וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות התקשורת הובילו את אחד העם לעליות

דרור רייך

17.4.2012 / 16:57

עליות נאות בתום יום המסחר בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-1.15%. מדד הבנקים הוסיף 0.8% לערכו

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים נאות בהובלת מניות התקשורת והביומד.

ת"א 25 עלה ב-1.3%, ת"א 100 טיפס גם הוא ב-1.15%, ת"א בנקים הוסיף כ-0.8% ומדד נדל"ן 15 נחתם בעלייה קלה של 0.6%. מדד התקשורת הוביל את העליות עם זינוק של 6.5% ומדד הביומד הוסיף 2.4% לערכו במחזור גדול יחסית של 1.23 מיליארד שקל.

בגזרת המניות, שאול אלוביץ' יכול לחייך. בי קומיוניקיישנס טסה ב-26.8%, אינטרנט זהב טיפסה ב-15.3%, בזק עלתה ב-7.5% במחזור ענק של 56 מיליון שקל. לעומתן ריטליקס איבדה 2.1% פרוטליקס מפתחת התרופה למחלת הגושה ירדה ב-1.6%, אבנר ואפריקה איבדו 1.2% כל אחת.

המקור לזינוק הוא כפי הנראה ההמלצות המסתמנות לרפורמה בשוק הנייח בהתבסס על המלצות ועדת חייק. על פי ההמלצות המסתמנות, בזק תחויב אמנם למכור קווים שלה לחברות מתחרות במחיר סיטוני נמוך, אך יש ברפורמה מספר גזרים לחברה: בתוך חצי שנה בזק תהיה חופשית מפיקוח על מחירי הטלפוניה שלה ובתוך 9 חודשים לכל היותר בזק תוכל למזג את החברות הבנות שלה.

יתרות השורט על מדד ת"א 25 בסוף השבוע שהסתיים ב-11 באפריל 2012 הסתכמו כמעט ללא שינוי עם עלייה של פחות מ-1%. סך יתרות השורט הסתכמו ב-11.3 מיליארד שקל.

לאחר צניחה ביתרות השורט על מניות הגז והנפט בשבוע הקודם, השתנתה המגמה בשבוע האחרון. יתרות השורט על מניית דלק קידוחים עלו ב-40% ל-220 אלף יחידות שורט, שיחס השורט שלהם למחזור הממוצע היומי עמד על 0.34 לעומת 0.22 בשבוע שהסתיים ב-5 באפריל 2012.

התשואות על איגרות חוב לטווח קצר של ממשלת ספרד זינקו היום במסגרת מכרז האג"ח בהיקף 3.2 מיליארד יורו. מכרז האג"ח ריכז עניין רב בשווקים לאחר שאתמול עלו התשואות על אג"ח ממשלתיות לעשר שנים מעל לרמה של 6% והעלו את החששות כי ספרד עשויה ללכת בדרכם של יוון, אירלנד ופורטוגל ולהזדקק לסיוע.

ספרד מכרה אג"ח ל-12 חודשים בתשואה של 2.62% - עלייה לעומת תשואה של 1.42% שנרשמה בהנפקה הקודמת ב-20 במארס. בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים ביחס של 2.9 לעומת ההיצע.

בורסות אירופה רושמות עליות שערים, בעקבות עלייה בביטחון המשקיעים בגרמניה ולאחר מכרז אג"ח בספרד. לונדון עולה ב-0.9%; פרנקפורט מוסיפה 1.2%; פאריס מטפסת 1.4%; בורסת מדריד עולה ב-1%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-1.1%.

מקרו

הסיכון המרכזי של מערכת הבנקאות הישראלית הוא ריכוזיות האשראי - כך קובעת קרן המטבע הבינלאומית בדו"ח בו בחנה הקרן את עמידות המערכת הבנקאית בתרחיש קיצון שונים. בדו"ח נכתב כי בתרחיש של קריסת קבוצת הלווים הגדולה ביותר, הנזק הצפוי למערכת הבנקאות הוא מחיקה של כ-8.5%-12.6% מהון הליבה של הבנקים - כלומר הפסד צפוי למערכת הבנקאות בהיקף של כ-9-6 מיליארד שקל.

בתרחיש של נפילת שלושת הלווים (לווה בודד) הגדולים ביותר במערכת הבנקאות הישראלית, קרן המטבע מעריכה כי הנזק למערכת הבנקאות יהיה מחיקה של כ-4.3%-6.6% מהון הליבה של הבנקים. מדובר בנזק צפוי של כ-3.2-4.9 מיליארד שקל. מניות הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומי ייסחרו היום על רקע דו"ח קרן המטבע.

בנוסף, נתוני המשכנתאות שמפרסם היום בנק ישראל מצביעים על התאוששות בשוק המשכנתאות בחודש מארס. היקף המשכנתאות שנתנו הבנקים עמד במרץ על 3.4 מיליארד שקל, עלייה של 14% בהשוואה לפברואר, והרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בשוק המשכנתאות מאז פרוץ המחאה החברתית באוגוסט בשנה שעברה.

מבחינת הרכב המשכנתאות, מהלכי בנק ישראל לבלימת מתן המשכנתאות בריבית משתנה נותנים את אותותיהם. בהשוואה לאוגוסט 2011, היקף המשכנתאות בריבית קבועה חזר לרמתו באוגוסט 2011, ואילו סכום האשראי בריבית משתנה נמוך ב-17% מרמתו אז. למרות זאת, המשכנתאות בריבית משתנה עדיין מהוות 74% מכלל המשכנתאות.

מניות במרכז

רדהיל דיווחה היום על הצלחה בניסוי קליני מתקדם בתרופה RHB-102 המיועדת למניעת בחילות והקאות של חולי סרטן. תוצאות הניסוי מצביעות על כך שהתרופה של רדהיל זהה בהשפעותיה לתרופת הזופרן (Zofran) של חברת GSK המאושרת והמשווקת. מניית החברה מזנקת בעקבות הדיווח ב-17%.

חברת בריינסוויי מפרסמת היום כי בניסוי שערכה במשך 5 שבועות בקרב 233 מטופלים הסובלים מדיכאון עמוק, נמצאה ירידה משמעותית ברמת הדיכאון של מטופלים שקיבלו טיפול במכשיר שמפתחת החברה, ונרשם הפרש משמעותי בהשפעה אל מול קבוצת הדמה.בתגובה המנייה מזנקת ב-27%.

המכרז לרכישת פרטנר מתחמם: לפחות ארבע קבוצות חתמו על מסמכי סודיות, ובתמורה קיבלו לידן "ספר" הכולל מידע נרחב לגבי סקיילקס, פרטנר והחברות הבנות בקבוצה. זאת, כחלק מבדיקת נאותות לפני רכישת החברה.

תיקון 16 לחוק החברות ממשיך להקשות על בעלי השליטה בחברות הציבוריות. ענני תקשורת, חברת ההפקות הטלוויזיוניות שבשליטת אהוד מירון, פירסמה אתמול נייר עמדה שהגיש איוון איסקוב, בעל מניות מיעוט בחברה (4.72%), במסגרתו הוא מציג את התנגדותו להסכם הניהול החדש עם בעל השליטה ולהסכם השיפוי והביטוח של בעל המשרה.

חברת ישרס, זרוע הנדל"ן והתעשייה של איש העסקים שלמה איזנברג, ממשיכה במגמת ההתאוששות של השנה האחרונה ומדווחת אתמול על העלאת דירוג האשראי לאג"ח מ-A3 ל-A2.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully