וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק ו-S&P סגרו את השבוע הגרוע ביותר ב-2012

נמרוד הפלרן

14.4.2012 / 0:02

נאסד"ק נפל ב-2.3% השבוע; התשואה על האג"ח בארה"ב מתחת ל-2%; גוגל ו-ג'י.פי מורגן ירדו כ-4% על רקע דו"חות כספיים

בורסות וול סטריט השלימו את הנפילה השבועית החדה ביותר בשנת 2012 על רקע ירידה מפתיעה בבטחון הצרכנים בארה"ב, וצמיחה מתונה מהצפוי בסין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. חששות מהחרפה במשבר החוב באירופה אף הן הכבידו על המדדים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.1%; מדד S&P 500 נסוג ב-1.3% בדרכו לירידה שבועית של 2% - הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012, ושבוע שלילי שני ברציפות של ירידות - ירידה דו-שבועית ראשונה מאז חודש נובמבר. המדד איבד 3.5% מאז השני באפריל, כאשר עלה לשיא של ארבע שנים. מדד נאסד"ק איבד היום 1.5% בדרכו לנפילה שבועית של 2.3% - השבוע הגרוע ביותר שרשם המדד השנה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 1.99%. זו הפעם השנייה השבוע בה התשואה נסגרת מתחת לרמה של 2%.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 102.83 דולר לחבית, ירידה של 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, ירד מחיר החוזים ב-0.5%, והוא נמוך כעת ב-6.3% משיא של כמעט שנה - 109.77 דולר לחבית - שרשם בשלהי חודש פברואר.


מוקדם יותר היום השלימו בורסות אירופה את רצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז קיץ שעבר על רקע התגברות החששות כי ממשלת ספרד תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד, ולבקש סיוע אירופי כדי להתמודד עם חובותיה. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.1%; פרנקפורט נפלה ב-2.3%; פאריס איבדה 2.5%. מדריד צנחה ב-3.3% לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009. בורסת מילאנו נפלה ב-3.4%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי נפל היום ב-1.5% בדרכו לירידה שבועית רביעית ברציפות - רצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז אוגוסט 2011.

האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה נפלו, והתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים עלתה ב-0.16% לרמה של 5.98%. מתחילת החודש קפצה התשואה על האג"ח אלו ביותר מ-0.6%, והפער בינה לבין התשואה על האג"ח המקבילות של גרמניה התרחבה ל-4.24% - מרחק נגיעה מהשיא של 2012 - 4.33% - שנרשם בתחילת השבוע. במסחר בשוק ה-CDS, זינקה עלות הביטוח השנתי כנגד חדלות פירעון של אג"ח ממשלתיות של ספרד לחמש שנים לשיא של 5.05%, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי מרקיט. התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים עלתה ב-0.1% לרמה של 5.5% לאחר שזינקה שלשום לרמה של 5.73% - שיא של כמעט חודשיים.

החזית המקרו כלכלית

בטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע החודש, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד באפריל לרמה של 75.7 נקודות לעומת רמה של 76.2 נקודות בחודש הקודם, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 76.4 נקודות.

עליות בשוקי המניות ושיפור בשוק התעסוקה תמכו בבטחון הצרכנים בארה"ב, ואילו התייקרות מחירי הדלק והמשך החששות לגבי משבר החוב באירופה, הכבידו עליו. בשנה שקדמה לתקופת המיתון האחרונה בארה"ב, היתה רמתו הממוצעת של המדד כ-87 נקודות - רמה גבוהה באופן ניכר מרמתו הנוכחית.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) עלה בחודש מארס ב-0.3% לעומת החודש הקודם, בהמשך לעלייה של 0.4% בחודש הקודם. העלייה במארס היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.2% לאחר עלייה של 0.1%, ותאם אף הוא את תחזיות הכלכלנים. מדד הליבה עלה ב-2.3% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת עלייה של 2.2% ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, צפוי לנאום היום בניו יורק (בשעה 20:00 לפי שעון ישראל). הנאום צפוי לעסוק במשבר הפיננסי ובמדיניות שננקטה בעקבותיו.

החזית המקרו כלכלית באסיה סיפקה אכזבה מוקדם יותר היום. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של סין צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 8.1% - שיעור הצמיחה המתון ביותר זה כמעט שלוש שנים - לפי נתונים שפורסמו היום בסין. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה חדה יותר של 8.4%.

"נתוני התמ"ג של סין הם הגורם המרכזי שמשפיע על השוק", אמר האסטרטג מריוס דהיים מבנק Bayerische Landesbank בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "השחקנים בשוק מגיבים בדרך כלל בעצבנות על נתונים שמצביעים על האטה בצמיחה בסין, שמהווה מנוע צמיחה עולמי מרכזי, ועל כן גם אכזבה קלה יכולה לגרור ירידות".

"נתוני התמ"ג שפורסמו היום בסין, אשר אתמול הוצגו על ידי כולם כצידוק לעליות שנרשמו בשוק, היו חלשים מהצפוי", אמר אסטרטג המניות פיטר בוקבר מבית ההשקעות מילר טבק, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

חששות משבר החוב באירופה עמדו אף הן במוקד תשומת לב המשקיעים, לאחר שהבנק המרכזי של ספרד מסר היום כי היקף הלוואות הבנקים בספרד מהבנק המרכזי של אירופה (ECB) גדל בשיעור חד בחודש מארס. המגזר הבנקאי בספרד נטל בחודש שעבר הלוואות חירום בהיקף של 316.3 מיליארד יורו, לעומת 169 מיליארד יורו בפברואר. ההלוואות של בנקים ספרדיים מהוות 28% מסך ההלוואות של בנקים בגוש היורו, שהסתכמו במארס ב-1.138 טריליון יורו.

מניות במוקד תשומת הלב

גוגול, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, הודיעה אמש במפתיע לאחר סגירת המסחר על חלוקת דיווידנד מיוחד, אשר יוכל להוות פיצול מניות עבור בעלי המניות. ענקית האינטרנט גם דיווחה על זינוק של 61% ברווחיה ברבעון הראשון שלה שנה, הודות למכירות גבוהות מהצפוי. הרווח הרבעוני לפני הוצאות חד פעמיות הסתכם ב-10.08 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 9.64 דולר למניה.

ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול בארה"ב במונחי שווי שוק, דיווח היום על ירידה של 3.1% ברווחיו ברבעון הראשון של השנה, ירידה מתונה מתחזיות האנליסטים, הודות לזינוק בהכנסות בתחום המשכנתאות. הבנק, שהיה הראשון מבין הבנקים הגדולים בארה"ב שמפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של השנה, רשמה רווח רבעוני של 5.38 מיליארד דולר, או 1.31 דולר למניה, לעומת רווח של 5.56 מיליארד דולר, או 1.28 דולר למניה, בתקופה מקבילה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.16 דולר למניה.

הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-26.7 מיליארד דולר - צמיחה של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ויותר מתחזית האנליסטים להכנסות של 24.4 מיליארד דולר. עם זאת, הכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק בתקופה המדווחת נפלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-7.32 מיליארד דולר.

עוד במגזר הבנקאי: ולס פרגו, בנק המשכנתאות הגדול ביותר בארה"ב, דיווחה על גידול חד מהצפוי של 13% ברווחיו ברבעון הראשון של השנה.

91 מתוך 500 החברות שמניותיהן נכללות במדד S&P 500 צפויות לפרסם את דו"חותיהן הרבעוניים בשבוע הבא. אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון הראשון של השנה על גידול של 0.8% ברווח למניה המצרפי, האטה לעומת צמיחה של 4.9% ברבעון הרביעי של 2011 וזינוק של 15% ברבעון השלישי של שנה שעברה, לפי ספקית המידע הפיננסי בלומברג. עם זאת, בסיכום שנתי צפויים לפי התחזיות רווח החברות לצמוח ב-8.3% ב-2012 כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully