וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האנרגיה יחליף 50 אלף מקררים ישנים

איתי טרילניק

17.4.2012 / 16:06

במסגרת הפרוייקט יסבסד משרד האנרגיה בשיעור של 30%החלפה של מקררים ישנים בחדשים וחסכוניים יותר. בניגוד לפרוייקט קודם שיועד לנזקקים - מיועד הפרוייקט לכלל האוכלוסיה

משרד האנרגיה והמים משיק פרוייקט חדש, בעלות 50 מיליון שקל, להחלפת 50 אלף מקררים ישנים למקררים חדשים וחסכוניים. המקררים החסכוניים, מ-8 דגמים שונים, יסובסו בשיעור כ-30% מהמחיר אליו הגיע המשרד במכרז. בניגוד למבצע קודם, שיועד למעוטי יכולת, מיועד מבצע זה לכלל הציבור.

בעלי מקרר בן 7 שנים לפחות ובנפח מינימאלי של 300 ליטר, יוכלו להחליף אותו למקרר חדש וחסכוני יותר. העלות תנוע בין 1,806 ל- 5,940 שקל, ותכלול גם את הובלת המקרר לבית הלקוח, אחריות לשלוש שנים, וגריטת המקרר הישן. החסכון בחשבון החשמל לצרכן, בעקבות החלפת המקרר הישן, מוערך בכ-600 שקל בשנה.

מדובר בפרויקט נוסף בתוכנית ההתייעלות האנרגטית של משרד האנרגיה, שמטרתה לעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים ובזבזניים בחדשים וחסכוניים. הגריטה מבטיחה כי המוצרים הישנים יצאו משימוש, ויפסיקו לצרוך חשמל באופן בזבזני. במבצע קודם, שנערך בסוף דצמבר 2011, סיבסד המשרד כ-25 אלף מקררים בשיעור גבוה יותר. צרכנים מעוטי יכולת, המקבלים קצבאות שונות מהביטוח הלאומי יכלו לקנות אז מקררים בסבסוד של כ-60%. המבצע נחל הצלחה, והמקררים אזלו תוך ימים ספורים. עם זאת, עלו טענות כי חלק מן המקררים הישנים לא נגרטו כהלכה, טענות שהוכחשו על ידי המשרד.

המשרד מתכנן פרויקטים נוספים להחלפת מוצרי חשמל, הכוללים סבסוד נוסף למקררים, מזגנים, מכונות כביסה ודודים חסכוניים. בימים אלה נמשך מבצע מכירת מארז 3 נורות חסכוניות ב-20 שקל, בחנויות הפזורות ברחבי הארץ.

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, הנמצא בימים אלה בליטא, מסר כי "אנחנו מרחיבים היום את מבצע החלפת המקררים ומציעים לכלל הציבור להחליף את המקרר הישן במקרר חדש וחסכוני בהנחה משמעותית. מדובר במהלך חסר תקדים במסגרתו הממשלה מסייעת לאזרחיה לחסוך בהוצאות החשמל. החלפת מכשירי החשמל הביתיים למוצרים חדשים ויעילים יותר תחסוך למשפחה ממוצעת מאות שקלים בשנה, תחסוך בצריכת חשמל ובכך תתרום להבטחת משק האנרגיה, ותסייע להפחתת זיהום האוויר. גריטתם של המכשירים הישנים בדרך ידידותית לסביבה מבטיחה כי לא יהיה ניתן לעשות בהם שימוש נוסף. הרווח הנקי הוא של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully