וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו גררו את וול סטריט ליום שני של ירידות

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

19.4.2012 / 23:19

מלאנוקס נסקה ב-52%, אפל ירדה ב-3.5% ונסגרה מתחת ל-600 דולר; מדד דאו ג'ונס מתחת ל-13,000 נקודות; אלווריון עלתה ב-9% - הזינוק החד ב-2012 - עקב התפטרות המנכ"ל

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות זה היום השני ברציפות לאחר שנתוני מקרו כלכליים מאכזבים בעיקרם שפורסמו היום בארה"ב האפילו בהשפעתם על דו"חות כספיים טובים מהצפוי של ענקי הבנקאות מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5% ונסגר מתחת לרמה של 13,000 נקודות; מדד S&P 500 נסוג ב-0.6%; מדד נאסד”ק איבד 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.95%.

החזית המקרו כלכלית

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו במפתיע זה הפעם השלישית בארבעה החודשים האחרונים, מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה זה החודש השישי ברציפות, מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה לשיא של כמעט ארבעה חודשים, ופעילות הייצור באזור פילדלפיה הואטה, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש מארס ב-2.6% לקצב שנתי של 4.48 מיליון בתים בחודש הקודם, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לעלייה בקצב המכירות לרמה של 4.61 מיליון בתים. בחודש ינואר עלה קצב המכירות לרמה של 4.63 מיליון בתים - רמתו הגבוהה ביותר מאז מאי 2010.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בחודש מארס ב-0.3% לאחר עלייה של 0.7% בפברואר - שהיתה הזינוק החד ביותר זה 11 חודשים – מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. זה החודש השישי ברציפות שבו המדד רושם עלייה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד במארס בשיעור של 0.2%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב הסתכם בשבוע שעבר ב-386 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה למספר נמוך יותר של תביעות - 374 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-388 אלף תביעות לעומת 380 אלף תביעות שעליהן דווח במקור. זה השבוע השני ברציפות שבו תוקנו כלפי מעלה באופן משמעותי נתוני השבוע הקודם. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה ל-374,750 - רמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש ינואר.

מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה ירד בחודש לרמה של 8.5 נקודות לעומת רמה של 12.5 נקודות במארס, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 12 נקודות. מדד מעל לרמה של אפס מצביע על צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות הכלכלית.

עונת הדו"חות הרבעוניים

בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב דיווח היום על רווח לפני סעיפים חד פעמיים של 31 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 23 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נמוך יותר של 27 סנט למניה.

מורגן סטנלי, דיווח אף הוא היום על תוצאות שעלו על תחזיות האנליסטים. הבנק רשם ברבעון הפסד נקי של 94 מיליון דולר, או שישה סנט למניה, לעומת רווח של 968 מיליון דולר, או 50 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשם מורגן סטנלי רווח רבעוני של 71 סנט למניה - הרבה מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה.

במגזר הטכנולוגיה, דיווחה ענקית המסחר המקוון אי-ביי (EBay) על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים הודות לצמיחה בשירות התשלומים המקוון פיי-פאל (PayPal). החברה, אשר מפעילה את אתר המכירות הפומביות הגדול באינטרנט, רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 3.28 מיליארד דולר, צמיחה של 29% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 3.2 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח לפני סעיפים חד פעמיים של 55 סנט למניה - שלושה סנט יותר מתחזית האנליסטים.

ענקית התוכנה מיקרו סופט תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים לאחר סגירת המסחר.

מניות במוקד תשומת הלב

קואלקו,ם אחת מספקיות הרכיבים הגדולות ביותר של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, הזהירה כי כושר ייצור מוגבל צפוי לגרום לכך שמכירותיה ורווחיה ברבעון הבא יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים. קואלקום מסרה עוד כי תגדיל את השקעותיה בהגדלת היקף ייצור השבבים.

הודעת קואלקום, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולרים המספקת שבבים לטלפון החכם אייפון של אפל, הכבידה על מניית אפל עקב חשש כי שיבושים באספקת השבבים לאייפון תפגע במכירות אפל. לפני כשבוע וחצי חצה שווי השוק של אפל את רף 600 מיליארד דולר בראשונה, אלא שמאז נפל מחיר המניה ביותר מ-8% ושווי השוק של החברה נחתך בכ-50 מיליארד דולר, לפחות מ-550 מיליארד דולר.

קדחת המיזוגים והרכישות ששטפה באחרונה את מגזר התרופות העולמי נמשכת. חברת התרופות האמריקאית Human Genome הודיעה על דחיית הצעת רכש עוינת בסך 2.59 מיליארד דולר שקיבלה מחברת גלקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות הגדולה בבריטניה. הצעת הרכש, במחיר של 13 דולר למניה, גבוהה ב-81% ממחיר של 7.17 דולר בו נסגרה מניית Human Genome ביום רביעי בוול סטריט.

חברת F5 שרכשה לאחרונה את טרפיקס הישראלית (Traffix) פירסמה את תוצאות עסקיות לרבעון השני של שנת 2012. הכנסות החברה הסתכמו ב-339.6 מיליון דולר עלייה של 5.3% מההכנסות ברבעון הראשון של 2012 (322.4 מיליון דולר) ועלייה של 22.4% מהרבעון המקביל בשנת 2011 שהסתכם ב-277.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הגיע ל- 68.6 מיליון דולר (86 סנט למנייה מדוללת) בהשוואה ל-66.5 מיליון דולר (83 סנט) ברבעון הקודם ו-55.6 מיליון דולר (68 סנט) בתקופה אשתקד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ישראליות בוול סטריט

מלאנוקס, ספקית פתרונות הקישוריות, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר בנאסד"ק על הכנסות שיא של 88.7 מיליון דולר ברבעון הראשון 2012, עלייה של 22.1% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011 ועלייה של 61.2% בהשוואה לרבעון אשתקד.

תחזית האנליסטים היתה נמוכה ב-9% ועמדה על הכנסות של 81.6 מיליון דולר. הרווח הנקי גם כן היכה את תחזית הכלכלנים והסתכם ב-22 מיליון דולר, רווח שיא לחברה על פי ה-Non-GAAP או רווח בשיעור של 51 סנט למניה, עלייה של יותר מ-110% בהשוואה לרבעון המקביל.

שבועיים לאחר אזהרת הרווח שפירסמה החברה, התפטר היום מנכ"ל אלווריון, ערן גורב. חזי לפיד, לשעבר מנכ"ל ח.מר, יחליף את גורב. גורב הודיע היום לדירקטוריון החברה על התפטרותו בעקבות אי שביעות רצון מהתנהלות אלווריון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully