וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעו את זכויותיכם: לרכוש סלולר לא דרך החברה

רותי לוי

16.4.2012 / 14:00

משרד התקשורת פרסם מסמך הבהרות לחברות הסלולר בעניין זכויות הלקוחות מולן ברכישת מכשיר דרך ספק חיצוני. קניית מכשיר שלא דרך חברת הסלולר עשויה להביא לחיסכון משמעותי

לפני כשנתיים וחצי הודיע משרד התקשורת על תקנה חדשה ברישיונות המפעילות בשם "חוק ניתוק זיקה". תקנה זו מאפשרת לצרכנים לרכוש מכשיר סלולרי בכל חנות ברחבי הגלובוס, להציג קבלה ולקבל את ההטבות ואת הזיכויים שלהם זכאים הלקוחות שרוכשים את מכשיריהם בחברות הסלולר.

מדובר בתיקון אטרקטיבי שיכול לחסוך כסף רב למי שיבחר לממשו. בדיקות TheMarker לאורך השנים מצביעות על פערים משמעותיים של מאות אחוזים בין רכישת המכשיר ב"שוק החופשי" (חנויות פרטיות מחוץ לחברות הסלולר) לרכישתו בחברות הסלולר. ואולם, גם כשצרכנים מודעים לחוק ומבקשים לממש את זכותם, ההליך הפשוט לכאורה מתגלה כרווי מכשולים. היום פירסם משרד התקשורת מסמך הבהרות לחברות הסלולר בנוגע לזכויות לקוחותיהן בהליך ניתוק זיקה. הנקודות המרכזיות הן גם מדריך טוב לצרכנים שיכירו את הזכויות שלהם בנושא זה:

1. על חברה סלולרית לכבד כל אישור רכישה המוצג בפניה, בין שהפרטים בו מודפסים ובין שהם מולאו בכתב יד, ובלבד שיופיעו בו, בין היתר, תאריך הרכישה והסכום ששולם.

2. על החברה הסלולרית לכבד גם אישור רכישה שאינו בשפה העברית, האנגלית או הערבית - במקרה זה, וככל שלא ניתן להבין באופן סביר מהאישור שמציג המנוי כי אכן מדובר באישור על רכישת ציוד הקצה ואת תאריך הרכישה, סוג ציוד הקצה והסכום ששולם (כך למשל, אישור שאינו באנגלית אך שנרשם בו באותיות לטיניות סוג ציוד הקצה, וניתן להבין מהאישור מהו התאריך בו נרכש ציוד הקצה ובאיזה סכום), רשאית החברה לדרוש ממציג האישור להציג גם תרגום (לא נוטריוני) של אישור הרכישה.

3. על חברה סלולרית לכבד אישור רכישה המוצג בפניה, בכל עת, ובלבד שממועד הרכישה טרם חלפה התקופה בה ניתנת הטבה למנוי הרוכש ציוד קצה מחברה סלולארית. כך למשל, מנוי שרכש ציוד קצה אצל משווק פרטי 3 חודשים לפני פנייתו לחברה הסלולארית, זכאי לקבל הטבה בגינו במשך 33 חודשים במידה שהתקופה בה ניתנת הטבה על ידי החברה למנוי הרוכש ממנה ציוד קצה עומדת על 36 חודשים.

4. החברה הסלולרית תעניק הטבה למנוי שיציג אישור רכישה שאינו על שמו או שלא מופיע בו שם כלשהו במקרה בו בוצעה הרכישה במזומן בחו"ל. ואולם, על אף שבהתאם להוראת הרישיון, הדבר אינו נדרש, לשם מתן ההטבה, החברה רשאית לדרוש מהמנוי לקבל אישור בכתב שציוד הקצה נרכש עבורו או נמכר לו (במקרה והמנוי רכש ציוד קצה מיד שנייה) והוא זה שעושה בו שימוש, והוא יהיה רשאי גם לדרוש שהמכתב יינתן על ידי הגורם המופיע באישור הרכישה ושיצורף אליו צילום של תעודה מזהה של גורם כאמור (תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה).

בהקשר זה מציין המשרד כי החברה לא תהיה רשאית לדרוש ממי שאיננו המנוי וששמו מופיע על גבי אישור הרכישה, להתייצב בפניה לצורך השלמת ביצוע העסקה מול המנוי. ככל שהמנוי הינו מנוי עסקי אפשר שעל גבי אישור הרכישה יהיה רשום שם הארגון או שמו של המשתמש משלם החשבון. ככל שהמנוי הינו מנוי פרטי, שרשומים בו שני שמות (כגון: בעל ואישה) או יותר, אפשר שעל גבי אישור הרכישה יופיע שם אחד בלבד מתוכם.

5. החברה אינה רשאית לדרוש שיופיע על גבי אישור הרכישה מספר הזהות הבינלאומי של ציוד הקצה (IMEI - International Mobile Equipment Identity).

6. הזכאות לקבלת הזיכוי תיקבע במעמד ביצוע העסקה.

7. לא יגבו כספים שאינם נגבים מלקוחות שרכשו את המכשיר בחברה - חברה סלולרית שאינה גובה ממנוי שרכש ממנה מכשיר דמי חיבור לרשת ועלות עבור הנפקת כרטיס SIM, לא תגבה דמי חיבור כאמור ממנוי שרכש ציוד קצה ממקור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully