וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי "העלה לארץ" את חולצות הקמפיין של עיני?

חיים ביאור

23.4.2012 / 8:38

חולצות שהוזמנו על ידי מטה הבחירות של יו"ר ההסתדרות עופר עיני נשאו מדבקות המעידות על ייצורן בארץ. התוויות המקוריות עליהן נכתבת ארץ הייצור נחתכו

מי תלש את התוויות של מדינת הייצור מעל חולצות שהזמין מטה יו"ר ההסתדרות עופר עיני - והדביק במקומן מדבקות הנושאות את הכיתוב Made In Israel? שאלה זו מסעירה בימים אלה את המעורבים בבחירות להסתדרות, שיתקיימו ב-22 במאי.

כחלק ממסע הבחירות לראשות ההסתדרות, הזמין מטהו של עיני אלפי חולצות וכובעים עם הכיתוב "כולנו מצביעים עוגנים ועופר עיני". רבים מהפעילים שהגיעו לכנס הבחירות הראשון של עיני, שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב לפני כשלושה שבועות, התהדרו בחולצות ובכובעים הללו.

על הכובעים הלבנים עם הכיתוב "עוגנים בראשות עופר עיני" מופיעה תווית המעידה על היבואן, סולי מחבר משביל המפעל בתל אביב, ועל מדינת הייצור: סין. לעומת זאת, התוויות של חולצות הטריקו הלבנות, הנושאות כיתוב דומה לזה של הכובעים, נחתכו - כך שלא ניתן לקרוא באיזו מדינה יוצרה החולצה. מבחינת חוקי הסחר הבינלאומיים, העלמת התווית או חיתוכה נחשבים תרמית.

במטה של איתן כבל, המתמודד מול עיני על ראשות ההסתדרות, אומרים ש"כל העניין חשוד. מי שחתך את התווית רצה להעלים את העובדה שהחולצות לא יוצרו בישראל". לדברי כבל, "ההסתדרות חייבת להקפיד שהחולצות שהיא רוכשת, כמו כל מוצר אחר, יהיו מתוצרת ישראל, ואני מקווה שהיא עושה כך". כבל קרא לחקור מי ביצע את המעשה.

פרידה מחבר, רעייתו של סולי מחבר, שבדקה את אחת החולצות שמהן נתלשו התוויות המעידות על ארץ הייצור, אמרה כי החיתוך שנעשה מעיד על מעשה מכוון, במטרה להעלים את שמה של ארץ הייצור, את שם הספק או את שם היבואן. "יכולות להיות לכך סיבות שונות, ואיני רוצה להיכנס לזה", אמרה מחבר.

לגבי הכובעים שהזמין מטה עיני, ושעליהם מופיעה תווית לפיה הם יוצרו בסין, אמרה מחבר כי כובעים מסוג זה כלל אינם מיוצרים בישראל, והם מיובאים ארצה ממזרח אסיה. תעשיין בענף הטקסטיל אישר כי זה עשור ויותר אין מייצרים בישראל כובעים זולים, וכי הכובעים הקיימים בשוק הישראלי מיובאים כולם.

עיני נחשב מקורבה של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הנאבקת למען העדפת תוצרת ישראלית על פני יבוא.

ממטה הבחירות של עיני נמסר בתגובה: "אנו הזמנו חולצות תוך הקפדה על כך שהן יהיו מתוצרת הארץ. ראינו את החיתוך שנעשה וכעסנו על הספק שעשה את זה ואף איימנו עליו משפטית. לא ידענו על החיתוך. לא תיארנו לעצמנו שיעשו לנו תרגיל. היתה התניה מפורשת שהסחורה המוזמנת תהיה מתוצרת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully