וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר המקוצר נפתח במגמה חיובית

דרור רייך

22.4.2012 / 17:01

המסחר בבורסה התל אביבית לא יתקיים בימי רביעי וחמישי והשבוע הקצר נפתח בעליות שערים. מדד ת"א 25 מתחזק ב-0.8%, ת"א 100 עולה ב-0.75%

שבוע מסחר מקוצר בן 3 ימים נפתח הבוקר בבורסה בתל אביב במגמה חיובית. בימים רביעי וחמישי לא יתקיים מסחר בשל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל.

מדד ת"א 25 מתחזק ב-0.8%, ת"א 100 עולה ב-0.75%, מדד ת"א בנקים עולה ב-1.7% ומדד נדל"ן 15 מוסיף 1% לערכו. המדד היחידי שנסחר בטריטוריה האדומה הוא ת"א תקשורת שמאבד 0.85% מערכו, התל בונד 20 מתחזק ב-0.07%.

בגזרת המניות, אלווריון שריכזה עניין בסוף השבוע עקב התפטרותו של המנכ"ל ערן גורב, מזנקת ב-16%. מלאנוקס ממשיכה לטפס אחרי התוצאות הטובות של Q1 ומוסיפה עוד 10% לערכה. פרוטליקס ששוב עומדת בפני אישור לתרופה למחלת הגושה ב-1 במאי מזנקת ב-8.8%.

עוד בעליות חברת קרדן אן. וי. העוסקת בנדל"ן בחו"ל, שירותים פיננסים וב תשתיות מים ע"י "תה"ל" מוסיפה 9% לערכה וכלל ביוטכנולוגיה מזנקת ב-6%.

בולטות לרעה הן בעיקר מניות התקשורת על רקע כניסתה של מפעילה סלולר חדשה בשם 'הום סלולר'. בתגובה אניטרנט זהב מאבדת 4.3%, סלקום ופרטנר מאבדות 2.3% ו-1.75% בהתאמה וסקיילקס צונחת ב-5.2%. אלוט תקשורת רושמת ירידה של 2%, וגבעות גם כן יורדת ב-2%.

המסחר מתנהל, בין השאר, על רקע הצלחתה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בסוף השבוע להגיע ליעד שקבעה יו"ר הקרן, כריסטין לגארד, של השגת התחייבויות להגדלת היקף המימון לקרן מהמדינות החברות לפחות של 400 מיליארד דולר נוספים, כדי לאפשר לקרן להגדיל במקרה הצורך את היקף הסיוע לכלכלות אירופיות שיגיעו אל סף חדלות פירעון.

ביום שישי נסגרו בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ונסגר מעל לרמה של 13,000 נקודות בדרכו לעלייה שבועית של 1.4% - עלייה ראשונה זה שלושה שבועות. מדד S&P 500 טיפס ב-0.1% בדרכו לעלייה שבועית של 0.6% - שבוע חיובי ראשון זה שלושה שבועות. ומדד נאסד"ק נסוג ב-0.2% בדרכו לירידה שבועית של 0.4% - שבוע שלילי שלישי ברציפות.

ביום המסחר האחרון בבורסות אירופה מניות הבנקים הובילו את העליות על רקע שיפור מפתיע בבטחון העסקים בגרמניה - הכלכלה הגדולה ביותר באירופה. בורסת לונדון עלתה ב-0.5%; פרנקפורט טיפסה ב-1.2%; פאריס הוסיפה 0.5%.

חדשות מקרו

שוק הנדל"ן ממשיך לעמוד במוקד המשבר הכלכלי העולמי על רקע משבר החוב בגוש היורו ובספרד, המשך מאמצי ממשלת סין לבלום את הבועה בשוק הדיור, וקשיי ההתאוששות של שוק הדיור בארה"ב, לפי הערכת קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

ניתוח שערכה קרן המטבע של 99 מקרים של התפוצצות בועות בשוק הדיור ב-25 כלכלות מפותחות על פני תקופה של יותר משלושה עשורים, העלה כי תקופות השפל שבאות בעקבות בועות גדולות במיוחד בשוק המשכנתאות נוטות להיות החמורות ביותר. בדרך כלל, הן נמשכות תקופה של חמש שנים, ועל כן קרן המטבע קראה לממשלת ארה"ב להמשיך לסייע לבעלי משכנתאות להתמודד עם נטל החובות על מנת להגביר את הפעילות בשוק, ולתמוך בכך בצריכה הפרטית ובשוק התעסוקה.

סוף שבוע פעיל ליצחק תשובה

החברות בשותפות בקידוח הגז הטבעי לווייתן מול חופי ישראל מתכננות למכור חלק מאחזקותיהם בפרויקט ולהכניס משקיעים חדשים על מנת לגייס כסף לפיתוח הפרויקט, אמרו היום מקורבים. הקונסורציום, שבראשו עומדות קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, ונובל אנרג'י האמריקאית שכר את בנק ההשקעות סיטי כדי להכניס שותף חדש או מספר שותפים.

תשובה כן הצליח לסגור פינה אחת בסוף השבוע האחרון. דלק קידוחים, אבנר ואלון חיפושי גז הודיעו אתמול כי סגרו את המימון לפרויקט תמר בסכום של 902 מיליון דולר - 400 מיליון דולר לכל אחת מהשותפויות דלק קידוחים ואבנר ו-102 מיליון דולר לאלון חיפושי גז. ההלוואה גוזרת לפרוייקט פיתוח תגלית הגז הטבעי שאמורה להתחיל לספק גז לישראל באפריל 2013 עלות הקמת של 3.2 מיליון דולר (בהנחה ש-80% ימומן על ידי חוב). את המימון יעמידו קונסורציום של 11 בנקים מקומיים וזרים בהובלת HSBC ו-ברקליס קפיטל.

לעומת ההצלחות בעסקי הגז, העניינים בחברת דלק נדל"ן מתקדמים לאט יותר. מחזיקי האג"ח יוכלו ליהנות מהרווחים העתידיים בעסקי הגז של קבוצת דלק, כך הסתמן בתום פגישה שנערכה ביום שישי בין בכירים בגופים המוסדיים ליצחק תשובה. המנגנון המסתמן הוא שאם המניות של קבוצת דלק יעלו מעל שער מסוים בתוך 4 שנים, הרווח יגיע לבעלי האג"ח. מנגנון זה שווה ערך לאפסייד עתידי של כ-2.5% ממניות קבוצת דלק (כ-240 מיליון שקל).

במקביל, מקורבים למשא ומתן בין דלק נדל"ן לבעלי האג"ח מדווחים על הצעת פשרה חדשה: בעלי האג"ח של החברה יקבלו ריבית של 3% לחמש השנים הקרובות ו-3.75% לחמש השנים שלאחר מכן, ובתמורה תשובה יזרים 60 מיליון שקל נוספים לחברה. בעלי האג"ח דורשים ריבית של 5%. בדלק נדל"ן כבר הגיבו ואמרו כי תשובה לא מוכן להזרים עוד כסף לחברה.

ובזמן שהאב מצוי בעיצומם של המגעים להסדר לפריסה ומחיקה של חובותיה האדירים של דלק נדל"ן בהיקף של 2.15 מיליארד שקל, הבן הצעיר אלעד תשובה מקדם מהלך של משיכת דיווידנד מיוחד של עד 24 מיליון שקל מחברת אלעד גלובל (לשעבר רודמקו).

מניות במרכז

כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל עשוי להכריע את סוגיית חלוקת הדיווידנד בבזק . בדיון שנערך ביום חמישי בבית המשפט המחוזי בתל אביב באולמה של השופטת דניה קרת מאיר, הציעה השופטת באופן תקדימי כי גוף בלתי תלוי יתערב ויבחן את חלוקת הדיווידנדים. כך יוכל בית המשפט לא להתערב בשיקול הדעת של הדירקטוריון.

קבוצת הראל מנהלת מגעים למכירת חבר הבורסה שלה ב-90-100 מיליון שקל. המחיר כולל הון עצמי של 85 מיליון שקל המרותק לחבר הבורסה ומשמש לביצוע פעילותו השוטפת. חבר הבורסה של הראל מוחזק על ידי בית ההשקעות של הקבוצה, הראל פיננסים.

צנורות המזה"ת שבשליטת גאון אגרו ממשיכה לצמוח עם האנרגיה התרמו-סולרית. חברת Solar GreenTech-I שבבעלותה המלאה קיבלה הזמנה נוספת לאספקת רכיב שמיועד להקמת מערכת תרמו-סולרית בארה"ב. האספקה מיועדת לחברה ישראלית, שהיא חברה בת של חברת אמריקאית שמקימה שדות תרמו-סולריים בקליפורניה.

משפחות ליברמן ואבלס, השותפות האוסטרליות של צדיק בינו בגרעין השליטה בבנק הבינלאומי ובחברת פז, בוחנות את האפשרות לנהל מאבק משפטי נגד ממשלת ישראל - שמעוניינת לכפות עליהם למכור את אחזקותיהם בבנק הבינלאומי או בפז. המשפחות ניהלו דיון עם יועציהן המשפטיים כיצד יוכלו למנוע את השפעת אימוץ מסקנות ועדת הריכוזיות.

קבוצת הראל מנהלת מגעים למכירת חבר הבורסה שלה בכ-100-90 מיליון שקל. המחיר כולל הון עצמי של 85 מיליון שקל המרותק לחבר הבורסה ומשמש לביצוע פעילותו השוטפת. ההערכה היא כי אם תתבצע העסקה, היא תכלול גם את פעילות הברוקראז' למוסדות ופרטיים שיש להראל פיננסים.

חדשות רעות לחברת טבע: חברת נוברטיס תוכל להמשיך לשווק את התרופה גילניה לטיפול בטרשת נפוצה - המתחרה בקופקסון של טבע. רשויות הבריאות באירופה ובארה"ב השלימו בדיקה שהחלה בינואר 2012 בנוגע לבטיחות השימוש בגילניה והורו לנוברטיס לעדכן את הנחיות השימוש על גבי התוויות של אריזת התרופה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully