וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה הפסידה 929 מיליון יורו ברבעון

19.4.2012 / 14:46

נוקיה מתקשה לעמוד בתחרות מול הסמארטפונים וברבעון הראשון של השנה צנחו מכירותיה ב-29% ל-7.35 מיליארד יורו - שפל של שבע שנים. מניית החברה נמצאת בשפל של 15 שנים

ענקית הסלולר הפינית נוקיה דיווחה היום על הפסד של 929 מיליון יורו ברבעון הראשון וצניחה של 29% במכירות ל-7.35 מיליארד יורו - שפל של 7 שנים. בשבוע שעבר פירסמה החברה אזהרת רווח וגררה את המניה לשפל של 15 שנים.

יותר משנה לאחר שעברה למערכת ההפעלה של מיקרוסופט במקום מערכת ההפעלה סאמביאן, המנכ"ל סטיבן אלופ מתקשה לעמוד בתחרות בעולם הסלולרים בכלכלות המתעוררות ובעולם הסמארטפונים בשווקים אחרים בעולם.

נוקיה דיווחה על הפסד תפעולי של 1.34 מיליארד יורו ברבעון הראשון. ההפסדים הושפעו מהוצאות חד פעמיות בגובה 1.1 מיליארד יורו ובינהם הוצאה של 772 מיליון יורו על מיזם התקשורת המשותף של נוקיה וסימנס.

נוקיה, ששלטה בעבר על שוק המכשירים הניידים איבדה 70 מיליארד יורו משווייה מאז שאפל השיקה את מכשיר האייפון ב-2007. נוקיה מכרה כ-2 מיליון מכשירים מדגם לומיה אך מכירות הסלולרים הפשוטים שלה לא הצליחו לכסות את עלויות המעבר לסמארטפונים שכן מתחרותיה החלו למכור סמארטפונים זולים עם מסך מגע בהודו ובסין.

זמן קצר לאחר אזהרת הרווח המפתיעה הודיעה החברה כי סמארטפון הדגל החדש שלה, לומיה 900, סובל מתקלה בתוכנה שעלולה לגרום לניתוקים בחיבור לאינטרנט. לומיה 900 הוא תקוותן הגדולה של מיקרוסופט ונוקיה, שאיבדו שתיהן בשנים האחרונות את מעמדן בתחום הסמארטפונים.

אלופ הודיע על קיצוץ של יותר מ-10,000 משרות בחברה מאז החיבור עם מיקרוסופט. דירוג האג"ח של נוקיה נחתך לפני שלושה ימים לרמה אחת בלבד מעל לדרגת "זבל", בעקבות אזהרת הרווח המפתיעה שפירסמה בשבוע שעבר. חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האג"ח של נוקיה מדרגת Baa2 לדרגת Baa3, וסיפקה תחזית שלילית בשל הירידה החדה בהכנסות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully