וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים קטנים שמציעים בגדים ומזון במחירים שפויים

עדי הגין

12.4.2012 / 13:52

נעים להכיר: בימים שבהם החברות הגדולות נמצאות בהדחקה, הרשתות בהכחשה והעסקים העצמאיים במלחמת הישרדות - האינטרנט רותח

אתם יושבים מול המחשב, ובוחרים מוצרים לעגלת הקניות שלכם באחת מרשתות המזון הידועות. במקביל מתמלאת העגלה באותם מוצרים בדיוק ברשתות המתחרות. אם למוצר מסוים שביקשתם לרכוש יש תחליף זול או מוצלח יותר, מיד תזכו להמלצה, כמו גם אם יש מבצע מיוחד.

אם אותו מוצר אינו נמצא ברשת המתחרה, תקפוץ באתר המלצה לתחליף. כשתסיימו למלא את העגלה שלכם, תדעו בדיוק באיזו רשת כדאי לכם לבצע את הרכישה ותוכלו לעשות זאת דרך האינטרנט, או פיסית בחנות המבוקשת. התסריט הזה, שמיושם בבריטניה כבר כמה שנים, מתממש עכשיו גם בישראל.

לפני כשלושה שבועות עלה ארצה אתר מיי סופרמרקט ישראל, ששואף לבטל את הצורך בכיתות רגליים בין רשתות המזון בניסיון לגלות היכן חבוי סל המוצרים הזול ביותר. מיי סופרמרקט נוסד על ידי אמיר עופר בבריטניה ב-2005, והוא מושך אליו כיום יותר מ-4 מיליון בריטים בשנה. לדברי גלעד שמחוני, מנכ"ל מיי סופרמרקט ישראל, "בישראל יש רשתות זולות יותר בממוצע, אבל למעשה צריך לבדוק כל סל בכל זמן נתון. בפועל קשה לעשות זאת: יש יותר מדי נתונים ויותר מדי שינויים ומבצעים".

עד עכשיו, מספר שמחוני, הגיעו עשרות אלפי פניות לאתר הישראלי, שנמצא עדיין בהרצה. השירות באתר ניתן בחינם, ובעתיד מתכוונים מקימיו להרוויח מפרסומות של יצרנים וממכירת מידע צרכני שנאסף באתר לצורך ניתוחי שוק, כפי שנעשה כיום בבריטניה.

"אנחנו עובדים על הקמת האתר בישראל מזה זמן רב, עוד לפני שהחלה המחאה החברתית, שבהחלט נתנה לנו רוח גבית וגרמה לנו לזרז את התהליך. כיום קיים בשוק דואופול, שמורכב ממגה ומשופרסל, בכל הקשור לקניות מזון באינטרנט. באתר של רמי לוי שיווק השקמה אין ממש פעילות. הוא יכול להציג מחירים נמוכים באינטרנט, אבל בסניפים שלו המחירים גבוהים יותר, והם גם משתנים מסניף לסניף".

נכון להיום, המאגר של מיי סופרמרקט מציג את המחירים המופיעים באתרי הרשתות שופרסל, מגה ורמי לוי. האתר מציג גם את המחירים של יינות ביתן, רשת קטנה ונטולת אתר. "אנחנו תלויים במחיר שיש באינטרנט", מסביר שמחוני. "אנחנו לא יכולים לבדוק פיסית כל סניף וסניף. יינות ביתן הם היחידים שמשתפים אתנו פעולה באופן מלא, אבל אנחנו מקווים שזה ישתנה. אנחנו שואפים שייכנסו יותר שחקנים, כך שההיצע והתחרות יגדלו והמחירים יירדו. יש עדיין רשתות שמעדיפות להחביא את המחירים שלהן, אבל מתישהו הציבור יבין שמי שלא רוצה להיות שקוף - כנראה יש לו סיבה".

http://www.mysupermarket.co.il

אילוסטרציה. ShutterStock
למה לשלם על זה יותר?/ShutterStock

הניסיון לקנות בזול ולא לצאת פראיירים מלווה בדרך כלל בעבודת מחקר מאומצת, שלא תמיד מעלה בחכתה ממצאים שיהפכו את המלאכה למשתלמת. אבל בעידן האינטרנט השתנו כללי המשחק של חיפושים מפרכים אחר מבצעים ומציאות, או מוצרים מיוחדים באמת, וכיום אפשר למצוא כל מה שתחפצו בו בלחיצת כפתור או שתיים - מול המחשב הביתי.

הצרכנות המקוונת עדיין אינה מפותחת בישראל כמו בארה"ב ובאירופה. אך באחרונה, אולי גם בזכות המחאה שגרמה לרובנו לשנות את הרגלי הצריכה, קמו בישראל לא מעט עסקים מבוססי אינטרנט שמציעים את שירותיהם בחנות מקוונת שלא דורשת אמצעים רבים מדי - ומיטיבים עם הצרכנים, כמו גם עם היצרנים.

גם היזמים מרוויחים, מאחר שהם יכולים לפתוח עסק ללא השקעה גדולה מדי. כיום אפשר לבנות אתרי אינטרנט כמעט בחינם. רכישת דומיין מסתכמת בעד 100 שקל בשנה, בניית אתר מכירות פשוט עולה אלפי שקלים, ותשלום לחברה המארחת מסתכם ב-20-100 שקל בחודש לצורך תחזוקה שוטפת שלו. אם האתר גדל ונכנסים אליו אלפי גולשים ביום, עלות התחזוקה שלו גבוהה יותר - אבל יש להניח שהוא גם רווחי יותר. רוב אתרי האינטרנט, לפחות בתחילת דרכם, מעדיפים לא להוציא כסף על פרסום וסומכים על טקטיקת הפה לאוזן - לקוח מרוצה מספר לחבריו, והשמועה מתפשטת - או שהם פותחים דף בפייסבוק.

אספנו כמה אתרים בתחומים שונים שמנסים לתת תמורה הולמת לכספכם, מבלי לוותר על תודעת שירות מפותחת. בפעם הבאה שתרצו לקנות בזול אך תהיו עייפים מכדי לכתת רגליים - לא יהיו לכם עוד תירוצים.

לגלוש באאוטלט

המלה "אאוטלט" מעלה בדרך כלל דימוי של מחסני ענק רוויים בסלי מציאות, שאלפי ידיים פלשו לתוכם ופישפשו בתכולתם. מכירת חיסול, רשת חברתית צרכנית, העבירה את השיטה לאינטרנט, ומציעה מוצרים מתחומים שונים במחירי רצפה. "יצרנו פלטפורמה שתאפשר לצרכן לרכוש מוצרים במחירי חיסול", מסביר ניר ינאי, אחד מהבעלים וממקימי האתר, שעלה לאוויר לפני חודש וחצי. "הרעיון החל להתגלגל לפני כשנה, אז התחלנו לחשוב על יצירת אאוטלט מקוון שירכז בתוכו אלפי מוצרים במחירים אטרקטיביים במיוחד".

אתר מכירת חיסול מציע לספקים להיפטר ממלאי עודף שלא הצליחו למכור והתכוונו לדווח עליו כעל מלאי אבוד, ולצרכנים הוא מציע מחירים נמוכים במיוחד על העודפים שנותרו מיותמים במחסן. "אנחנו מציעים שירות לספק שמנסה להיפטר ממוצרים שלא הצליח למכור. הוא מוזמן להשתמש באתר שלנו גם כדי למכור דברים אחרים, כמו מוצר חדש שהוא מנסה להחדיר לשוק. אין לנו שום בעיה. לנו אכפת שהוא ייתן מחירי חיסול ללקוח, לא משנה מאיזו סיבה.

"בדרך כלל בחודשים הראשונים אתרים לא מצליחים במיוחד, אבל אצלנו היתה הצלחה בזכות השילוב של המראה שעיצבנו ושל הצורך בבשורה הזו. בשורה התחתונה, הרעיונות הכי טובים הם הכי פשוטים. הייעוד שלנו הוא להתפרש בהמשך על תחומים נוספים. אנחנו לא רוצים לקפוץ מהר מדי וגבוה מדי, אבל אנחנו צופים צמיחה והתפתחות שבעקבותיהן נציג מוצרים גם בקטגוריות של חופשות, מסעדות וכדומה. אם מסעדה רוצה להכיר ללקוחות מנה מסוימת, או שהיא מעוניינת שיגיע אליה מספר אנשים מסוים, היא תוכל להשתמש בפלטפורמה שלנו. עם זאת, לא ניהפך לאתר קופונים - הייחוד שלנו הוא מוצרי צריכה למיניהם, מגוונים ככל האפשר, במחירי חיסול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מערכות קולנוע ניתן למצוא בזול, ולעיתים המשלוח ניתן ללא תשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ינאי, "אין ספק שכל מה שקורה במדינה משחק לטובתנו. הרעיון צמח מהשטח, כשהבנו שיש בו צורך. המחאה החברתית עושה טוב לאתר מהסוג שלנו".

חוויית המשתמשת: שיטוט באתר מעלה מגוון מוצרים, החל בסט סכינים, עבור במוצרי טיפוח וכלה במערכת קולנוע ביתית שנמכרת בכשליש ממחירה המקורי. כל מוצר זוכה לתיאור מפורט ואף לסרטון וידאו שמדגים את השימוש, אם יש כזה. המשלוח תלוי בספק וביבואן: עבור חלק מהמוצרים הוא ניתן בחינם ועבור אחרים הוא דורש תשלום נוסף, על אף שיש גם אפשרות לאיסוף עצמי.

http://www.finalsale.co.il

לקנות בזמן קצוב

לעומת אתר מכירת חיסול ששואף לאגד בתוכו כמה שיותר מוצרים, אתר האינטרנט ברנדה מצהיר כי דברים טובים באים במנות קטנות, ולכן הוא מציע מדי יום פריטים נבחרים לזמן קצוב מראש. האתר מתבסס על שיטת ה"פלאשסייל" שנפוצה בעולם: מכירת מותגים קצובה בזמן, שמיועדת אך ורק לרשומים לאתר. ההרשמה מתבצעת בחינם, ולאחריה תוכלו לבחור מבין עשרות מוצרים משלל תחומים - אופנה, עיצוב הבית, יין וגורמה, קולינריה, ספורט, גאדג'טים ועוד.

את הקניות שביצעתם באתר תוכלו לאסוף לבד או להוסיף דמי משלוח לדואר רשום או לשליח עד הבית. לא אהבתם? תוכלו לקבל החזר כספי עד 14 יום מהרגע שהמוצר מוכן או מגיע אליכם. לדברי היזמות ליאור בש ונטע-לי גולדרט, שפתחו את האתר לפני תשעה חודשים, רוב ההחלפות וההחזרות הן בתחום הביגוד, במידות ובצבעים.

"אנחנו נמצאות בקשר עם יבואנים וספקים מתחומי הלייף סטייל", מסבירה בש. "יש לנו קשרים עם ספקים מחו"ל, והם מוכרים לנו מוצרים בהנחות. אם יש להם עודף במלאי הם מוכרים לנו את העודפים במחירי רצפה. יש ספקים שמאפשרים לנו למכור מותגים בעיצומה של העונה, ולכן ההנחה קטנה יותר. אנחנו מוכרות הכל ב-10%-80% הנחה".

לדברי גולדרט, הרעיון להקים את האתר עלה כשאתרי הקופונים היו בחיתוליהם. "גילינו שיש עולם של צריכה שהקופונים לא נותנים לו מענה. אתרי הפלאשסייל מפותחים מאוד ברחבי העולם, והמכירות באתרים האלה לא מתפרסמות במקומות אחרים".

"יצרנו תמהיל שמתאים לקהל הישראלי מבחינת טווח המחירים והמגוון", מסבירה בש. "בנינו ממשק נוח לגלישה, הוספנו פירוט של הרכב החומרים, גדלים וממדים, וגם סרטוני יוטיוב שמדגימים איך להשתמש במוצרים ואיך לנקות אותם".

לדברי היזמות, מאז יוני הן אספו 30 אלף מנויים. "המידע עלינו עובר מפה לאוזן", אומרת גולדרט. "האתר צריך להישאר בפורמט לחברים בלבד - כך אתה מרגיש ייחודי, ולהבדיל מאתרי קופונים, כאן יש מגוון גדול יותר".

חוויית המשתמשת: לאחר שנרשמים לאתר בחינם, מגלים דף עמוס לעייפה במותגים שתחתם מתנוססת הספירה לאחור עד לסיום המכירה. כל מוצר זוכה לפירוט ולתמונות מכמה זוויות. לצד הנחות של 60% ויותר, יש גם לא מעט מוצרים שנמכרים ב-15% הנחה בלבד.

http://www.branda.co.il

להתחתן בתקציב שפוי

אחת הבחירות הגורליות ביותר עבור כל כלה היא השמלה. בדרך כלל היא תידרש לוותר על כמה אלפי שקלים תמורת בגד כלולותיה - והיא גם תשלם, מפני שאין יותר מדי ברירות. ליאת נצר-טננבאום החליטה להקים אתר שנועד לשמלות כלה וערב במחירים סבירים - שנותרות אחר כך בידי הכלה.

הקשר של נצר-טננבאום עם עסקי הכלולות החל במקרה. בפברואר היא התחתנה בשנית, והחליטה מראש שלא תוציא סכום מטורף על השמלה. בזכות עבודתה היא נסעה רבות לסין, וחברה קישרה בינה לביו מעצבת שתופרת שמלות כלה וערב לאוסטרליות ולניו-זילנדיות שגרות שם. היא לקחה ממנה מידות וכעבור חודש וחצי שלחה שמלה. "הבנתי שקיבלתי מוצר איכותי בעבודת יד, במחיר סביר - שליש עד חצי מחיר ממה שנהוג בישראל".

נצר-טננבאום החליטה לקחת את היוזמה ולהפוך אותה לאינטרנטית. לפני חודשיים עלה האתר לאוויר, והוא מציע שמלות במחירים שלא עולים על 4,900 שקל. "זו התנהגות צרכנית חדשה. בחורות שולחות לי תמונות של שמלות, אני נפגשת אתן ומודדת אותן, וכעבור כמה שבועות הן מקבלות שמלה. אם מישהי מגיעה אלי עם שמלה לא מתאימה, אגיד את דעתי. אני ממליצה ללקוחות שילכו למדוד ויראו מה הולם אותן, שיבינו איזו גזרה מתאימה להן. כשאת מגובשת פחות או יותר לגבי הגזרה, תוכלי לבחור שמלה".

כרגע יש באתר דוגמאות של כ-20 שמלות כלה ושמלות ערב, אבל הקנייה לא מוגבלת להן. "אם מישהי מביאה לי תמונה ממגזין אמריקאי, אני נענית. אם מישהי מבקשת שמלה של מעצב, אני מכינה אותה עם טוויסט אישי, כמו עיטור או תוספת מיוחדת. אני בוודאי לא מעתיקה ובטח שלא מישראל, אבל המראה הכללי הוא בהשראת השמלה".

כשהשמלה מגיעה לישראל דואגת נצר-טננבאום לכל ההתאמות האחרונות, אם נדרשות כאלה. "אני עובדת עם תופרת שעושה את הכוונונים האחרונים במקרה הצורך. זה חלק מהמחיר ומהשירות. לפעמים השמלה לא מחזיקה את החזה או טיפונת הדוקה במותניים. אם מישהי לא רוצה לבוא אלי, היא יכולה לבצע תיקונים אצל התופרת שלה ואני מחזירה לה עד 300 שקל. בכל מקרה, אני מקפידה על כך שאני זו שמודדת את הכלה. יש לי משרד בסין ואני סוגרת את הסיפור עד הסוף".

לדבריה, נשים רבות מתחילות להפנים שמשתלם לרכוש שמלה באינטרנט. "אני מדברת עם כלות, קוראת הודעות בפורומים ורואה מה קורה בשטח. זה פועל יוצא של מחאת יוקר המחיה: הבועה הזו של 10,000 שקל תמורת שמלה להשכרה מתחילה להתפוצץ. הן מבינות שזה לא הגיוני ומחפשות אלטרנטיבה. הן לא מוכנות לוותר על החלום וגם לא על טיול בדיזנגוף, אבל הן לא מוכנות לשלם כל כך הרבה".

חוויית המשתמשת: בכניסה לאתר נתקלים מיד בארבע קטגוריות עיקריות: שמלות כלה, שמלות מעוצבות, שמלות בתפירה אישית ואביזרים לכלה. את השמלות המעוצבות והאביזרים אפשר לרכוש ללא מדידה. שמלות כלה וערב נתפרות לאחר מדידת הלקוחה, בהתאמה אישית. המבחר לא גדול במיוחד, אבל הדגמים הם לא העיקר בפליסיטה: אפשר לבוא עם דגם רצוי מראש ולבקש לתפור שמלה בהשראתו.

http://www.felicita.co.il

לחסוך למתנה גדולה - ולשמור על הסביבה

כל הורה מתוודע במוקדם או במאוחר לעולם מתנות ימי ההולדת לחברים של הילדים. כמה עשרות שקלים כפול 30 פעמים בשנה הם הוצאה לא קטנה עבור מתנות, שבמקרה הטוב נאגרות באיזה בוידעם ובמקרה הגרוע נזרקות לפח מבלי שנעשה בהן שימוש. קבוצה של הורים החליטה להיפטר מהנוהל הזה ולהגדיל את התמורה עבור כספם: הם אספו כסף אלה מאלה וקנו מתנות גדולות ושוות יותר לילדי ימי ההולדת.

בספטמבר הם אף הגדילו לעשות והקימו את אתר פיית המתנות, שמאגד קבוצות רכישה של הורים ומאפשר לקנות שוברים. כיום כולל האתר צוות של שש-שבע "פיות", כפי שהם מכנים את עצמם. פיית המתנות מיועדת בעיקר לילדים, אך האתר החל לתת מענה גם לחברות שאוספות כסף עבור רכישת מתנות לעובדיהן.

מכל כיתה שמבקשת להצטרף לאתר נדרשת השתתפות התחלתית של 10% מהילדים. יש כאלה שבוחרים לפצל את השובר לכמה מקומות. כל קבוצה בוחרת איך לפדות את השובר: יש הורים שמבקשים לקנות את השובר כדי ללכת לבחור עם הילד, ולפעמים הם הולכים לבדם. יש כיתות שעושות את זה בסגנון שרשרת - ילד יום ההולדת קונה את המתנה לילד הבא.

דפנה חיים-לנגפורד, ממקימות האתר, יזמה את קבוצות הרכישה בעיקר בשל הערך הסביבתי שלהן. "כשבני הגיע לכיתה א' התחלתי להתמודד עם ערימת המתנות, האריזות והעטיפות שהוא מקבל בכל יום הולדת. הוא היה פותח אריזה אחת, מתלהב וממשיך הלאה למתנה הבאה. לא יכולתי לסבול את ערימת המתנות והעטיפות שהולכות לפח, והתחלתי לאסוף כסף מהורים משתי הכיתות. כתבתי שכל מי שרוצה מוזמן להצטרף לקבוצת רכישה. מהר מאוד ניהלתי כסף רב דרך מעטפות שההורים העבירו לי, והתרוצצתי לחפש מתנות. עד שיום אחד הבן שלי התפטר והודיע שהוא לא מוכן יותר לשנע אלי את המעטפות".

יחד עם הורים נוספים, ביניהם שרון שטורק-זלצמן, התחילה חיים-לנגפורד לחפש פתרון. "כשראינו שאין כזה הקמנו את האתר. כיום ב-20-30 שקל אי אפשר לקנות כלום, אבל בעזרת קבוצות רכישה הילדים מקבלים מתנות שוות יותר. המטרה העיקרית שלי היתה להגן על הסביבה, אבל יצא מזה גם חיסכון וגם מתנות שוות יותר לילד. יש קונספירציה שהאכילו אותנו בה, שכשילד פותח מתנות רבות הוא שמח יותר. למעשה, הוא עובר ממתנה למתנה ולא מוצא משהו בעל משמעות. אנחנו מסייעים באתר לילדים מגיל הגן עד בר מצווה, שמעדיפים חמש מתנות גדולות על פני 30 קטנות שפשוט הולכות לפח".

לדברי חיים-לנגפורד, החסם העיקרי הוא ההורים שמעדיפים הרבה מתנות קטנות, "אבל ברגע שהם מבינים הם עוברים לצד שלנו. הורה שיש לו שלושה ילדים ו-30 ימי הולדת לכל אחד מהם בשנה מבין את הערך של מתנה אחת טובה על פני הרבה מתנות לא שימושיות. זה יכול להיות מאוד מתסכל לקבל כמה עותקים של אותו הספר וללכת להחליף.

"יש פה גם אלמנט של חינוך - להעדיף איכות על פני כמות. פתאום קונים לגו אמיתי ולא חיקויים, מתנות שנשארות זמן רב. ילדים מקבלים מתנות בשווי כמה מאות שקלים, כמו אייפדים. אבל המטרה העיקרית היא לחסוך להורים כסף שיורד לטמיון".

עד היום הצטרפו לאתר כיתות בכל רחבי הארץ. "יש כיתות שהורידו את הסכום ל-25 שקל, וגם במקרה כזה הילד מקבל מתנה בשווי של 500 שקל", אומרת חיים-לנגפורד. "כך, גם מי שלא בא משתתף במתנה והוא מופיע בברכה. אנחנו רואים בכך חזרה לערבות ההדדית. הילדים ייקחו את זה אתם הלאה. הורים מתייעצים אתנו לעתים קרובות בנוגע למתנות. אחרי הכל, מדובר פתאום במתנה במאות שקלים, ולא תמיד יודעים מה לעשות עם הסכום".

חוויית המשתמשת: הרישום לאתר פשוט מאוד: כל אחד יכול לפתוח חשבון ואז לצרף אליו את שאר הכיתה באמצעות זימון שנשלח במייל. לקראת יום החג אפשר לרכוש את השובר הרלוונטי ולממש אותו. כיום יש באתר 11 אפשרויות לקניית שוברים, ביניהן חנות ספרים, צעצועים וחוויית מצנחי רחיפה.

http://www.giftfairy.co.il

למדוד דרך המחשב

אחד היתרונות בקניות דרך האינטרנט הוא שהן חוסכות זמן וכסף: לא צריך להסתובב בין חנויות במשך שעות ולשלם גם על חנייה או נסיעות. עם זאת, לא מעט אנשים חוששים לרכוש ברשת בגדים, כי קשה להם לוותר על המעבר בין הקולבים, מישוש הבד והמדידה. באתר קניות הבגדים Adika תקבלו הדרכה איך למדוד את עצמכן, כך שתדעו איזו מידה עליכן לרכוש. גם הדוגמניות, מבטיחה מקימת האתר עדי רונן, לא עברו פוטושופ ומידותיהן מצוינות לצד תמונותיהן - כך שתוכלו לחוות תחושה אמיתית של הבגד שבו אתן חפצות.

החברה ליתר לחץ דם בישראל הפתיעה את נוסעי הרכבת. עוז מרון
מהיום המדידות הן וירטואליות/עוז מרון

כמו סטודנטים רבים, גם רונן היתה מחוסרת כסף אך עם תאווה אינסופית לבגדים. הצורך שלה בבגדים ייחודיים שלא עולים יותר מדי גרם לה לערוך מכירות ביתיות של בגדים שאספה, ואז, היא מספרת, "אנשים פנו אלי בפייסבוק ושאלו אם אני עושה גם משלוחים. הבנתי שהאינטרנט הוא הפתרון הטוב ביותר כדי להגיע למקומות רחוקים יותר. בתל אביב לא חסרים בוטיקים, אבל מחוצה לה קשה למצוא בגדים ייחודיים. משמח אותי שבחורה בקריית שמונה רואה שמלה ויכולה להזמין אותה. כיום רוב המשלוחים שלי נעשים מחוץ לתל אביב.

"יש דגמים שאני מביאה רק שישה פריטים מהם כי אני לא רוצה שהם יהיו המוניים כמו ברשתות האופנה. כל הבגדים מיובאים מחו"ל, בעיקר מהמזרח, ואני נוסעת ובוחרת באופן אישי. אני נותנת במה למעצבות אביזרים צעירות מישראל, כי אני מבינה את הצורך שלהן למכור בפלטפורמה כזו".

לדברי רונן, הלקוחות הישראליות הפתיעו אותה לטובה. "חשבתי שהן יחששו מעט לקנות בגדים ברשת, והתבדיתי. אני נמצאת בקשר אישי עם לקוחות, ואנחנו מנסים להעניק להן תחושת ביטחון. רבות מהן סיפרו לי שזו הפעם הראשונה שהן עושות קניות באינטרנט. מדיניות המשלוחים וההחזרות שלנו נוחה: אפשר להחליף או להחזיר מוצר ולקבל זיכוי כספי או באתר. המשלוח הוא ללא תשלום".

לדבריה, הדבר החשוב ביותר בניהול עסקים באינטרנט הוא שירות הלקוחות. "יש לי לקוחות חוזרות רבות שאני כבר מכירה בשמות. כל סוף שבוע אני עורכת מבצע על מראה מיוחד. באתר יש אפשרות לכתוב בלוגים על אופנה. זה יוצר פלטפורמה מיוחדת לבנות שאוהבות אופנה ורוצות לדבר על כך".

חוויית המשתמשת: שיטוט באתר מגלה מבחר גדול של שמלות, חצאיות, חולצות, מכנסיים, ג'קטים ועוד, שמחירם נמוך יותר מבחנויות בעלות קונצפט דומה: יבוא אישי של בגדים מהמזרח. על לא מעט דגמים מצוין שהם אזלו מהמלאי, מה שאולי מאשש את דבריה של רונן כי היא מביאה כמות מצומצמת מכל דגם. עמוד הבלוגים של האתר מתהדר כל יומיים לערך בפוסט חדש, ואפילו בר רפאלי כותבת שם ומתוודה על התמכרותה העזה לקניית נעליים ותיקים.

http://www.adikastyle.com

להחליף במקום להחזיר

נתקעתם עם חולצה שקניתם מחנות בארה"ב והגיעה אליכם במשלוח, אך התברר שהיא לא עולה עליכם? גם לזה יש פתרון. עולם קניות הבגדים באינטרנט ברחבי העולם עצום ומפתה, גם בשל ההיצע המדהים וגם בשל המחירים הסבירים. אך עלות המשלוח יכולה להיות גבוהה למדי ואם המידה, הצבע או סוג הבד לא הולמים אתכם - ההחזרה עלולה להיות לא משתלמת.

לשם כך הוקם דף הפייסבוק "פתק החלפה", שמציע שירותי מכירה וקנייה של פריטים שנקנו באתרי אינטרנט בחו"ל. כל אחד יכול להציע את מרכולתו, בתנאי שמדובר בבגד חדש ושהמחיר לא גבוה מהמחיר שבו נקנה. רוב הסיכויים שתצליחו לקבל את כספכם בחזרה - כי הזבל של אחת יכול ליהפך לאוצר של אחרת.

חוויית המשתמשת: הדף מתעדכן לעתים קרובות והוא משופע בתמונות של בגדים, נעליים ואפילו תיק אחד, שהרוכשת שלו החליטה כי היא לא מחבבת את צבעו. היתרון הגדול הוא שאפשר לנהל דו שיח עם המוכרים ולברר מדוע הם מעוניינים להיפטר מהמוצר שרכשו.

2=facebook.com/petekexchange

להגיע אל היצרנים הקטנים

בארצנו הקטנטונת לא חסרים יצרני בוטיק קטנים שקמים חדשות לבקרים. אך כדי להגיע אליהם וליהנות מיינות, מדבש, משמן זית ומממתקים מיוחדים צריך לחרוש את ישראל לאורכה ולרוחבה, עד שמגיעים לארץ המובטחת. אתר המזווה נותן לכם אפשרות לסקור אינספור מוצרי בוטיק תוצרת הארץ בשיטוט בין דפיו. הוא גם מציע חבילות שי, סלי פיקניק ומגשי אירוח שיגיעו ישירות אליכם.

מקימי האתר, סיגל מזרחי ודיוויד ירקוני, הגיעו לתחום משיווק לדפוס דיגיטלי ומאדריכלות בהתאמה. "עזבתי עבודה מסודרת כי נמאס לי, חיפשנו משהו אחר שיבוא מתוכנו והתגלגלנו לרעיון הזה", מספרת מזרחי. "לקח לנו זמן, אבל הבנו שזה מה שאנחנו רוצים לעשות - וזו הפנינה שלנו".

בראש השנה עלה האתר לאוויר, תחילה כמעדנייה מקוונת שהתבססה על מוצרי בוטיק ישראליים בלבד, שלא נמצאים בסופרים. "רצינו למצוא את כל יצרני הריבה הקטנים, נשים שמכינות ממתקים מיוחדים בבית, מזקקי ליקרים למיניהם, ולבנות להם איזו נישה, לגלות אותם לעולם. בהדרגה הבנו שהקטע של המעדנייה מעט בעייתי, כי אנשים צריכים לחוש, לגעת ולטעום אוכל לפני שהם קונים אותו, אז שינינו פאזה - וכיום אנחנו מציעים סלי פיקניק, מתנות וכדומה.

"אנחנו נותנים במה ליצרנים קטנים שקשה להגיע אליהם, ועוזרים להם גם במיתוג ובשיווק. הם לא תמיד מבינים איזה אוצר יש להם בידיים. לא מזמן גילינו יצרן ערק שהכין אותו לשימוש אישי, ולקח לי לא מעט זמן לשכנע אותו שאפשר למכור את מה שייצר. פלח האוכלוסיה שאליו אנחנו פונים יודע להעריך אוכל טוב והשקעה. המחירים לא נמוכים, אבל יש לכך סיבה".

בנוסף לחבילות שמוצגות באתר, הלקוח יכול לבנות חבילה בעצמו מהמוצרים שבמזווה. "הוא יכול להגיע לאתר עם סכום קצוב, להרכיב חבילה והיא תגיע אליו הביתה. כך גם לגבי מגשי האירוח. את סלי הפיקניק הרכבנו בימי האהבה וחגים אחרים, ולקראת יום העצמאות נצא עם עוד אפשרויות".

לדברי מזרחי, מציאת הספקים דורשת תחקיר מעמיק. "אנחנו כל הזמן מחפשים ברחבי הארץ. זה הכיף שלנו. לא מזמן פגשתי יצרן חלווה משובח. בנינו חבילה סביב הערק שמצאתי, עם נשיקות, שקדים מסוכרים וקוקוס, והלקוחות היו מרוצים. עיצבנו את האריזות בעצמנו. השקענו הרבה במיתוג כדי שתהיה אמירה ישראלית. בתי עסק רבים מייבאים מוצרים כאלה, אבל יש לנו גם מוצרים מעולים בישראל".

חוויית המשתמשת: באתר אפשר לבחור מוצרים בודדים או לרכוש חבילות שי מעוצבות, מגשי אירוח הכוללים קישים, כריכים ומאפים, או להפתיע אדם אהוב בסל פיקניק מושקע. אמנם המוצרים והחבילות שמוצעות באתר לא זולים כלל, אך זה נוח יותר - ולעתים אף זול יותר - מאשר להיכנס למכונית ולהגיע ליצרן שנמצא בחור נידח בקצה הארץ.

http://www.ha-mezave.co.il

למצוא אביזרים מעוצבים בחצי מחיר

אתר LOOK, שקיים כבר שבע שנים, בולט בוותיקותו אל מול שלל החנויות המקוונות שצצות ברחבי הרשת העברית, והוא מציע כ-2,500 מוצרי מעצבים, שמתאימים במיוחד כמתנות. "כל שבוע אנחנו דואגים להוסיף מוצרים חדשים", אומרת מנהלת הפיתוח העסקי של האתר, שירי לסר-כץ, שמנהלת את האתר יחד עם תומר גרנצל.

"יש לנו גם חנות ללקוחות שרוצים לראות את המוצרים או לאסוף את המוצרים שרכשו. אנחנו מתמחים במוצרי מעצבים ישראלים, אבל גם מייבאים דברים מיוחדים מחו"ל, חלקם ביבוא בלעדי. אנחנו דואגים להביא לאתר גם מוצרים שלקוחות מבקשים, כמו מותג ביגוד מיוחד או גאדג'טים למטבח. לעתים אנחנו מציעים הנחות של עד 50%".

LOOK יצא לדרך ב-2005 בדירה קטנה בתל אביב, עם אינטרנט אטי למדי וחלום גדול ליהפך לאתר מצליח. "ניהלנו אתר שהציע 100 מוצרים, ורצינו לספק מגוון עצום במחירי שוק ומטה", משחזרת לסר-כץ. "לקוחות שהזמינו מוצרים וביקשו לאסוף אותם המתינו ברחוב וירדנו אליהם עם שקיות". לאחר חצי שנה, כשכבר לא נותר מקום לכל השקיות, נשכר מחסן קטן בגבעתיים. אך גם שם אזל המקום במהירות, ולבסוף נפתחה החנות הראשונה בתל אביב.

"בהשוואה לשאר החנויות, המחירים שלנו טובים יותר", טוענת לסר-כץ. "ללקוחות אין כמעט שאלות על המוצר כי הכל מפורט באתר. אנחנו מקפידים על מדיניות החזרה גמישה ועל שירות מצוין, אבל הרעיון המרכזי הוא שיש לנו פשוט מוצרים מגניבים. השאיפה שלנו היא להיות אמזון הישראלי למוצרי מעצבים ולמתנות".

חוויית המשתמשת: ביקור באתר, ערב ליל הסדר, העלה אינספור אפשרויות למתנות מקוריות ומוזרות לחג, כמו משחקי קופסה מעוצבים ברוח החג, מדבקה הומוריסטית לעינית הדלת ופירמידה להגשת מצות - מוצרים שאולי לא תרכשו לעצמכם, אבל בטוח שאף אחד אחר לא יביא את אותה מתנה. לצד אלה אפשר לרכוש בגדים, נעליים וכלי הגשה לכבוד החג.

http://www.look.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully