וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע מחפשת פתרון למשבר האבטחה עם שבדיה

זוהר בלומנקרנץ

19.4.2012 / 8:09

שבדיה מסרבת לאפשר את שיטת הבדיקה הישראלית המבוססת על תשאול וסיווג נוסעים לפי מידת הסיכון הבטחוני וארקיע פועלת על מנת למצוא פתרון שיפגע בנוסעים שרכשו כרטיסים

משבר האבטחה של חברות תעופה הישראליות בסקנדינביה מחריף, ומשרדי החוץ והתחבורה פועלים עם השב"כ כדי למצוא פתרון שימנע פגיעה באלפי נוסעים מישראל שכבר רכשו כרטיסי טיסה לקיץ.

ארקיע מתכננת לבצע בקיץ הקרוב סדרת טיסות לשטוקוהלם ולמאלמו שבשבדיה. ואולם ל-TheMarker נודע אתמול כי הנהלת שדה התעופה של שטוקהולם אינה מאפשרות לחברה לנחות ולהמריא בשל נוהלי האבטחה שדורש השב"כ. בכך הצטרפה שטוקהולם למגבלות האבטחה שהוטלו על חברות תעופה ישראליות בשדות התעופה במאלמו ובבירת דנמרק קופנהאגן.

מדינות סקנדינביה מסרבות לאפשר את שיטת הבדיקה הביטחונית הישראלית, שמבוססת על תשאול נוסעים וסלקציית בדיקה, לפי מידת הסיכון הביטחוני שהם מהווים. ארקיע נאלצה להעתיק השנה את פעילותה בסקנדינביה למאלמו ולשטוקוהלם, לאחר שכבר בקיץ שעבר לא איפשרו שדות התעופה בדנמרק להפעיל בהם את נוהלי האבטחה הישראליים. החברה נהגה להטיס את נוסעיה ממאלמו ומשטוקהולם, שמשם היו מועברים בדרך היבשה לקופנהאגן.

"כפי שניתן להתרשם בתקשורת העולמית וכפי שהתרעתי בעבר, נראה כי מדינות אירופיות נוספות שחרתו על דגלן את זכויות הפרט והשוויון יסרבו לדרישות שירותי הביטחון הישראליים", אמר אתמול מנכ"ל ארקיע, גדי טפר. "עובדה זו תעמיד את ארקיע וחברות התעופה הישראליות האחרות מול שוקת שבורה, תוך חוסר אפשרות לקיים טיסות ליעדים רבים באירופה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "סוגיית אבטחת הטיסות הישראליות ממדינות סקנדינביה לישראל מטופלת בימים אלה על ידי משרד התחבורה, בתיאום עם גופי הביטחון הרלוונטיים ועם שגרירות ישראל בשטוקוהלם ומשרד החוץ. בימים אלה מתנהלים מגעים מול גורמי הביטחון בשבדיה ובמדינות אחרות שעמן זוהו בעיות בנושא, במטרה להבין את פשר המגבלות החדשות שהוטלו על הטיסות לישראל. בכוונת משרד התחבורה להמשיך ולאפשר לחברות ישראליות לטוס מכל היעדים ללא מגבלות, תוך מתן מענה לכל היבטי הביטחון והאבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully