וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

19.4.2012 / 16:53

על רקע הספקולציות סביב דו"ח המאכזב שפירסמה קרן המטבע הבינלאומית אודות יציבות הבנקים נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בעליות. ת"א 25 עלה השבוע ב-2% ות"א 100 ב-1.8%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום בעליות שערים על רקע הספקולציות סביב דו"ח המאכזב שפירסמה קרן המטבע הבינלאומית אודות יציבות הבנקים והדיונים לגבי דרכי חילוץ אירופה מהמשבר.

ת"א 25 עלה ב-0.9%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.7%. מדד מניות הבנקים ירד ב-0.9% ןמדד מניות הנדל"ן החסיר 0.3%, בניגוד למגמה הכלכלית. מניית מלאנוקס ריכזה עניין רב על רקע פירסום דו"ח כספי חזק במיוחד ומשכה את מדד ת"א בלו טק 50 לעליה של 3.3%. בסיכום השבועי, הוסיף המדד ת"א 25 2% לערכו ומדד ת"א 100 עלה ב-1.8%.

מחזורי המסחר הסתכמו היום ב-867 מיליון שקל. מניית בבילון בלטה היום בעליה נוספת של 5.3% בכך חצתה החברה העוסקת בפיתוח ושיווק תוכנת תרגום את רף השווי של 1 מיליארד שקל.

מניות ענף הביומד המשיכו את המומנטום מתחילת השבוע שנוצר כתוצאה ממספר דיווחים חיוביים של חברות בנוגע להתקדמותן בניסויים והליכי אישור מוצרים. לאחר שסבלו מניות הסקטור במשך כשנה מירידות, מוצא כעת השוק עניין רב במניות אלו. היום מטפסות מניות נסווקס, ביוליין, די מדיקל, די פארם וביונדווקס בולטות במגמה חיובית וגררו את מדד הביומד כולו לעלייה של 1%.

דקל קוטלר, מנהל דסק מניות ביובנק, מסביר כי מניות הביומד נפגעו מתקופה ממושכת של מימושים עקב חשש מאי יכולת לגייס כספים הכרוכים להמשך מימון תהליך המחקר, וזאת על רקע המשבר שפקד את השווקים והחריף לאחרונה באירופה. "הסתכלות השוק על מניות הסקטור היתה ברמה של חברות שעומדות להיעלם לגמרי, בעלות שווי מזערי אף במימדים של שלדים בורסאיים. כעת, השוק הבין כי לנכסים של חברות המחקר, כגון פטנטים והון אנושי, יש מחיר. המשקיעים חוזרים לשוק אחרי תקופה של over sale, כך שבאמצעות סכומי השקעה קטנים יחסית הסוחרים מעלים את המחירים בקלות", אומר קוטלר.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פירסמה אמש (ד') את דו"ח היציבות הפיננסית הדו שנתי ובו תחזית עגומה לבנקים באירופה. לפי הדו"ח, שווי נכסי הבנקים באירופה יכול לרדת עד 2013 ב-3.8 טריליון דולר ולהפחית את ההלוואות לעסקים ואנשים פרטיים אם ממשלות אירופה ייכשלו בפתרון או בהרגעת משבר החובות ביבשת.

ה-IMF אמרה ביום רביעי כי גייסה 320 מיליארד דולר עד כה במאמציה להגדיל את יכולתה להתמודד עם משבר החובות של אירופה. יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה כי קיבלה התחייבויות בסך 34 מיליארד דולר ביום רביעי, בהן 8 מיליארד דולר מפולין, וסכום משמעותי נוסף משווייץ.

במקביל, אמר אמש (ד') שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, כי לארה"ב יש תפקיד "מרכזי" בהגשת עזרה לאירופה בהתמודדות עם משבר החובות ביבשת וכל מי שאמר שארה"ב נסוגה מהגשת עזרה, טעה. גייתנר גם טען כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) יכולה לגייס כסף בקלות לצורך עזרה לאירופה אם היא תזדקק.

המסחר בוול סטריט נחתם אמש בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס איבד 0.65% מערכו, מדד S&P 500 ירד ב-0.4% ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.35%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.98%.

זירת המקרו

בזירת המקרו האמריקאית, קונסנזוס הכלכלנים צופה להתאוששות קלה בשוק הנדל"ן האמריקאי אשר תתבטא במכירות בתים הקיימים. על פי התחזית, הסתכמו מכירות הבתים ב-4.62 מיליון במהלך חודש מארס לעומת 4.59 מיליון בתים ישנים שנמכרו בארה"ב בחודש פברואר. היום יתפרסמו גם נתוני האבטלה השבועים ובשוק צופים כי בשבוע שעבר הצטרפו 365 אלף אמריקאים למעגל המובטלים לעומת 380 אלף שדרשו דמי אבטלה לראשונה במהלך השבוע הקודם.

בזירת המקרו המקומית, במשרד האוצר נבדקת האפשרות להקל על הבנקים בכל הקשור למתן אשראי לקבלנים. הרעיון המרכזי, שקיבל את תמיכתו של בנק ישראל, נוגע לחלק המע"מ בערבויות שמעמידים הבנקים לכספי מקדמה שמקבלים הקבלנים מלקוחות. כאשר לקוח נותן מקדמה לקבלן, הוא מקבל על פי חוק שטר מכר ערבות בנקאית. עבור הבנק שנותן ערבות שכזו, הדבר נחשב כאילו הוא נתן הלוואה לקבלן בשיעור של 50% מהמקדמה. במסגרת הוראת שעה שמקדמים באוצר, חלק המע"מ מתוך מקדמות אלה לא ייספר במסגרת החשיפה של הבנקים לשוק הנדל"ן והם לא יצטרכו לרתק הון עבורו.

מלאנוקס, ספקית פתרונות הקישוריות, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר בנאסד"ק על הכנסות שיא של 88.7 מיליון דולר ברבעון הראשון 2012, עלייה של 22.1% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011 ועלייה של 61.2% בהשוואה לרבעון אשתקד. תחזית האנליסטים הייתה נמוכה ב-9% ועמדה על הכנסות של 81.6 מיליון דולר. הרווח הנקי גם כן היכה את תחזית הכלכלנים והסתכם ב-22 מיליון דולר, רווח שיא לחברה על פי Non-GAAP או רווח בשיעור של 51 סנט למניה, עלייה של יותר מ-110% בהשוואה לרבעון המקביל.

שבועיים לאחר אזהרת הרווח שפירסמה החברה, התפטר היום מנכ"ל אלווריון, ערן גורב. זי לפיד, לשעבר מנכ"ל ח.מר, יחליף את גורב. גורב הודיע היום לדירקטוריון החברה על התפטרותו בעקבות אי שביעות רצון מהתנהלות אלווריון.

בנק הפועלים שלח לחברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה מכתב ובו הוא מציין כי "קמה לבנק עילה להעמדת חוב החברה כלפיו בסך 50 מיליון שקל לפירעון מיידי". בבנק מציינים כי המהלך נובע בין היתר עקב בקשת הפירוק שהוגשה לפני כשבועיים לבית המשפט והסכמתה של החברה לפירוק במועד מאוחר יותר. כצד ראשוני, דורש הבנק פירעון תוך 3 ימים של 730 אלף שקל – סכום שבפיגור מתוך סך החוב.

איגרות החוב של פאנגאיה נדל”ן, מקבוצת קנדה ישראל, עולות במסחר בעד כ-2.4% לאחר שהבוקר דיווחה החברה שבשליטת אסף טוכמאייר, ברק רוזן ומשה פטרבורג (71.5%), כי משקיע יזרים לחברה 15 מיליון שקל תמורת 9.68% מהמניות. המשקיע הוא ברט גולדברג, אזרח זר שאינו מוכר בשוק ההון המקומי. בעקבות ההזרמה, ההון העצמי של החברה צפוי לגדול ל-200 מיליון שקל.

מדיגוס , חברת הביומד המפתחת פרוצדורות רפואיות מבוססות אנדוסקופיה, הודיעה היום על סיום פיתוח של LEDprobe - אנדוסקופ צר-קוטר קשיח לשימוש חד פעמי. האנדוסקופ המשלב מצלמת וידיאו בקוטר 1.2 מילימטר ותאורת LED מיועד ליישומים בתחומי הדיאגנוסטיקה הרפואית והווטרינארית, ליישומים תעשייתיים ולמחקר אקדמי.

מגל מערכות ביטחון, היושבת ביהוד ונסחרת בנאסד"ק, הודיעה אתמול כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר לאספקה והתקנה של מערכות רב שכבתיות להגנה היקפית לשני בתי כלא חדשים באמריקה הלטינית. בתגובה, זינקה מניית החברה ב-4% בוול סטריט.

המשנה לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, דחה אתמול את בקשת המדינה לדיון נוסף בהחלטת העליון משנת 2010, אשר חייב את המדינה להשיב לחברת בזק שני מיליון שקל ששולמו על ידה כמס רכישה. מדובר היה בפסק דין תקדימי, שניתן על ידי הרכב בן שלושה שופטים, אשר התייחס לראשונה לאי מימושה של אופציית שכירות כביטול עסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully