וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: סוכנים צופים ירידה במחירי טיסות בזכות "שמיים פתוחים"

17.4.2012 / 19:14

רק 18% מסוכני רשת פלאנטו חושבים המדיניות לא תביא לירידה במחירים. מרבית הסוכנים סבורים כי תהיה ירידה של עד 20%

רשת התיירות פלאנטו פרסמה היום (שלישי) תוצאות סקר שערכה בין 577 סוכני נסיעות החברים ברשת על מנת לבדוק כיצד תשפיע לדעתם מדיניות השמיים הפתוחים על שוק התיירות בישראל. הסוכנים, הפועלים במסגרת 80 סוכנויות הנסיעות של פלאנטו הפרוסות ברחבי הארץ נשאלו אם הם צופים ירידת מחירים בעקבות הסכם לפתיחת השמיים הפתוחים שהושג לאחרונה בין ישראל לאיחוד האירופי, לאילו יעדים ובאילו רמות מחיר.

על פי תוצאות הסקר, רוב הסוכנים, כ-82%, השיבו כי הם צופים ירידת מחיר ואילו כ-18% ציינו כי ההסכם לא יביא לירידת מחירים. כשנשאלו הסוכנים שצופים ירידת מחירים, באיזה שיעור צפוי המחיר לרדת, ציינו כ-21% מהם שהמחירים ירדו בשיעור של עד 10%. מרבית הסוכנים, כ-57%, ציינו כי תהיה ירידה של עד 20% במחיר, כ-9% ציינו שהמחיר ירד עד כ-30% ועוד כ-13% סבורים, כי המחירים ירדו בשיעור של עד 40% לאור הסכם השמיים הפתוחים.

באשר ליעדים שיושפעו מההסכם בצורה המרבית ענו מרבית הסוכנים, כ-83%, כי יעדי אירופה הם היעדים שיושפעו בעיקר מההסכם החדש והמחירים ליעדים אלו צפויים לרדת בשיעור החד ביותר לצד תחרות בין מספר רב של מובילים.

כ-9% נוספים מהסוכנים ציינו את המזרח הרחוק, ועוד כ-6% ציינו את צפון אמריקה כיעד שצפוי להיות מושפע בעיקר מהסכם השמים הפתוחים. הסוכנים התבקשו לענות בנוסף, האם יהיה שוני במידת ההשפעה של ההסכם על מחירי טיסות לעומת מחירי נופשונים. על פי התשובות לשאלה זו, נראה כי הסוכנים סבורים כי מחירי הטיסות יושפעו יותר ממחירי הנופשונים מההסכם החדש, אם כי בשיעור קל.

על פי התשובות, מרבית סוכני הנסיעות, כ-62%, השיבו כי תהיינה ירידות של עד 10% במחירי הטיסות ואילו בנוגע למחירי החופשות והנופשונים, ציינו מרבית הסוכנים, כ-53%, כי מחירי הנופשונים ירדו בעקבות ההסכם החדש בשיעור של עד 10%.

עוד כ-18% מקרב הסוכנים ציינו כי מחירי הטיסות ירדו בשיעור של כ-20%, וכ-21% מהסוכנים צופים שעור ירידה דומה (של כ-20%) במחירי הנופשונים. לדברי איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו: "מדיניות השמיים הפתוחים הינה תהליך והשפעתו תובחן רק בעוד זמן ותהיה תלויה במספר גורמים, אך אין ספק שהתחרות בענף תשנה את מאזן הכוחות וכמו כל תחרות בסביבה עסקית תגרום לירידת מחירים. להערכתי את ההשפעה הגדולה ביותר נראה ביעדי אירופה, ואילו ההשפעה המתונה יותר תהיה ביעדים רחוקים וזאת לאור תוספת טיסות 'קונקשן' מיעדי אירופה ובחזרה של מובילים נוספים.

באשר לפערים בין ההשפעה על מחירי הטיסות למחירי חבילות הנופש, חשוב לזכור, כי חבילות הנופש מורכבות ממספר גורמים, וייתכן שבכדי לשמור על הרווחיות יעלו הסיטונאים את מחירי המלונות ושירותי הקרקע ולכן לא תורגש ירידה במחירי החבילות בעתיד. עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר על הערכה לשינוי מחירים בנטרול השפעת מחיר הדלק, שכן השינויים כלפי מעלה יכולים לטרוף את הקלפים ואף להביא לייקור הטיסות לכל היעדים".

רשת הנסיעות פלאנטו הוקמה לפני כ-7 שנים וכוללת 80 סוכנויות נסיעות ותיירות בפריסה ארצית וכ-600 סוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully