וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן שוקלת להלוות 60 מיליארד דולר לקרן המטבע

15.4.2012 / 15:35

טוקיו נמצאת במגעים עם חברות אחרות בקרן המטבע כמו סין ומדינות באירופה, על מנת לגבש את תרומותיהן לקרן. מדובר בסכום מהגדולים בהסטוריה אותו תרמה מדינה אחת

יפן שוקלת להלוות 60 מיליארד דולר לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כדי לסייע לה לחזק את חומת האש למאבק בהתפשטות משבר החוב בגוש היורו, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות קיודו.

לפי הדיווח, טוקיו נמצאת במגעים עם חברות אחרות בקרן המטבע כמו סין ומדינות באירופה, על מנת לגבש את תרומותיהן ל-IMF לקראת פגישת שרי האוצר של ה-G20 בסוף השבוע בוושינגטון. אם אכן יפן תתרום 60 מיליארד דולר יהיה מדובר באחד הסכומים הגדולים ביותר שמדינה חברה תרמה אי פעם לקרן, דיווחה קיודו. סין צפויה להציע סכום דומה.

יפן, המדינה השניה בגודלה בקרן אחרי ארה"ב, הביעה נכונות לתרום להגדלת משאבי קרן המטבע ולשכנע מדינות נוספות ללכת בעקבותיה בזמן שארה"ב הראתה התנגדות. טוקיו קידמה בברכה את ההחלטה האחרונה של שרי האוצר האירופיים להגדיל באופן זמני את קרן החילוץ האירופית ל-700 מיליארד יורו (915 מיליארד דולר), לעומת 500 מיליארד יורו, על מנת למנוע את התפשטות הבעיות התקציביות של יוון, אירלנד ופורטוגל למדינות גדולות יותר כמו ספרד ואיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully