וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוף בנתב"ג במרץ: יותר נוסעים - פחות מטוסים

זוהר בלומנקרנץ

18.4.2012 / 15:26

לפי נתוני רשות שדות התעופה מספר הנוסעים בחודש מרץ בנתב"ג גדל ב-3% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. עם זאת מספר המטוסים ירד ב-5%

כ-889 אלף נוסעים עברו בנתב"ג במרץ ב-6,446 מטוסים. מדובר בגידול של כ-3% בתנועת הנוסעים אך בירידה של 5% במספר המטוסים לעומת החודש המקביל אשתקד - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת).

על פי הדו"ח עליו חתום מנהל נתב"ג בפועל, שמואל זכאי, חברות התעופה הישראליות הטיסו כ-352.7 אלף נוסעים בתעופה הבינלאומית במרץ השנה מנתב"ג - ירידה של כ-3.3% לעומת מרץ בשנה שעברה.

לירידה זו תרמה חברת ארקיע שרשמה ירידה של 14.85%, בחברת אל על נרשם גידול של 6.8% ובישראייר גידול של 16.6% לעומת מרץ בשנה שעברה בנתב"ג. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות הגיע לכ-39.6% מסך תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית במארס השנה בנתב"ג.

בטיסות הפנים ארציות עברו כ-60.4 אלף נוסעים, ירידה של כ-8%. חברת לופטהנזה הגרמנית תפסה את המקום הראשון אחרי חברת אל על מבין חברות התעופה הזרות עם מספר הנוסעים הרב ביותר במארס השנה מנתב"ג: כ-40 אלף נוסעים, עלייה של 6.75% לעומת מארס בשנה שעברה.

העליות הגבוהות ביותר של מספר נוסעים נרשמו בחברות איירופלוט ואליטליה במרץ השנה, לעומת החודש המקביל אשתקד. היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר היה במארס שדה התעופה ע"ש קנדי בניו יורק שאליו וממנו טסו מנתב"ג כ-55.5 אלף נוסעים - עלייה של 12.35% לעומת מרץ 2011.

המדינה בעלת נפח הפעילות הגבוה ביותר היא ארה"ב עם כ-123.7 אלף נוסעים שהגיעו אליה וממנה ומהווים כ-14% מכלל הפעילות במארס השנה. מבין המדינות המובילות העלייה הגבוהה ביותר לעומת מארס שעבר נרשמה בתנועת הנוסעים לאיטליה, אוסטריה ורוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully