וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה חוזרת? אירוע הפתיחה במאי בכיכר רבין

אורה קורן

22.4.2012 / 12:54

תנועות המחאה השונות מתכננות אירוע בכיכר רבין שיזניק מחדש את המחאה החברתית. תחת הכותרת "מחזירים את המדינה לאזרחים" תציג כל תנועה את עמדותיה

המחאה החברתית חוזרת לרחובות. ארוע הפתיחה של הגל הבא של המחאה יהיה ב-12 במאי בכיכר רבין, תל אביב, תחת הסיסמה "מחזירים את המדינה לאזרחים". בשונה מעצרות קודמות, תנועות המחאה יערכו יריד בו תציג כל תנועה את עמדותיה ודרישותיה בדוכן משלה. מארגני המחאה מנהלים מגעים עם פעילים שונים במטרה שיחברו לארוע.

צעדת המיליון בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"הארוע נועד להחזיר את הדמוקרטיה ולהבטיח חיים שפויים במדינה"/דרור עינב

ארגונים שצפויים להשתתף או גילו עניין בארוע כוללים את ישראל יקרה לנו, מחאת הקוטג', התנועה החברתית, המשמר החברתי, עשר המכות, מאהל נורדאו, יוזמה לפירוק הריכוזיות, שישה צבעים ופרמיות, מחאת הדלק, צעדת העגלות, ועדת חינוך, בר קימא, נעם ישראל, אס"ף, מרק/אולפן לוינסקי, רופאים לזכויות אדם, התנועה החברתית, אתיופים נגד גזענות, בתי ספר דמוקרטיים, תנועות נוער, קואופרטיב "שלנו", שומרה, שמירה על החופים, אדם טבע ודין, דרור ישראל והתנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית. האירוע לא צפוי לכלול ארגונים הפועלים להפלת הממשלה או ארגונים המייצגים מועמדים פוליטים.

במסרים של פעילים ברשת נכתב, כי הארוע נועד להחזיר את הדמוקרטיה ולהבטיח חיים שפויים במדינה, וכי הוא נגד האוליגרכיה הכלכלית שהשתלטה על מדינת ישראל ומשתלטת על משאביה ובעד העם הכורע תחת נטל יוקר המחיה והמיסים. "צריך להבהיר, שאנחנו לא מוכנים יותר! שלא נוותר! שנשבר לנו מהשיטה הנוכחית", ציינו המשתתפים בפורומים השונים.

"בזמן שמשכורותינו נשחקות, המזון, החשמל, הדלק והמים התייקרו, חסכונותינו נשדדו על ידי תספורות, עמלות בנקים וקרנות הפנסיה הגובות דמי ניהול מופרזים. כל תחום מחיה בסיסי במדינת ישראל סובל מעיוות כלכלי: או שהוא נשלט על ידי מונופולים וקרטלים או שיש בו מיסוי מוגזם שאינו צודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully