וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר: למי נאמנים העובדים?

שוקי שטאובר

19.4.2012 / 13:29

פרטנר החלה את דרכה כחברה צעירה שנחשבה מקום טוב לעבוד בו. כיום, היא נחשבת לעוד אחת מחברות הסלולר המרוויחות על גב הציבור. שוקי שטאובר מראה את ההשפעה על העובדים

לפני 13 שנים, כשקמה חברת פרטנר, עובדים רבים צבאו על דלתותיה. החברה נחשבה למקום עבודה מגניב ויוקרתי. פרטנר לא מותגה גבוה רק כנותנת שירות איכותית, אלא גם כמעסיקה מובילה. סמנכ"ל משאבי אנוש באותה תקופה, חיים רומנו, שחזר לחברה בשנה שעברה כמנכ"ל, גילה שכללי המשחק השתנו - לא רק שתהפוכות גלובליות חיזקו את מעמדם של העובדים במשק, גם בפרטנר עצמה צצו קשיים לא מבוטלים שהשפיעו על יחסי הכוחות שבין העובדים למעסיקם.

"העובד החדש הוא גם הצרכן החדש"

בהרצאה שנשא רומנו בכנס משאבי אנוש השנתי של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) אמר כי כיום העובד מודע מאד לזהותו הצרכנית: "העובד החדש הוא גם הצרכן החדש", דעתן יותר ותובעני יותר.

מגמה זו יצרה אצל העובדים משבר של הזדהות. בעבר העובדים חשו מחויבים לקדם את האינטרס של המעסיק אותו ייצגו. גם אם עובד סבר כי במצבים של חילוקי דעות בין הלקוח לארגון דווקא הצדק עם הלקוח, הוא לא נתן ביטוי לתחושתו זו, אלא ניסה להגן על עמדת מעסיקו. אמנם, גם כיום אלו הם פני הדברים במקרים רבים, אבל ניכרים ניצנים ברורים של שינוי. רומנו עצמו הודה כי "כיום לעובד קשה יותר להזדהות עם החברה, וקל לו יותר להזדהות עם הלקוחות. יש מצבים בהם העובד יכול להגיד ללקוח שהוא צודק בטיעונים שהוא מעלה כנגד החברה ושהוא, העובד, באמת לא מבין מדוע החברה מחייבת אותו להציג את העמדה שהוא נדרש להציג בפני הלקוח".

זו פרטנר אחרת

ואם לא די בכך שרומנו צריך להתמודד עם תופעות כלל משקיות שמקשות עליו לנהל עובדים, ובכלל זה גיוסם ושימורם, עליו גם להתמודד עם שורה של אילוצים אותם לא הכיר בתפקידיו הקודמים בפרטנר.

כשהיה סמנכ"ל משאבי אנוש היה לו בעלים עם כיסים עמוקים שהשקיע הון עתק בחברה וגם נתן לה גב בינלאומי חזק. לחברה היה מותג חזק ואהוד מאד שלקוחות, כעובדים, רצו להרגיש אליו שייכות; גם הרגולטור נתן איכשהו לעבוד.

לעומת זאת, כיום יש לרומנו בעל בית בלי כיסים של ממש, בעל בית שצריך מזומנים בדחיפות, מזומנים שבאים על חשבון השקעות ופיתוח. אליו הצטרף שר התקשורת שהקשה מאד על פרטנר ומתחרותיה להמשיך ולהיות פרות מזומנים. דעת הקהל גם היא עשתה של שלה, מחברה אהודה הפכה פרטנר לחלק מקבוצת חברות הסלולר הנתפסות כיום כמי שבעליהן וחלק ממנהליהן התעשרו על גבו של הציבור הרחב, שלא בצדק. לכל אלו מצטרפת התחושה שזו לא אותה פרטנר של השנים הראשונות שהייתה חברה צעירה, חדשנית ודינמית. "בשנותיה הראשונות של החברה העובדים הזוטרים האמינו בחברה יותר מאשר העובדים הבכירים, שהיו סקפטיים. משמעות הדבר הייתה שיש לחברה עתיד, כי העובדים חשבו שזה מקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו", אמר רומנו.

בחודשים האחרונים פיטרה פרטנר עובדים רבים, היא נדרשת להתייעל. השמועות אומרות כי עוד לא נאמרה בתחום זה המילה האחרונה. זו לא אווירה שיוצרת אצל עובדים ואצל מועמדים לעבודה תחושה של ארגון שהכי טוב לעבוד בו. פרטנר התבגרה, ניצוץ המגניבות הועם, כיום היא עוד חברת סלולר.


שוקי שטאובר כתב עשרה ספרי ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully