וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקיילקס נמצאת במגעים לרכישת בי.ג'י.איי

מיכאל רוכוורגר

18.4.2012 / 11:21

המסחר במניית סקיילקס של אילן בן דב הופסק עד להודעה בנושא. לפי הערכות, בן דב מעונין למזג את פעילות יבוא מכשירי הסלולר סמסונג של סקיילקס אל תוך בי.ג'י.איי

קופת המזומנים הדשנה של בי.ג'י.איי השקעות ממשיכה לעורר עניין. ל-TheMarker נודע כי אילן בן דב, בעל השליטה בחברות סאני אלקטרוניקה, סקיילקס ופרטנר, מקיים בתקופה האחרונה שיחות עם בעל השליטה בבי.ג'י.איי, צביקה בארינבוים, בנוגע לניסיונות לגבש מתווה לעסקה שלפיה, סקיילקס תוכל להשתלט על קופת המזומנים של בי.ג'י.איי המכילה 300 מיליון שקל. המסחר במניית סקיילקס יתחדש לאחר הודעה רשמית שתפרסם החברה בעניין

לפי הערכות, בן דב מעונין למזג את פעילות יבוא מכשירי הסלולר סמסונג של סקיילקס, החברה-האם של פרטנר , אל תוך בי.ג'.איי - צעד הצפוי להקל על העומס הפיננסי של סקיילקס; החברה חייבת לבעלי האג"ח ולהאצ'יסון מהונג-קונג 3 מיליארד שקל, ובשל תשואות הגבוהות לפדיון שבהן נסחרות האג"ח שלה, אינה מסוגלת למחזר את חובותיה.

בארינבוים מגלה עניין ברכישת נתח מפעילות סמסונג. עם זאת, לנוכח המוניטין שיצר לעצמו בן דב כבעל שליטה שכמה מחברותיו, כמו טאו תשואות, אינן מחזירות את מלוא התחייבויותיהן לבעלי האג"ח (315 מיליון שקל), לא ברור אם מחזיקי האג"ח של בי.ג'י.איי יאשרו עסקה כזו. ככל הידוע, פנו לבארינבוים משקיעים נוספים שמעוניינים להשתלט על קופתה של בי.ג'י.איי.

מחזיקי האג"ח מודאגים

בתוך כך, קיימה אתמול בי.ג'י.איי במשרדיה הממוקמים במגדלי עזריאלי שבתל אביב, אסיפת מחזיקי האג"ח מסדרה 1 (שלהם החברה חייבת 136 מיליון שקל) בעקבות בקשת המחזיקים לקבל הבהרות לגבי המהלך שאותו רוקמת החברה - חלוקת דיווידנד מיוחד של 36 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

מדובר בחלוקת דיווידנד שאינו עומד במבחן הרווח, אבל לטענת החברה אינו פוגע ביכולת פירעון של התחייבויותיה. הנהנית העיקרית מהדיווידנד צפויה להיות החברה-האם, זד.בי.איי, שתקבל לפי אחזקתה בבי.ג'י.איי (80%) 30 מיליון שקל, וכך תוכל לעמוד בתשלום האחרון של 17 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה ד' בספטמבר הקרוב, שכן כיום קופת המזומנים שלה ריקה.

לבי.ג'י.איי יש התחייבויות של 136 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה 1 הנסחרות בתשואה לפדיון של 9.5% ועומדות לפירעון בשלושה תשלומי קרן בסוף מארס בשנים 2014-2016. כמו כן יש לחברה חוב של 65 מיליון שקל לבנק הפועלים, לאחר שלאחרונה פרעה 63 מיליון שקל מהחוב לבנק כחלק מדרישותיו כדי להסכים לחלוקת הדיווידנד. בי.ג'י.איי נסחרת לפי שווי של 12 מיליון שקל ומחזיקה בנכס יחיד שאינו מניב לה הכנסות - חברת הטקסטיל בגיר (36%).

האסיפה אתמול הזכירה לרבים מהנוכחים את שהתרחש באותם המשרדים לפני קצת פחות משנה. אז ניסו בעלי האג"ח המודאגים של בי.ג'.איי להגן על זכויותיהם ולמנוע (בסופו של דבר בהצלחה) מבארינבוים למכור את השליטה (77%) בזד.בי.איי תמורת 128 מיליון שקל לג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי.

האווירה באסיפה היתה נינוחה, אבל למרות תחזית תזרים מזומנים החזוי, האופטימית שהציגה החברה - שמראה כי יהיה לה עודף מזומנים של מאות מיליוני שקלים עד 2016 - התבססה על ההנחה שלא תתבצע עסקה כלשהי ולא תהיה בה העברת בעלות - הנחה שספק אם תעמד במבחן המציאות. לנוכח ניסיון העבר, הביעו הנוכחים את דאגתם מחלוקת הדיווידנד המתוכננת וטענו שיש להתנגד לה, כל עוד לא יובטחו זכויותיהם. כפי שמסתמן, תמונה נציגות שהחברים בה יהיו הנציגים ממיטב ומאי.בי.אי שיגישו לחברה בתקופה הקרובה את דרישותיהם שיכללו פירעון מוקדם של חלק מהחוב, התניות להעברת שליטה וחיזוק ביטחונות נוספים, לקראת הדיון שייערך במחלקה הכלכלית של בית המשפט ב-17 במאי באישור חלוקת הדיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully