וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליה מאור תושאלה על ידי רשות ניירות ערך

רם עוזרי

17.4.2012 / 11:01

מנכ"ל בנק לאומי תושאלה במסגרת בדיקה מנהלית שעורכת הרשות בנושא ההנפקה שביצע בנק לאומי בנובמבר 2011. שבוע אחרי ההנפקה פרסם לאומי אזהרת רווח

מנכ"ל בנק לאומי , גליה מאור, תושאלה לפני חג הפסח על ידי רשות ניירות ערך. מאור השיבה לשאלות נציגי הרשות במסגרת בדיקה מנהלית שעורכת הרשות בנושא ההנפקה שביצע בנק לאומי בנובמבר 2011, ימים ספורים לפני שפרסם אזהרת רווח. ראש חטיבת הכספים והכלכלה בבנק, קובי הבר, כבר תושאל בעבר בנושא.

ביום חמישי, 10 בנובמבר, גייס בנק לאומי 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת כתבי התחייבות נדחים. ביום שני שלאחר מכן, ב-14 בנובמבר, פירסם הבנק אזהרת רווח, בעיקר בשל הפסדיו מאחזקות ניירות ערך.

בדיקת הרשות מתמקדת בחלקם של הבר ומאור בהחלטה שלא לדחות את ההנפקה כדי שהמידע החדש המופיע במסגרת אזהרת הרווח יופיע בפני המשקיעים ויהווה חלק משיקולי ההשקעה שלהם. תוצאות ההנפקה היו מצוינות עבור לאומי ושיקפו את אמון המשקיעים: הרחבת סדרת אג"ח קיימת שתיפרע ב-2017, התבצעה במחיר שמשקף תשואה לפדיון של 2.9% ושיעור ריבית של 3.4% לסדרה חדשה צמודת מדד שתיפרע ב-2020.

התשאול של שני הבכירים נערך במסגרת מסלול האכיפה המינהלית. אם תמצא הרשות כי יש פגם בהחלטה לבצע את ההנפקה לפני הוצאת אזהרת הרווח, צפויים המנהלים האחראים לספוג קנסות אישיים של עד מיליון שקל. הבנק עצמו חשוף לקנסות בהיקף של עד 5 מיליון שקל.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "איננו יכולים למסור מי תושאל במסגרת הבדיקה המינהלית של רשות ניירות ערך". בבנק מבקשים להדגיש בתגובה זו שלא מדובר על חקירה פלילית. בהודעת הבנק על רקע הפרסום הקודם בעניין נכתב בנוסף כי "הבנק משתף פעולה עם הרשות. לדעת יועציו המשפטיים, בכל הנוגע לנושא הנמצא בבירור מינהלי, נהג הבנק כשורה וכמתחייב על פי הדין".

  • עוד באותו נושא:
  • גליה מאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully