וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים דורשת 9.5 מיליון שקל מהרב אבוחצירא

רם עוזרי

15.4.2012 / 16:31

על פי היחידה הארצית לשומה סיפק אבוחצירא שירותי דת בשנים 2009-2003 וזכה בגינם להכנסות חייבות במס בהיקף של מיליוני שקלים. אבוחצירא: "מדובר בתרומות"

רשות המסים הוציאה שומה של 9.5 מיליון שקל נגד הרב יקותיאל אבוחצירא. על פי היחידה הארצית לשומה סיפק אבוחצירא שירותי דת בשנים 2009-2003 וזכה בגינם להכנסות חייבות במס בהיקף של מיליוני שקלים. אבוחצירא עצמו טוען שלא מדובר על הכנסה אלא על כספי תרומות ומתנות ששימשו בין השאר למעשי חסד. בית המשפט יצטרך להכריע בקרוב האם פעילותו של אבוחצירא היא פעילות עסקית שההכנסות ממנה חייבות במס.

כנצר למשפחת רבנים מפורסמת אליה משתייך גם הרב הבאבא סאלי, אבוחצירא מקבל פניות מצד מאמינים, נותן עצות וברכות ולעיתים קרובות מקבל תרומות מאותם מאמינים. רשות המסים טוענת שמדובר על פעילות מסחרית של מתן שירותי דת ואילו הרב אבוחצירא באמצעות באי כוחו טוען כי מדובר על פעילויות נפרדות: הרב נותן ברכות ועצות מבלי לצפות לתמורה ואילו מאמיניו נותנים מתנות ותרומות באופן בלתי תלוי כמעשי חסד.

השומה שהוציאה רשות המסים לאבוחצירא ניתנה באוקטובר 2011 על פי מיטב השיפוט של המפקחת הבכירה רו"ח ימית רז, והיא קיבלה את אישורו של מנהל רשות המסים דאז יהודה נסרדישי. זאת לאחר שלטענת רשות המסים אבוחצירא לא שיתף פעולה עם חוקרי הרשות ולא סיפק הסברים מספקים להכנסות שנמצאו בחשבונות הבנק שלו ושל בני משפחתו. אבוחצירא טוען כי מדובר על שומה שרירותית וכי ברשות המסים בחרו להשתמש במקרה שלו על רקע רצונם להביא לשינוי מדיניות כוללת כלפי הכנסות רבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully