וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שווי אפל נחתך ב-50 מיליארד דולר בשבוע

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

16.4.2012 / 23:24

מניות ההיי טק הובילו את הירידות בוול סטריט. סטרטסיס קפצה ב-15% בעקבות המיזוג עם אובג'ט הישראלית. עליות בשוק האג"ח בארה"ב - התשואה ירדה ל-1.97%. טאואר עלתה ב- 3.5%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הנפילה השבועית החדה ביותר השנה, פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות בהובלת אפל וגוגל, ואילו מניות הבלו צ'יפ טיפסו על רקע זינוק חד מהצפוי במכירות הקמעוניות בארה"ב ודו"חות של ענק הבנקאות סיטי.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%; מדד S&P 500 ירד ב-0.1%; מדד נאסד"ק איבד 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.97%.

החזית המקרו כלכלית

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו במארס בשיעור חד כמעט פי שלושה מהצפוי, אולם הבטחון בענף הבניה ירד בראשונה זה שבעה חודשים, ופעילות הייצור באזור ניו יורק צמחה באפריל בשיעור המתון ביותר זה חמישה חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו בחודש מארס ב-0.8% לאחר גידול של 1% בפברואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאית. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה באופן ניכר של 0.3% לאחר גידול של 1.1% שעליו דווח במקור בפברואר.

הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב פירסמו מוקדם יותר היום את נתוני המכירות של חודש מארס, שהיו טובות מהתחזית. גאפ, רשת חנויות ההלבשה הגדולה בארה"ב, דיווחה על זינוק חד מהצפוי של 8% במכירות בחודש שעבר. טרגט, הקמעונאית המוזלת השנייה בגודלה בארה"ב, ורשת בתי הכלבו מייסיס, דיווחו על גידול חד מהצפוי של 7.3% במכירות במארס. המכירות של יותר מ-20 קמעונאיות גדולות בארה"ב שאחריהן עוקבת חברת המחקר ריטייל מטריקס גדלו בחודש שער ב-3.9% - מעל לתחזיות הכלכלנים לעלייה של 3.3%.

מדד פעילות מגזר הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) נפל החודש לרמה של 6.6 נקודות לעומת רמה של 20.2 נקודות במארס, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה של המדד לרמה של 18 נקודות. מדד חיובי מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לאפס נקודות משקף התכווצות של הפעילות.

המלאי העסקי בארה"ב גדל בפברואר ב-0.6% ל-1.58 טריליון דולר, מסר משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5%. מדד בטחון ענף הבנייה בארה"ב ירד באפריל לרמה של 25 נקודות באפריל - ירידה ראשונה זה שבעה חודשים - לעומת רמה של 28 נקודות במארס. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 28 נקודות.

עונת הדו"חות הרבעוניים

86 מתוך 500 החברות שמניותיהן נכללות במדד S&P 500 צפויות לפרסם השבוע את דו"חותיהן הרבעוניים. אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון הראשון של השנה על גידול של 1.7% ברווח למניה המצרפי, האטה לעומת צמיחה של 4.9% ברבעון הרביעי של 2011 וזינוק של 15% ברבעון השלישי של שנה שעברה, לפי ספקית המידע הפיננסי בלומברג. עם זאת, בסיכום שנתי צפויים לפי התחזיות רווח החברות לצמוח ב-8.6% ב-2012 כולה.

מתוך 32 חברות מדד S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון של השנה, 75% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים.

עונת הדיווחים הרבעוניים שהחלה בשבוע שעבר, צוברת תאוצה, ומספר חברות בולטות פירסמו היום את תוצאותיהן הכספיות. ענקית הבנקאות סיטי דיווחה על רווח נקי של 2.93 מיליארד דולר, או 95 סנט למניה, ברבעון הראשון של שנת 2012, לעומת רווח של שלושה מיליארד דולר, או דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח היה גבוה מתחזיות האנליסטים, אולם הכנסות סיטי ברבעון אכזבו.

גאנט, מו"לית העיתונות הגדולה ביותר בארה"ב במונחי תפוצה, דיווחה על רווח של 68.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, נפילה של 25% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות הוצאות ארגון מחדש והמשך הירידה בהכנסות מפרסומות. גאנט, המוציאה לאור למעלה מ-80 עיתונים יומיים בארה"ב, בהם "USA טודיי", רשמה ירידה של 2.6% בהכנסות בתקופה המדווחת, אשר הסתכמו ב-1.22 מיליארד דולר.

מאטל, יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח נקי של 7.8 מיליון דולר, או שני סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 16.6 מיליון דולר, או חמישה סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של שישה סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים.

אפל בנפילה החדה זה 6 חודשים

מניית ענקית האלקטרוניקה אפל רשמה את הנפילה התוך-יומית החדה ביותר זה כמעט שישה חודשים במסחר בוול סטריט. מניית אפל ירדה ב-4% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר. זו הפעם הראשונה שמחיר מניית אפל נופל מתחת לרמה של 600 דולר, מאז ה-30 במארס. מניית אפל ירדה זה היום זה יום המסחר החמישי ברציפות. במהלך חמישה ימי מסחר אלו נחתך שווי השוק של אפל ביותר מ-50 מיליארד דולר.

האנליסט בריאן מרשל מחברת ISI גרופ העריך כי הירידה במניית אפל נובעת ככל הנראה "מהתמוטטות תחת משקלה-עצמה", דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. מניית אפל עלתה בכ-45% מתחילת שנת 2012. אפל, יצרנית מחשב הטאבלט אייפד והטלפון החכם אייפון, צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ביום שלישי הבא, ה-24 באפריל.

חברת ההשקעה הפרטית KKR שוקלת לרכוש את חטיבות היהלומים של שתי ענקיות הכרייה האנגלו-אוסטרליות, ריו טינטו ו-BHP ביליטון, שמניותיהן נסחרות בבורסת ניו יורק באמצעות ADR, לפי דיווחים בעיתונות הבריטית. לפי הדיווחים, ממקורות בלתי ידועים, בכוונת KKR לאחד את שתי החטיבות וליצור חברה אחת שתתחרה במובילות השוק: דה בירס ואלרוסה, עם שליטה בכ-15% מהיצע היהלומים העולמי.

אובג'ט, יצרנית מדפסות התלת ממד הישראלית, תתמזג ברכישה עם חברת סטרטסיס האמריקאית בעסקת מניות המוערכת ב-1.4 מיליארד דולר. לפי תנאי העסקה, סטראטסיס תתמזג עם חברה בת של אובג'ט. בעלי המניות של סטרטסיס יקבל 55% מהחברה הממוזגת ובעלי אובג'ט 45%. בכך נסוגה אובג'ט מהתוכניות להנפיק את מניותיה בנאסד"ק, לאחר שהגישה תשקיף במארס השנה לגיוס לפי שווי של 500-400 מיליון דולר.

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, תתחיל יחד עם החברה הקוריאנית NeoFidelity ייצור המוני של מגברי אודיו דיגיטאליים לטלוויזיות LCD עבור חברות הענק הקוריאניות סמסונג ו-LG. בחברה מציינים כי מאז ש- NeoFidelity החלה לייצר בטאואר-ג'אז בנובמבר 2011 בטכנולוגיה של 0.13 מיקרון, הביקושים למוצריה עולים באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully