וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד ענבל אור והאחים חג'ג' בגין דואר זבל

נתן שבע

15.4.2012 / 13:36

צעיר שמסר ב-2010 את פרטיו לענבל אור במסגרת הסכם לרכישת דירה הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגדה ונגד האחים חג'ג' בטענה ששלחו לו מאז דואר זבל רב

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 25 מיליון שקל הוגשה היום נגד חברת אור סיטי של ענבל אור, קבוצת חג'ג' שבבעלות האחים עידו וצחי חג'ג' וחברה נוספת בעלותו של עידו חג'ג'. עילת התביעה היא משלוח דואר זבל לנרשמים לקבוצת הרכישה במגדל הצעירים ברחוב ארלוזורוב בת"א, פרויקט אותו מובילים ענבל אור והאחים חג'ג'.

מגיש הבקשה הוא צעיר שהתקשר בחודש מרץ 2010 עם ענבל אור וקבוצת חג'ג' בהסכם לרכישת דירה האמורה להיבנות בפרויקט במגדלי ארלוזורוב. באמצעות עורכי הדין רם אפרתי ופלורי ניסן, טוען הצעיר כי ביום התקשרותו בהסכם הוא מסר את פרטיו כמבוקש, כולל את כתובת הדואר האלקטרוני ומספר הטלפון הנייד שלו, לצורך עדכונו בכל הקשור לפרויקט, ולצורך זה בלבד.

לטענת התובע, למרות שפרטיו האישיים ניתנו לצורך התקשרות לעניין הפרוייקט האמור בלבד, הוא החל לקבל דואר זבל ומסרוני זבל שכללו דברי פרסומת מאור סיטי למייל הפרטי שלו ולטלפון הסלולרי האישי. דברי הדואר הכילו מחמאות למשווק "התותח", ברכות שנה טובה וחג שמח כגון: "לשנה הבאה בדירה החדשה". "בתחילת שנת 2012 פצחה החברה במשלוח סדרת דברי פרסומת, אשר עניינם בניסיון לשדל את המבקש לרכוש דירות במקומות כאלו ואחרים או פרסומת. כמו כן היא קיבלה מסרים מקבוצת חג'ג' שבישרה כי 'לפני כולם... פרויקט צוקי ארסוף יוצא לדרך...'. לטענת התובע, בהמשך הוא קיבל מסרוני פרסומת נוספים.

בצידו של המבקש מדגישים כי מעולם לא התקשר עם קבוצת חג'ג' בהסכם מכל סוג ומין שהוא ועובר לקבלת הפרסומות האסורות לא נתן בידה את פרטיו - לא לשם רכישת הדירה ולא בכלל.

לטענתו, חרף בקשות חוזרות ונשנות שלו למחוק את פרטיו מרשימת התפוצה של דברי פרסומת, התעלמו הנתבעות שוב ושוב מבקשותיו והמשיכו לשלוח לו דברי פרסומת. לטענת עורכי הדין אפרתי וניסן, משלוח זה נעשה בניגוד בוטה לחוק הספאם, הקובע בין השאר, כי דברי פרסומת שנשלחים דורשים הסכמה מפורשת מראש של הנמען בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת.

לדברי התובע, הוא מעמיד לצורך התביעה כל פרסום בודד שנשלח אליו על 100 שקל בלבד, ומעריך את נזקו האישי בכ-1,300 שקל ואת נזקי הקבוצה בכ-25 מיליון שקל. התובע מסתמך על הפרסומים בתקשורת לפיהם לקבוצת חג'ג' ולענבר או ישנם עשרות פרויקטים בהם התעניינו כ-50 אלף רוכשים. בין היתר הוא מסתמך על ראיון עם ענבל אור לעיתון TheMarker ממארס 2010, לפיו לפרויקט הצעירים - אשר הינו הפרויקט בו רכש המבקש את הדירה - נרשמו בהרשמה מוקדמת באינטרנט כ-8,000 איש. מכאן, שסך סכום תביעתה של הקבוצה המיוצגת עומד על הסך של 25 מיליון שקל.

מאור סיטי נדל"ן נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את הבקשה ואנחנו למדים עליה מן התקשורת. מכל מקום, הואיל ואנחנו פועלים לאורך כל הדרך על פי חוק בהקפדה ובדבקות, אין אנו מוטרדים ואנו משוכנעים שאין בבקשה שהוגשה ממש".

מקבוצת חג'ג' נמסר בתגובה: "יש לעשות הבחנה בין קבוצת חג'ג' לחברת אור סיטי. קבוצת חג'ג' אינה נוהגת לשלוח מיילים ללקוחות שאינם מבקשים לקבל עדכונים שוטפים ולא ידוע לנו על מייל שנשלח מאיתנו לתובע, ובטח לא על מייל ביטול שהוא שלח אלינו. ככל הנראה, האינפורמציה בתביעה אינה מתייחסת לקבוצת חג'ג'. כשנקבל את כתב התביעה נגיב בהתאם. על פניו, מדובר בתביעה חסרת בסיס, לפחות בכל הנוגע לקבוצת חג'ג'".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully