וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט הודיע כי הוא חולה בסרטן הערמונית

רויטרס

18.4.2012 / 8:09

יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי ציין כי המחלה "אינה מאיימת כלל על חייו או פוגעת בפעילותו בצורה משמעותית כלשהי". מניית החברה ירדה ב-1.5% לאחר סגירת המסחר בוול סטריט

המשקיע הנודע וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, דיווח למשקיעים כי הוא חולה בסרטן הערמונית, אך ציין כי המחלה "אינה מאיימת כלל על חייו או פוגעת בפעילותו בצורה משמעותית כלשהי". באפט, האיש השלישי בעושרו בעולם, יתחיל לקבל טיפול בן חודשיים שיכלול הקרנות החל באמצע יולי, נאמר בהצהרתו. הטיפולים יגבילו את יכולתו לנסוע ממקום למקום באותה תקופה.

החדשות על מצבו הבריאות של באפט בן ה-81, המכונה "האורקל מאומהה" בשל ההימורים המוצלחים שלו לאורך השנים בשוק המניות, צפויות להגביר את הדיון בנוגע ליורשיו בתפקיד בברקשייר. ברקשייר, אותה בנה מחברת טקסטיל קטנה, מעסיקה כיום יותר מ-270 אלף אנשים ביותר מ-70 עסקים ברחבי העולם, במגוון תחומי פעילות. בפברואר אמר לבאפט כי ברקשייר כבר החליטה על יורש, אך סירב למסור מיהו, ולבסוף הודה כי גם היורש עצמו אינו יודע על כך.

רופאיו של באפט מציינים כי יכולת ההחלמה שלו גבוהה בהתחשב בשלב המוקדם של המחלה, וחלקם הביעו ספק האם בגילו המתקדם הוא כלל זקוק לטיפולים.

מניית ברקשייר התאוויי ירדה ב-1.5% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, בעקבות הודעתו של באפט. משקיע אחד בברקשייר, אמר כי סביר להניח כי אנשים ייבהלו מהדיווח על מחלתו של באפט, אך כי למעשה הדיווח אינו משנה דבר עבור המניה. "למרות החדשות, אין זו סיבה למכור את מניות ברקשייר. היסודות הכלכליים של החברה איתנים, ותכנית הירושה הברורה מעניקה בהירות לגבי עתיד החברה", אמר מייקל יושיקמי, מנכ"ל חברת הקרנות דסטיניישן וולת' מנג'מנט בקליפורניה.

עם זאת, לא כולם היו כה בטוחים, עקב מעורבותו הגדולה של באפט בביצוע החלטות ההשקעות של ברקשייר לאורך השנים, שהובילו אותה להצלחתה כיום.

מצבו הבריאותי של באפט צפוי כעת לעמוד במרכז העניין בפגישת בעלי המניות השנתית של ברקשייר ב-5 במאי. הארוע משך בשנים קודמות יותר מ-40 אלף בעלי מניות ועיתונאים למטה החברה באומהה, נברסקה. עוד לפני הדיווח, ברקשייר צמצמה את היקף הפעילויות בעת הפגישה – בין היתר בוטלה מסיבת העיתונאים המסורתית שנהג באפט, יחד עם סגנו צ'רלי מאנגר, לקיים עם עיתונאים מרחבי העולם ביום ראשון, בסוף המפגש.

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully