וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחאה החברתית מאורגנת על ידי תומכי חד"ש"

צבי זרחיה

17.4.2012 / 10:47

לטענת חבר הכנסת אופיר אקוניס, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חושש מהתחדשות המחאה החברתית. "מחאה היא לגיטימית אבל שראשיה יגידו את האמת. זו מחאה פוליטית"

"למיטב ידיעתי, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו חושש מהתחדשות המחאה החברתית בקרוב" - כך אומר ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) בראיון ל-TheMarkerTV וערוץ הכנסת.

לדברי אקוניס, שנחשב מקורב לנתניהו, "מחאה היא לגיטימית אבל שראשיה יגידו את האמת. זו מחאה פוליטית שמטרתה להחליף את הליכוד. אני מברך את מנהיגי המחאה שהחליטו להסיר מסיכות ולהקים מפלגה פוליטית. רובם באים מתפיסות כלכליות, מדיניות, וביטחוניות אחרות לחלוטין מאלה של הממשלה".

אקוניס טוען כי "גורמים פוליטיים עמדו מאחורי ההתארגנויות גם בקיץ הקודם. הם הצליחו לעטות מסכה של מחאה לא פוליטית. אם תתחדש המחאה שמארגנים אנשים שהעמדות הפוליטיות שלהם בחד"ש ואליהם יצטרפו מי שמכונה מנהיג חברתי יו"ר קדימה ח"כ שאול מופז, וגם ח"כים מהעבודה ומרצ שהודיעו שיתדלקו את המחאה החברתית".

בתשובה לשאלה על הביקורת על המדיניות החברתית והכלכלית של הממשלה שמובעת גם על ידי גורמים וח"כים בליכוד השיב אקוניס: "גם לי יש לי ביקורת. כאשר היתה לי בקורת על עליית מחירי הדלק, אמרתי זאת בסיעה וכן בשיחה עם ראש הממשלה".

בהתייחסו לכוונות של פעילים חברתיים להקמתה של מפלגה חברתית, אמר אקוניס: "אני מברך אנשים שהם לכאורה אמרו שהם לא פוליטיים וכעת מקימים מפלגה".

אקוניס הודיע שהליכוד נערך לחידושה של המחאה החברתית ובכוונת המפלגה להציג את הישגיה החברתיים, בהם אימוץ מרבית הסעיפים של ועדת טרטנברג, עצירת העלייה במחירי הדירות, ומניעת התייקרות חדה במחירי הדלק. "אנו נציג לציבור את שורת ההישגים החברתיים הענקיים שהממשלה בעצם מביאה כדו"ח לציבור", הדגיש אקוניס.

לדעתו, "הציבור מוחה ובמדינה דמוקרטית טוב שיש מחאה. אני מברך על מחאה אבל צריך לנתח בצורה יסודית. מחירי הדיור בירידה. יכולים לומר שמחירי הדיור לא הוזלו מספיק אבל הפסקנו את מגמת העלייה. חינוך חינם לפי דו"ח טרכטנברג יתקיים בשנת הלימודים הקרובה. העלאת מחירי הדלק בוצעה בשיעור נמוך מכפי שמתחייב מנוסחת העדכון הקבוע. אני הצעתי בעבר את הורדת המס על הדלק. הממשלה הנוכחית העלתה את שכר המינימום ל-4,100 שקל בחודש, ובקיץ הוא יעלה ל-4,300 שקל בחודש".

בתשובה לשאלה האם הבחירות לכנסת ה-13 יוקדמו לספטמבר -אוקטובר 2012, הדגיש אקוניס כי "אני בטוח שהממשלה תסיים ארבע שנים לכהונתה. מתי זה יקרה? פחות או יותר בחורף 2013, בין ינואר למארס. מאז ממשלת שמיר, לא החזיקה ממשלה בישראל במשך 4 שנים".

אשר לקשיים באישור התקציב בממשלה ובכנסת העריך אקוניס כי "אפשר להגיע לאישור התקציב בהסכמה. או שנגיע להסכמה עם סיעות אופוזיציה או שיונהג תקציב חודשי עד לאחר הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully