וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים באל על: תצמצם טיסות החינם של עובדיה

זוהר בלומנקרנץ

19.4.2012 / 11:24

נוכח מצבה הכלכלי של אל על דורשת ההנהלה להפחית את מספר כרטיסי החינם המגיעים על פי ההסכמים לעובדים ולהעלות את מחיר השתתפותם בארוחות

הנהלת אל על דורשת מהעובדים לקצץ במספר כרטיסי הטיסה בחינם ובהנחה שמגיעים להם ולבני משפחותיהם בשנה, כחלק מצעדי התייעלות וצמצום הוצאות, לנוכח מצבה הכלכלי הקשה - כך נודע ל-TheMarker.

בפגישה בין סמנכ"ל משאבי אנוש באל על, ראובן ורובניק, לנציגות העובדים, בראשותו של אשר אדרי, שהתקיימה בתחילת השבוע, דרשה ההנהלה להעלות גם את מחיר ההשתתפות של העובדים בארוחות, והבהירה לנציגי הטייסים כי בכוונתה להעביר את צוותי האוויר בתפקיד לבתי מלון מחוץ למרכזי הערים הגדולות בחו"ל כדי להקטין את ההוצאות.

על פי ההסדר הקיים בחברה, כל עובד זכאי לכרטיס טיסה בחינם ולרכישתם של עוד כרטיסי טיסה בהנחות של 90% ו-50% לבני משפחותיהם מדי שנה. הנהלת החברה דורשת לקצץ במספר הכרטיסים המותר לרכישה בהנחות וכן להגביל את מספר כרטיסי הטיסה לילדי עובדים ותיקים מעל גיל 21.

בנוסף, הנהלת החברה דורשת להטיל תשלום דיפרנציאלי על הארוחות לעובדים, לפי גובה משכורתם. אל על סיימה את 2011 בהפסד של כ-49 מיליון דולר.

נציגות העובדים של אל על אמרו בתגובה כי המשא ומתן עם ההנהלה בנושאים אלה עדיין נמשך, והעובדים ידרשו הדדיות גם לגבי מנהלים ובעלי המניות בחברה.

מהנהלת החברה נמסר בתגובה: "התייעלות היא צו השעה בכל חברות התעופה בעולם, ובאל על בפרט, לאור האתגרים שעמם מתמודדת החברה. יו"ר אל על, מנכ"ל החברה, הדירקטוריון, ההנהלה המורחבת ובעלי החוזים האישיים קיצצו בין 7% ל-10% משכרם. צעדי ההתייעלות והחיסכון בהוצאות שאותם הציגה ההנהלה בפני נציגות העובדים הם מידתיים, הגונים, חיוניים ונדרשים להבראתה של החברה. התוספת המתבקשת בהשתתפות בהוצאות האוכל היא מינימלית, מדורגת על פי שכר העובד, ולא תחול על עובדים המשתכרים עד 6,000 שקל בחודש. אנו משוכנעים, כי נציגות העובדים תגלה אחריות ושותפות ונמשיך לפעול ביחד לטובת החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully