וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תבקש סיוע נוסף מקרן המטבע הבינלאומית

16.4.2012 / 12:31

על רקע התגברות החשש ממשבר בספרד יגיעו נציגים אירופים בסוף השבוע לפסגת קרן המטבע הבינלאומית ויבקשו ממנה להגדיל את הסיוע במאבק במשבר החובות בגוש היורו

בכירי ממשל מאירופה יגיעו לפסגת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בוושינגטון השבוע כאשר הם מעוניינים להגדיל את קרן הסיוע העולמית למאבקם במשבר החובות בגוש היורו, על רקע התעוררות החששות לגבי מצבה של ספרד.

3 שבועות לאחר שמנהיגי אירופה חשפו מימון חירום גדול מטריליון דולר, החששות לגבי ספרד הזניקו את עלויות מימון החוב של המדינה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים חזרה לרמה של כ-6% - הגבוהה ביותר השנה וקרובה יותר לרמה של 7%, שיוון, פורטוגל ואירלנד נדרשו בגינה לבקש סיוע אירופאי. אך בניגוד לשלוש כלכלות אלה, כלכלת ספרד גדולה בהרבה, ואם יידרש עבורה סיוע, היקפו צפוי להיות גדול בהרבה. גם התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים חזרו לטפס, והגיעו לרמה של 5.52%. היורו נחלש ב-0.4% מול הדולר, לרמה של 1.3022 דולר ליורו.

פסגת קרן המטבע תתקיים ב-22-20 באפריל בבירת ארה"ב. ארה"ב טוענת כי אירופה יכולה להתמודד עם המשבר בעצמה, אך בכירי גוש היורו טוענים כי עשו די על מנת להצדיק סיוע בינלאומי נוסף. מנהיגי גוש היורו הרחיבו את קרן החילוץ שלהם ליותר מטריליון יורו, והציעו גם להעביר לקרן המטבע 150 מיליארד יורו. "ממשלות אירופה תרמו אל חלקן", אמר חבר דירקטוריון הבנק המרכזי של אירופה (ECB), יורג אסמוסן, בשבוע שעבר. "כעת אני מצפה מחברינו מחוץ לאירופה לתרום את חלקם למשאבי קרן המטבע". כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע, הצהירה בשבוע שעבר כי הקרן זקוקה למימון נוסף בהיקף 600 מיליארד דולר, לא רק למטרות סיוע לאירופה.

ראש ממשלת ספרד, מריאנו רחוי, החל לקדם עם עלייתו לשלטון מדיניות צנע המתמקדת בקיצוצים בתחום החינוך והבריאות. רחוי זכה בתמיכת מפלגתו לקיצוצים בסוף השבוע. עם זאת, ספרד אינה צפויה לעמוד ביעדי הגירעון והחוב שהתחייבה אליהם בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully