וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן הודיעה רשמית: "לא נתנגד לפירוק"

שלי אפלברג

16.4.2012 / 9:29

החברה הודיעה לבית המשפט המחוזי כי במקרה של פירוק "הנושים הבלתי מובטחים יראו אפילו פחות מ-9% מהחוב". בעלי אג"ח סדרות ד ו-ה' יחליטו האם לבקש עיכוב הפירוק

חברת דלק נדל"ן הודיעה אמש רשמית לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי אין בכוונתה להתנגד לבקשת הפירוק שהוגשה על ידי עו"ד גיא גיסין מטעם מחזיקי איגרות החוב סדרה כ"ה בגין חוב של 2.15 מיליארד שקל.

דלק נדל"ן עידכנה כי במקרה של פירוק, "הנושים הבלתי מובטחים יראו אפילו פחות מ-9% מהחוב". זאת בשל הרעה שחלה ביחס לחלק מהערכות השווי של נכסיה שנעשו בעבר על ידי פרופסור ברנע. כך למשל ציינה החברה כי בנכס החניונים באנגליה מינוי בעל תפקיד עלול להיחשב לאירוע של שינוי שליטה המקנה למלווים עילה להעמיד את החוב לפירעון מיידי ועילה להשתלט על הנכס. כמו כן, הצהירה החברה כי אין ודאות שתצליח להשלים את תהליך הארגון מחדש אותו רצתה לבצע בפורפוליו החניונים כאשר מינוי בעל תפקיד יכול לגרום לחברת הבת DGRE לא להצליח לתקן את הסכמי המימון הקיימים.

בעלי איגרות החוב, שצפויים לספוג "תספורת" של כ-90% במקרה של פירוק, ממתינים כעת להחלטתה של נציגות מחזיקי איגרות החוב סדרה ד' ה' , האם להגיש בקשה דחופה לשופטת אלשייך במטרה לעכב את פסיקתה בפירוק. בעלי אג"ח ד' ו-ה' ינסו להחזיר את הגלגל אחורה, לגרום לבעלי כ"ה למשוך את בקשת הפירוק ולהחזיר לשולחן הדיונים את חברת דלק נדל"ן ובעל השליטה בה, יצחק תשובה. במהלך החג ניסו בעלי האג"ח להפציר בנציגי דלק נדל"ן להיפגש עמם אך החברה ביטלה את הפגישות שנקבעו לפני מספר שבועות.

דלק נדל"ן הסבירה בהודעה לבית המשפט כי החליטה לא להתנגד לפירוק ולבקש את סגירת תיק ההסדר לאור פעולותיה של סדרה כ"ה והנציגות אשר הזדרזו לבקש את פירוקה בטרם הסתיים המשא ומתן. גם התנאים החדשים שהציבו נציגויות מחזיקי אגרות החוב מסדרות ד' וה' היווה גורם נוסף להחלטה הנוכחית. לטענת דלק נדל"ן, אין ביכולתה להיעתר לדרישות החדשות לאור מצבה הכספי העגום.

החברה ציינה כי "לאור הימשכות ההליכים זמן ממושך ורב ולאור העובדה שאין בידיה הצעה אחרת למחזיקי איגרות החוב וכי בעל השליטה חושב כי אין בסיס להמשך המשא ומתן בנסיבות הקיימות, היא בוחרת כעת לא לסרב לבקשת הפירוק.

עם זאת, רמזה דלק נדל"ן כי היא אינה חפצה בפירוק החברה: "לפירוק השלכות שליליות על מחזיקי איגרות החוב. החלופה של ההסדר הינה החלופה הטובה ביותר למחזיקים לכן גם דירקטוריון והנהלת החברה עשו מאמצים רבים וכנים במהלך החודשים האחרונים על מנת להביא לאישורו של הסדר הנושים על בסיס הסכם העקרונות שנחתם. בנסיבות העניין ובלית ברירה, אין לה מנוס מלנקוט בצעד הפירוק, למרות שחלופה זו אותה מבקשת סדרה כ"ה תביא בוודאות לאובדן כספי ניכר לנושים הלוא מובטחים של החברה".

החברה הזכירה לבית המשפט את הסכם העקרונות אשר נחתם בין בעלי אג"ח ד' וה' "לאחר מו"מ אינטנסיבי שהושג בעמל רב לאחר ימים ולילות של עבודה". לדברי דלק נדל"ן, מתווה זה שיקף מיצוי מקסימלי של יכולות החברה ותרומה משמעותית בהיקפים חסרי תקדים של בעל השליטה - הסדר אשר זכה לביקורת חריפה שאינה עניינית ומצודקת.

עוד מלינה כעת החברה על טענת מחזיקי איגרות החוב, כי דלק נדל"ן חוששת ממינוי בעל תפקיד שיחקור את פעילותה ויפקח על התנהלותה "לדברים הללו אין כל שחר ואין כל בסיס עובדתי " כותבים עורכי הדין של החברה אמיר ברטוב יוסי מנדלבאום ממשרדו של ליפא מאיר. "דלק נדל"ן אכן חדלת פירעון, אך פעלה בשקיפות מרבית והעבירה לנציגויות את כל המסמכים שביקשו למעט מסמכים מסוימים שנתבקשו על ידי סדרה כ"ה כחלק ממאבקה כנגד ההסדר מאבק שהתרחש לא מתוך מטרה בונה, של גיבוש הסדר".

"בקשת הפירוק שהגיש נאמן כ"ה עו"ד גיא גיסין מהווה שבירת כלים מבחינת הלגיטימציה שניתנה עד כה על ידי הנציגויות לפעילות החברה תחת הדירקטוריון וההנהלה. העלאת טענות במסגרת בקשת הפירוק נגד פעולות שבוצעו בשקיפות מלאה תוך עדכון הנציגויות ותוך הדגשה בפניהן שהחברה בכל עת נכונה לשבת ולהציג את כל הפרטים הנוספים הנדרשים - מעבר לכך שאינה בתום לב, היא גם מביאה את החברה למסקנה שאינה יכולה להמשיך ולפעול במתכונת הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully