וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תחזיר 30 מיליון שקל לתושבים

נתן שבע

17.4.2012 / 8:13

בשל גביית יתר תחזיר העירייה תשלומי ארנונה לכ-60 אלף מתושבי העיר ועסקים שאותרו כזכאים. בנוסף ניתן לבדוק זכאות דרך אתר העירייה

עיריית תל אביב החלה לבצע החזרים של תשלומי ארנונה לתושביה, בשל גבייה עודפת של כ-30 מיליון שקל בסך הכל. העירייה איתרה כ-60 אלף תושבים ועסקים הזכאים להחזר, ופנתה אליהם באמצעות הדואר ואמצעי התקשורת בימים האחרונים, כדי שיבדקו את זכאותם בקבלת ההחזרים. במקביל, ניתן לבדוק את הזכאות באתר האינטרנט של העירייה ובאמצעות מוקד טלפוני.

בצעד לא שגרתי, הצליחה העירייה לאתר את זכאותם של התושבים והעסקים באמצעות מערכת ממוחשבת, כך שהבדיקה מתפרסת על כ-15 שנים בלבד מאז שהנתונים מוחשבו. גל פרויקט, מנהל אגף גביית ארנונה ואגרות מים בעירייה, מסביר כי הגבייה העודפת יכלה לנבוע מכמה סיבות. המקרה השכיח הוא אנשים ששילמו ארנונה מראש לתקופה של חודשיים או שנה, אבל עזבו את הנכס ימים או חודשים לפני הזמן ולא ניתן היה לאתר אותם קודם. סיבה נוספת היא שינויים שבוצעו בנכסים או בסיווגם, שאותרו באחרונה בסקרים שביצעה העירייה והצדיקו החזר כספי .

השינוי בנכס יכול להיות, למשל, שינוי שבו הרחיב בעל עסק או תושב את ביתו ושילם על כך ארנונה גבוהה יותר, אך בהמשך ביטל את ההרחבה. שינוי סיווג לטובת בעל נכס יכול להיות, למשל, מעבר מסיווג כעסק מסחרי לסיווג כתעשייה, המזכה בארנונה נמוכה יותר.

פרויקט מדגיש כי בדיקת ההחזר פשוטה וקלה, ואינה מחייבת הצגת קבלות: "המבצע התחיל בימי החג, אבל יום ראשון היה עמוס מאוד בפונים, מכיוון שהוא היה היום הראשון אחרי החג. מספר הפניות באמצעים השונים באותו יום הסתכם ביותר מ-3,000. הסכומים שיגיעו לכל זכאי מסתכמים בעשרות עד אלפי שקלים. הפנייה לציבור נעשתה במקביל למשלוח המכתבים, לאור העובדה כי ייתכן כי הכתובת אינה עדכנית".

הדרך הפשוטה והמהירה לבדוק את הזכאות היא באתר האינטרנט של עיריית תל אביב, באמצעות מספר זיהוי, שם או שם חברה, המאפשר לדעת את סכום ההחזר שאותו ניתן לקבל. הבקשה לקבלת ההחזר נעשית באמצעות מילוי טופס, שאותו יש לשלוח לעירייה בדואר או בפקס. באתר גם מצורף סרטון הדרכה, שבו כבר צפו יותר מ-200 אלף תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully