וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע של ירידות באחד העם: ת"א 100 ירד ב-1.2%

דרור רייך

11.4.2012 / 15:53

הבורסה התל אביבית סגרה את שבוע חול המועד בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד בסיכום השבועי ב-1.1%. מדד הבנקים ירד היום ב-0.85%

יום המסחר האחרון של בשבוע המקוצר בעקבות חול המועד התנהל בירידות שערים לאורך כל אורכו על רקע הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט.

מדד ת"א 25 החסיר 0.5% מערכו, ובסיכום שבועי השיל 1.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.7% ובסיכומו של השבוע החסיר 1.2%. מדד מניות הבנקים רשם ירידה של 0.85% ומדד מניות הנדל"ן השיל 0.45% מערכו. מדד התל בונד 20 נחתם ללא שינוי.

בגזרת המניות בולטות בירידות המניות הדואליות שחזרו עם פערי ארביטרז' שלילים, אלוט תקשורת צנחה ב-5.1%, מג'יק החסירה 4.2% מערכה, מלנוקס נפלה ב-3.1%. מניות התקשורת סלקום ופרטנר ירדו ב-2.6% ו-1.7% בהתאמה.

בלטו בעליות בי קומיוניקיישנס , בניגוד לירדות החדות שרשמה בשבועת האחרונים, עם זינוק של 3.8%, אסם רשמה עלייה של 2.3% וקבוצת דלק הוסיפה 1.2% לערכה.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות התייחס ליום המסחר ואמר "השוק נסחר היום בצל השפעת המשך התיקון בשווקי העולם. לאחר העליות החדות ברבעון הראשון, השוק ממתין לזרזים חדשים לעליות שיכולים להגיע, או לא להגיע, בדמות הדו"חות הכספיים שהחלו להתפרסם בארה"ב אתמול. מבין המניות הדואליות, ראוי לציין כי טבע ממשיכה לדשדש במחירה הנוכחי תוך שהיא מאבדת היום 1%, ומלאנוקס יורדת ב-3% לערך".

בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת - במדדי התל בונד נרשמה ירידה של 0.06% בתל בונד 40 וירידה של 0.03% בתל בונד 60. תל בונד 20 נותר ללא שינוי. בגזרת הממשלתיות נרשמה ירידה רק בצמודות הארוכות של עד 0.2% ובקצרות עליות של עד 0.25%. בשקליות נרשמה עלייה של עד 0.2% בארוכות ו-0.1% בקצרות.

אמש פורסם כי יתרות השורט על מדד ת"א 25 התכווצו בשבוע שעבר ב-50% ל-561 מיליון שקל, לעומת 1.13 מיליארד שקל בשבוע שקדם לו. מגמה דומה נרשמה ביחידות השורט על ת"א 75 שירדו בכ-10% ל-352 מיליון שקל, לעומת 395 מיליון שקל בשבוע שקדם לו.

מהנתונים עולה שסוחרי השורט בחרו לסגור את הפוזיציה במכירה בחסר על מניות הנפט והגז ובראשן אבנר . היתרות לאבנר צנחו בעשרות אחוזים ל-6.7 מיליון שקל, והיתרות לדלק קידוחים ירדו ל-2.3 מיליון שקל.

בנק ישראל שוקל בימים אלה להמליץ לממשלה להסדיר בהסכם את שיתוף הפעולה בין בנקים ישראליים לרשויות המס האמריקאיות - כך עולה ממכתב ששלח מנהל יחידת ההסדרה בבנק ישראל, עדו יד שלום, לרו"ח אהוד קיש, מומחה מס ישראלי-אמריקאי.

שיתוף הפעולה נדרש נוכח חקיקה אמריקאית בשם Foreign Account Tax Compliance Act, שתיכנס לתוקף בתחילת 2013 ותאפשר לארה"ב להטיל סנקציות חמורות על בנקים בכל העולם שלא ישתפו עמם פעולה, וידווחו לרשות המסים האמריקאית (IRS) על פעילות פיננסית של לקוחות בעלי אזרחות אמריקאית.

אתמול בורסות וול סטריט רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר השנה, ונסגרו בירידות זה יום המסחר החמישי ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז נובמבר - לקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים של החברות בארה"ב, ועל רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.7% - הירידה היומית החדה ביותר בשנת 2012; מדד S&P 500, אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012, נסוג ב-1.7% - ירידה יומית חמישית ברציפות, בדרכו לרצף הירידות היומי הממושך ביותר מאז נובמבר; מדד S&P 500, אשר ירד ב-2.6% בארבעה ימי המסחר הקודמים, עודנו גבוה בכמעט 10% מרמתו בתחילת השנה. מדד נאסד"ק איבד 1.8%. מדד התנודתיות VIX, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, חצה את רמת 20 נקודות בראשונה זה חודש.

עונת הדו"חות החלה בארה"ב אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון הראשון על גידול של 0.8% ברווח למניה המצרפי, האטה לעומת צמיחה של 4.9% ברבעון הרביעי של 2011 וזינוק של 15% ברבעון השלישי של שנה שעברה, לפי ספקית המידע הפיננסי בלומברג. בסיכום שנתי, צפויים לפי התחזיות רווח החברות לצמוח ב-8.3% ב-2012 כולה.

מניות במרכז

בסוף שבוע האחרון דיווח העיתון הפיננסי ההודי "אקונומיק טיימס" כי סהרה גרופ ההודית, שבראשות היו"ר רוי סהרה, מנהלת משא ומתן מתקדם ובלעדי עם אלעד גרופ לרכישת מלון פלאזה ניו יורק, תמורת 600 מיליון דולר. חובות כבדים של מיליארדי דולרים הרובצים על צווארו בעסקיו השונים בישראל ובעולם, לצד הצורך בהשקעות כבדות לפיתוח מאגרי הגז והנפט, מאלצים את יצחק תשובה לוותר על החלום להקים רשת בינלאומית של בתי מלון יוקרה תחת המותג פלאזה.

ד"ר ג'רמי לוין, המנכ"ל הנכנס של חברת טבע , הקים קבוצת עבודה שבוחנת מחדש את צנרת פיתוח התרופות המקוריות של החברה. קבוצת העבודה כוללת את ד"ר מדי וינר, לשעבר מנהלת במחקר הרפואי של נוברטיס ישראל, ומקבלת ייעוץ מד"ר אהרון שוורץ, לשעבר מנהל חטיבת המחקר והפיתוח המקורי של טבע (Teva Innovative Ventures).

בעלי מניות בכור מתלוננים על כך שנכפה עליהם לקבל מניות של דסק"ש במקום תשלום במזומן בעקבות המיזוג המתוכנן בין דסק"ש וכור. כפי שמסתמן, תשלם דסק"ש (שבקופתה היו בסוף 2011 1.5 מיליארד שקל) לבעלי המניות של כור (29.89%) 800 מיליון שקל במזומן, ויתר התמורה (ככל שתהיה) תשולם במניות של דסק"ש.בעלי מניות בכור אמרו ל-TheMarker: "מה לנו ולרעה הזו? אם רוצים לקנות מאיתנו את המניות שישלמו במזומן. למה אנחנו צריכים להתערבב בהשקעות כגון מעריב וסלקום בהן מראש לא רצינו להשקיע?".

אליום מדיקל , המפתחת סטנטים רפואיים, תנפיק בעוד שבועיים זכויות לבעלי המניות בהיקף של כ-13 מיליון שקל. החברה תציע לרכוש את מניותיה במחיר של 62 אגורות ליחידה - מחיר הגבוה בכ- 30% ממחיר המניה בבורסה הבוקר (ד').

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully