וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הטכנולוגיה הוביל ירידות בוול סטריט

רם עוזרי

18.4.2012 / 23:24

דאו ג'ונס ירד ב-0.6%, S&P 500 איבד ב-0.4%, ונאסד"ק החסיר 0.3%. מניית ברקשייר האתווי איבדה 1.3% לאחר שוורן באפט הודיע כי הוא חולה בסרטן הערמונית

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות בהובלת מגזר הטכנולגיה. ברקע למחסר פיסמה קרן המטבע הבינלאומית דו"ח עגום על מצבם הפיננסי של הבנקים באירופה.

דאו ג'ונס איבד 0.6%, S&P 500 ירד ב-0.4% ונאסד"ק החסיר 0.3%. לקראת פרסום הדו"חות מלאנוקס ירדה ב-0.4%, אי-ביי ירדה ב-0.5% ואמריקן אקספרס ירדה ב-0.25%. עוד בגזרת המניות - ברקשייר האתווי איבדה היום 1.3% לאחר שוורן באפט הודיע כי הוא חולה בסרטן.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר היום כי לארה"ב יש תפקיד "מרכזי" בהגשת עזרה לאירופה בהתמודדות עם משבר החובות ביבשת וכל מי שאמר שארה"ב נסוגה מהגשת עזרה, טעה. גייתנר גם טען כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) יכולה לגייס כסף בקלות לצורך עזרה לאירופה אם היא תזדקק.
גייתנר אמר כי חלק מצעדי הסיוע שבהם נקטה ארה"ב היו קריטיים למען אירופה והוסיף כי היא המדינה היחידה שנקטה בצעדים מסוימים כדי לעזור לפתור את המשבר. "מדינות אחרות לא מוכנות לעשות זאת באופן ישיר", אמר. "הן עושות זאת רק דרך קרן המטבע".

בניו יורק עוקבים בעיקר אחר אירופה

לאחר שהחששות בנוגע לספרד התמתנו אתמול עם השלמה מוצלחת של הנפקת אג"ח של ממשלת ספרד, היום הגיע תורה של איטליה להדאיג את המשקיעים. לפי טיוטת מסמך שצפויה לקבל את אישור ממשלתו של ראש הממשלה מריו מונטי היום, איטליה תעכב בשנה את תכניתה לחזור לאיזון תקציבי על רקע הורדת התחזיות הכלכליות במדינה. הטיוטה, שהגיעה לידי רויטרס, מעלה את תחזיות הגירעון של איטליה עבור השנים 2012-2014, ומורידה את תחזית הצמיחה הכלכלית במדינה.

גם בפורטוגל המצב ממשיך להיות לא פשוט. ראש ממשלת פורטוגל, פדרו פאסוס קואלו, כתב במאמר ב"פייננשל טיימס" כי אף שהוא אופטימי בנוגע לעתיד מדינתו, פורטוגל עשויה להזדקק לסיוע נוסף .בעקבות מאמרו חלות ירידות באג"ח הממשלתיות של פורטוגל, והתשואות עולות ב-0.04%, לרמה של 11.876%. התשואות על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל גבוהות כפליים משל ספרד.

המצב באירופה הביא את ג'ון פולסון, המשקיע המיליארדר שהתפרסם כשהרוויח 3 מיליארד דולר בהימור נגד שוק הנדל"ן האמריקאי ב-2007, להשקיע בחוזי ביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) על אג"ח אירופיות, כך אמר לבלומברג מקור המקורב לעניין. הוא אמר כי מצבם של הבנקים בספרד מדאיג, בשל חשיפתם לאג"ח ממשלתיות של ספרד ומשיכות של פיקדונות, המגבירים את תלותם בבנק המרכזי של אירופה.

בנוסף, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פירסמה היום את דו"ח היציבות הפיננסית הדו שנתי ובו היא צופה תחזית עגומה לבנקים באירופה. לפי הדו"ח, שווי נכסי הבנקים באירופה יכול לרדת עד 2013 ב-3.8 טריליון דולר ולהפחית את ההלוואות לעסקים ואנשים פרטיים אם ממשלות אירופה ייכשלו בפתרון או בהרגעת משבר החובות ביבשת.

"עד בה המדיניות הנוכחית מנעה משבר אשראי, אבל אם הלחץ הפיננסי יגבר, הפחתת מינוף על ידי הבנקים באירופה עשוי לגרום לנזק משמעותי למחירי נכסים, אספקת אשראי ולפעילות כלכלית באירופה ומחוץ לאירופה", אמר היום ג'וזה וינאלס מקרן המטבע הבינלאומית. וינאלס הוסיף גם יש עוד לעשות הרבה כדי לאפשר לבנקים מרווח נשימה מספק.

מניות במרכז

המשקיע הנודע וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, דיווח למשקיעים כי הוא חולה בסרטן הערמונית, אך ציין כי המחלה "אינה מאיימת כלל על חייו או פוגעת בפעילותו בצורה משמעותית כלשהי". באפט, האיש השלישי בעושרו בעולם, יתחיל לקבל טיפול בן חודשיים שיכלול הקרנות החל באמצע יולי, נאמר בהצהרתו. הטיפולים יגבילו את יכולתו לנסוע ממקום למקום באותה תקופה .בתגובה מניית החברה משילה 1% מערכה.

מגל היושבת ביהוד ונסחרת בנאסד"ק תחת הסימול MAGS, הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר לאספקה והתקנה של מערכות רב שכבתיות להגנה היקפית לשני בתי כלא חדשים באמריקה הלטינית. בתגובה מניית החברה מזנקת ב-4% בוול סטריט.

ענקית הנפט BP הגיעה להסכם פשרה עם עורכי הדין המייצגים למעלה מ-100,000 אזרחים ועסקים, שטענו לנזק שנגרם להם בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו שנמשכה 3 חודשים במהלך 2010. בתגובה יורדת המנייה ב-0.5%.

קבוצת מוצרי המזון הגדולה בעולם, נסטלה, עומדת על סף חתימת חוזה לרכישת חטיבת מוצרי הפורמולה (תחליף חלב אם) לתינוקות של ענקית התרופות פייזר. סכום העסקה נאמד ב-9 מיליארד דולר. הרכישה, שהשלמתה צפויה עד סוף אפריל, אמורה להרחיב את עסקי נסטלה בסין ולהגביר את הדומיננטיות של ענקית המזון בתחום המזון לתינוקות.

לואי ויטון מואט הנסי (LVMH) , היצרנית הגדולה בעולם של מוצרי יוקרה, דיווחה היום על הכנסות רבעוניות גבוהות מהצפוי, לאחר שהביקוש למוצריה גדל למרות אווירת אי הוודאות באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully