וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האורניום: מאיר דגן יחפש זהב בהרי אילת

ליאור זנו

16.4.2012 / 15:54

חברת גוליבר דיווחה הבוקר כי ביקשה אישור לחיפוש זהב בהרי אילת. חיפוש הזהב צפוי להעשות על פי פקודת המכרות של משרד האנרגיה והמים

אחרי שהחליטה לחפש גז, נפט ואורניום, פונה חברת גוליבר הבורסאית לתחום חיפושים חדש ומדווחת הבוקר כי ביקשה אישור לחיפוש זהב בהרי אילת. חברה בת (100%) של גוליבר, "ענת", תחזיק ב-49% מהרישיון ואת השאר תחזיק נורת'ווד אקספלוריישן של ידי אסף כהן (90%), ז'אק סבג (5%) ויצחק גולדשטיין (5%).

אין זו הפעם הראשונה בה יש מי שמעוניינים לחפש זהב בהרי אילת. בשנות ה-80 ביצע המכון הגיאולוגי סקר גיאולוגי באזור, כולל בהרי ידידיה בנחל רודד. בעקבות תוצאותיו, הגיעו תושבי האזור וניסו לחפש את המתכת היקרה באופן עצמאי. גם בעת העתיקה התבצעו גם ככל הנראה חפירות במקום.

חיפוש הזהב צפוי להעשות על פי פקודת המכרות של משרד האנרגיה והמים. רק בשבוע האחרון נכנסה לבורסה בתל אביב חברת שפע ימים המחפשת יהלומים בהר הכרמל ובנחל הקישון - הראשונה והיחידה שמחפשת אבנים טובות בישראל.

גוליבר, הנמצאת בשליטת רמי קמין ויאיר קרני, היא למעשה חברת גינקו, השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט הבורסאית הוותיקה יחסית. יו"ר הדירקטוריון של החברה הוא מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד. גינקו התמזגה במאי האחרון אל תוך השלד הבורסאי אוריאלי, הפכה לציבורית ושינתה את שמה לגוליבר על שם ההיתר המבטיח ביותר שלה.

החברה מחפשת נפט סמוך לים המלח ותתחיל לחפש נפט או גז במי הים התיכון הרדודים (רישיון "גוליבר") ובאחרונה אף ביקשה רישיון לחיפוש אורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully