וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בשוק הקווי: הוט תיאלץ לוותר על הטריפל

אמיתי זיו

18.4.2012 / 8:23

הוט תיאלץ לוותר על ספינת הדגל שלה - הטריפל, המשווקת במשותף טלוויזיה ושירותי טלפון ואינטרנט, כך עולה ממסמך האימוץ של השוק הסיטוני הקווי

חדשות רעות ל-HOT עולות ממסמך האימוץ של השוק הסיטוני הקווי - הרפורמה החשובה בשוק התקשורת הקווית, שמשרד התקשורת צפוי לפרסם ושפרטיו הגיעו לידי TheMarker. המסמך קובע כי ייאסר מתן הנחה בשיווק משותף של טלוויזיה ושירותי טלפון ואינטרנט. זהו למעשה הסוף של הטריפל - ספינת הדגל של HOT. האיסור ייכנס לתוקפו כבר בשבועות הקרובים.

המטרה של האיסור היא ליצור מגרש משחקים מאוזן ולא לאפשר ל-HOT לשווק מוצר שאין למתחרות - טלוויזיה רב-ערוצית. HOT תוכל לשווק כמה שירותים יחד, אך מוצר הטלוויזיה יהיה חייב להיות "פריק" - כך שלקוח יוכל לקבל אותו בנפרד באותו מחיר. להוראה זו יש השפעה גם על close בזק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני בזק - היא לא תוכל למכור מוצר הכולל טלוויזיה של yes, אם וכאשר תקבל אישור למזג לתוכה את חברת הלוויין.

ההוראה היא הישג גדול לסמייל ונטוויז'ן, שרוצות להתחרות בענף הקווי אך אין להן מוצר טלוויזיה. המסמך קובע שבעתיד, כשהשוק הסיטוני יפעל ויהיה ניתן להעביר שידורים באינטרנט בצורה טובה, יבוטל איסור זה.

עוד עולה מהמסמך כי בזק ו-HOT יוכלו לפתוח במשא ומתן עם חברות התקשורת האחרות בשוק: 012 סמייל, 013 נטוויז'ן וחברות קטנות כמו אקספון. החברות יוכלו לקנות מחברות התשתית חיבור לבית הלקוח בכל מודל אפשרי. אם המגעים ייכשלו, יתערב משרד התקשורת ויקבע מחירים בכפייה על בזק ועל HOT, על בסיס עבודה כלכלית שעושה כעת חברת פרונטיר, ושתסתיים לקראת סוף 2012.

מרגע ששר התקשורת ישתכנע שהשוק הסיטוני הקווי עובד, ולכל היותר תוך חצי שנה, יוסר הפיקוח על תעריפי המינימום של בזק והיא תוכל להוריד מחירים. מחיר המקסימום ימשיך להיות מפוקח. תוך תשעה חודשים תבוטל חובת ההפרדה המבנית על בזק, והחברה תוכל למזג לתוכה את בזק בינלאומי. מרבית האנליסטים סבורים שההמלצות טובות לבזק (ראו מסגרת).

נקודה נוספת שעולה מהמסמך - תיאסר אפליית מחיר. משמעות האיסור היא ששחקניות קטנות יוכלו לקנות תשתית במחיר שבו קונות החברות הגדולות, כלומר סלקום ופרטנר. בנייר יש התייחסות כלכלית לעידוד ההשקעה בתשתיות גם בתנאים של שוק סיטוני, אך לא מפורט כיצד הדבר יתבצע.

אימוץ הרפורמה הוא סופו של מהלך ארוך, שהתחיל במרץ 2010 עת מונתה ועדת חייק. כעת מעניין יהיה לראות אם החברות יצליחו להגיע להסכמות והשוק הסיטוני ייהפך למציאות. מבחינת הצרכן, מרגע שתושלם הרפורמה היא צפויה להגביר את התחרות, להוריד מחירים ולפשט את מוצר האינטרנט, שכיום מופרד בין ספק לתשתית.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully