וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק מתאושש? עלייה של 14% בהיקף המשכנתאות במרץ

רם עוזרי

17.4.2012 / 12:16

היקף המשכנתאות שנתנו הבנקים עמד במרץ על 3.4 מיליארד שקל. מדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה בשוק מאז פרוץ המחאה החברתית בקיץ שעבר

נתוני המשכנתאות שמפרסם היום בנק ישראל מצביעים על התאוששות בשוק המשכנתאות בחודש מרץ. היקף המשכנתאות שנתנו הבנקים עמד במרץ על 3.4 מיליארד שקל, עלייה של 14% בהשוואה לפברואר, והרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בשוק המשכנתאות מאז פרוץ המחאה החברתית באוגוסט בשנה שעברה.

מבחינת הרכב המשכנתאות, מהלכי בנק ישראל לבלימת מתן המשכנתאות בריבית משתנה נותנים את אותותיהם. בהשוואה לאוגוסט 2011, היקף המשכנתאות בריבית קבועה חזר לרמתו באוגוסט 2011, ואילו סכום האשראי בריבית משתנה נמוך ב-17% מרמתו אז. למרות זאת, המשכנתאות בריבית משתנה עדיין מהוות 74% מכלל המשכנתאות.

מה שיכול להסביר את הגידול בהיקף המשכנתאות הוא רמת הריבית הנמוכה שמציעים הבנקים. במרץ עמדה הריבית הממוצעת במסלולים צמודי המדד על 2.76% - ירידה משמעותית לעומת 2.84% בפברואר ו-2.93% בינואר. בחודשים האחרונים של 2011 היתה הריבית במסלולים אלה גבוהה מ-3%. גם במסלולים הלא צמודים נרשמה ירידה בריבית, ולראשונה מזה שנה היא היתה נמוכה מ-4% ברמה של 3.99%.

הורדת הריביות, יש לציין, נעשתה למרות שבנק ישראל הותיר ללא שינוי את רמת הריבית במשק בשלושת החודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully