וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מעכבת חתימה על הסכם "שמיים פתוחים"

זוהר בלומנקרנץ

22.4.2012 / 9:26

שר התחבורה, ישראל כץ, עדיין לא אישר למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, לחתום בראשי תיבות על ההסכם שצפוי להוריד את מחירי כרטיסי הטיסה

ישראל מעכבת את החתימה על הסכם התעופה החדש שגובש עם האיחוד האירופי לפתיחת השמים לתחרות, ונועד להביא לירידה במחיריהם של כרטיסי הטיסה. שר התחבורה, ישראל כץ, עדיין לא אישר למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, לחתום בראשי תיבות על ההסכם, אף שחלף כבר כחודש מאז שהסתיימו השיחות שהביאו לגיבושו.

בענף התעופה מעריכים כי העיכוב נועד לבדוק את הנושאים שהעלו מנהלי חברות התעופה הישראליות בפני כץ בשימוע שערך להן השר לפני כשלושה שבועות, לאחר גיבוש ההסכם.

ישראל והאיחוד האירופי גיבשו את ההסכם בניגוד לכמה מדרישותיהן של חברות התעופה הישראליות. מנהלי אל על, ישראייר וארקיע טענו בפני כץ כי ההסכם אינו שוויוני, יפגע בפעילותן באירופה ועלול להביא לפיטורי עובדים. מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אמר כי "עולם התעופה בנוי כיום משלוש בריתות תעופה גדולות. בכל ברית יש 2,500-4,000 מטוסים, והחברות שנמצאות בבריתות טסות ממאות שדות תעופה ברשת נתיבים רחבה. לכל חברות התעופה הישראליות יש לא יותר מ-45 מטוסים, והדבר קשור ליכולת לתת מענה ללקוחות".

לדרישתן של חברות התעופה הישראליות, הוכנסו כמה שינויים בנוסח ההסכם. עם זאת, מנהלי החברות עדיין מסתייגים מהקצב שנקבע לפתיחת השמים לתחרות; דורשים זמני פעילות ("סלוטס") נוחים יותר מול חברות התעופה האירופיות, במיוחד בשדות התעופה המרכזיים כמו בפרנקפורט ובלונדון; טוענים שיתקשו לעמוד במימון אבטחת הטיסות; וכן מבקשים הקלות ברגולציה על ענף התעופה בישראל.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הדיונים בנושא מתקיימים כמתוכנן. התקיימה פגישה עם חברות התעופה הישראליות, שבה השמיעו את עמדותיהן. בקרוב צפויה להיערך פגישה עם שאר הגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully