וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים קלות

רם עוזרי

18.4.2012 / 16:57

המסחר בבורסה התל אביבית שינה את המגמה החיובית מאתמול וננעל בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.1%

אחרי האופוריה במסחר אמש, סגרה הבורסה של תל אביב את יום המסחר בירידות קלות. עליות השערים של שעות הבוקר בבורסה באחד העם נמחקו לקראת הצהריים והמדדים המובילים עברו לטריטוריה האדומה. לקראת סוף המסחר התמתנו הירידות, שהגיעו בשיאן ל-0.6%. מניות הבנקים הן הגורם המרכזי שמכביד על המסחר בתל אביב, בעוד מניות התקשורת המשיכו בתנופה מאתמול.

מדד ת"א 25 השיל בסופו של יום 0.3% ומדד ת"א 100 נסגר בירידה של 0.1%. מדד ת"א בנקים איבד ב-1.2% ונדל"ן 15 ירד ב-0.5%.

הכוכבת של יום המסחר אתמול, מניית בזק , היתה גם היום בראש רשימת המניות הסחירות בתל אביב עם מחזור של 170 מיליון שקל. המניה הוסיפה 0.5% לערכה לאחר שאתמול זינקה ב-7.5%. גם מניות בי קומיוניקיישן , המחזיקה בבזק, רשמה ירידות של 1.5% ואילו אינטרנט זהב הצפויה להתמזג עם בזק, המשיכה לעלות והוסיפה 8%.

מניות חברות הסלולר נהנות היום מהסנטימנט החיובי שנוצר בתחום התקשורת. סלקום קפצה ב-6% לאחר שאתמול פיגרה מאחור, ואילו פרטנר הוסיפה 2.5%.לעומת זאת, מניית HOT צנחה ב-5% לאחר שפורסם כי ייאסר עליה לתת הנחה בשיווק משותף של טלוויזיה ושירותי טלפון ואינטרנט. זהו למעשה הסוף של הטריפל - ספינת הדגל של HOT. האיסור ייכנס לתוקפו כבר בשבועות הקרובים.

תחום נוסף שממשיך לרכז עניין גם היום הוא הביומד. אתמול התקבלו בבורסה שטף של הודעות חיוביות מחברות בתחום. רדהיל הוסיפה 10% לאחר שקפצה אתמול ב-30%. לעומת זאת הריצה של בריינסויי שהוסיפה 19% אתמול נבלמת והיא נסחרת במחיר הסגירה מאתמול. מניית טבע נהנית מהסנטימנט הכללי בתחום הביומד ומוסיפה 1.4%.

הבנקים סבלו היום מירידות שערים. בראש הירידות מניית דיסקונט שהשילה 2.4% מערכה. מניות פועלים ירדה ב-1.3% ומניית לאומי איבדה 0.6%. זאת, על רקע עלייה מחודשת במפלס החשש ממשבר באירופה לאחר שפורסם כי ממשלת איטליה תתקשה לעמוד בתכנית הצנע שלה.

איטליה, כך פורסם, תעכב בשנה את תכניתה לחזור לאיזון תקציבי על רקע הורדת התחזיות הכלכליות במדינה. טיוטת מסמך ממשלתי שהגיעה לידי רויטרס חשפה כי הממשלה תעלה את תחזיות הגירעון של איטליה עבור השנים 2012-2014, ותוריד את תחזית הצמיחה הכלכלית במדינה.בעקבות כך נרשמו ירידות חדות בבורסות אירופה והחוזים לפתיחת המסחר בניו יורק הורו אף הם על ירידות.

מניות נוספות במרכז

דלק נדל"ן ממשיכה להטריד את המשקיעים. שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, משהה בינתיים את החלטתה בנוגע לבקשת מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ה של דלק נדל"ן לפרק את החברה - בקשה אליה הסכימה והצטרפה החברה עצמה. בשעות הצהריים נפגשו כלל הנציגויות של בעלי האג"ח וחברת דלק נדל"ן בשביל להמשיך במשא ומתן.

אלביט מערכות מסתבכת בסכסוכי עובדים. שביתה וסכסוכי עבודה פוקדים שלוש חברות בבעלות אלביט מערכות המעסיקות יחד 1,500 עובדים: תדיראן מערכות, אלישרא וספקטרלינק. עובדי חברת תדיראן מערכות יפתחו היום בשביתה במפעל בחולון, שלדבריהם תהיה ללא הגבלת זמן.

בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי המלצות ועדת צמח יקשו על מיצוי פוטנציאל מאגרי הגז ויישומן עלול לפגוע בתמחור המאגרים ולוויתן בפרט. עם זאת, מכיוון ומדובר בהמלצות ביניים, והיות ובפסגות מעריכים כי הטיוטה תרוכך, הם אינם משנים את המלצתם למניות המגזר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully