וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק העולמי: "צמיחה - הדרך ליצור משרות"

17.4.2012 / 12:27

ג'ים יונג קים שייכנס לתפקיד נשיא הבנק האולמי ביולי אמר כי העיקרון הקפיטליסטי של צמיחה כלכלית עומדת בראש סדר העדיפויות שלו

איש האקדמיה האמריקאי יליד קוריאה, ג'ים יונג קים, נבחר ביום שני לתפקיד הנשיא הבא של הבנק העולמי במקום הנשיא הנוכחי רוברט זליק. קים ניצח את המועמדים מניגריה וקולומביה ויחליף את את הנשיא רוברט זליקה החל מחודש יולי הקרוב.

בראש סדר העדיפויות שלי נמצא העקרון הקפיטליסטי של צמיחה הכלכלית המגיעה מהשווקים, כך אמר הנשיא החדש בראיון לרשת בי.בי.סי. לפי קים זוהי הדרך הטובה ביותר ליצור משרות חדשות ולהוציא אנשים ממעגל העוני.

קים שהה בפרו כאשר פורסם דבר מינויו. פרו היתה בין המדינות שתמכו במינויו לתפקיד נשיא הבנק העולמי, בנוסף למדינות כמו קנדה ויפן. שגרירת פרו בארה"ב, רוז לינקיס, אמרה כי "הנשיא אובמה מינה את קים בשל המסלול האישי והמקצועי שלו. אנחנו מודים לפרו על תמיכתה במינוי". לינקיס הוסיפה כי לקים יש קשר חזק לפרו עוד מאז שנת 1994.

קים, שמועמדותו נחשבה תחילה להפתעה, משמש כיום כנשיא דארטמות קולג' - אוניברסיטה פרטית וותיקה ויוקרתית במדינת ניו המפשייר - ובעבר שימש כראש אגף האיידס בארגון הבריאות העולמי (WHO).

ביקורת רבה הושמעה בנוגע ליכולתו של קים לנהל את הגוף הענק שכן אין לו נסיון פוליטי רב. קים אמר לבי.בי.סי כי אמנם חסר לו רקע פוליטי אך הוא בטוח שהרקע הרפואי שלו יסייע לו בתפקיד.

קים ציין כי עבד במשך 25 שנים במדינות מתפתחות ובמקביל קיבל תשבוחות על תפקידו בארגון הבריאות העולמי. "אני רופא ורופאים עובדים עם ראיות ולא עם אידיאולוגיות".

לקים היו שני מתחרים: שרת האוצר של ניגריה, נגוזי אוקונג'י-איוולה, ושר האוצר לשעבר של קולומביה, חוזה אנטוניו אוקמפו אך בהתאם למינויים האחרונים בבנק גם הפעם מונה שמועמד שזכה לתמיכת נשיא ארה"ב ברק אובמה.

"המועמדים הסופיים זכות לתמיכת המדינות החברות שונות, דבר ששיקף את הרמה הגבוהה של המועמדים", נאמר בהודעת מועצת הבנק העולמי. "אני מצפים לעבוד יחד עם ד"ר קים כאשר הוא ייכנס לתפקידו".

קים, רופא בהכשרתו ומועמדו של הנשיא אובמה לתפקיד נשיא הבנק העולמי, נחשף באחרונה גם בסרטון של קטע ראפ שביצע במסיבה באוניברסיטת דארתמות' היוקרתית

החלטת מועצת הבנק העולמי לבחור בקים היתה צפויה, למרות שהשנה נשמעו קולות לבחירת מועמדת ממדינה מתפתחת. ארה"ב מחזיקה במספר קולות ההצבעה הגדול ביותר בבנק העולמי. בנוסף לכמעט 16% מקולות ההצבעה שבהם מחזיקה ארה"ב במועצת הבנק העולמי, מחזיקות מדינות האיחוד האירופי ב-29% נוספים מהקולות. הסכמה ארוכת שנים בין אירופה לארה"ב, לפיה נשיא הבנק העולמי הוא אמריקאי וראש קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הוא אירופי, אין כמעט ספק כי המועמד המועדף על נשיא ארה"ב אובמה הוא זה שייבחר לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully