וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מחיר הדלק ירד בחודש הבא בעשר אגורות

איתי טרילניק

23.4.2012 / 8:59

בתחילת מאי צפוי מחיר הדלק לרדת ולעמוד על 7.69 שקלים לליטר ללא דמי שירות. המחיר היה אמור לרדת ב-20 אגורות אך ההנחה על הבלו צפויה להגיע לקיצה גם היא ולמתן את הירידה

המחיר המפוקח לליטר בנזין צפוי לרדת בכ-10 אגורות בתחילת החודש הבא, ל-7.69 שקלים ללא דמי שירות. זאת, עקב ירידת מחירי הנפט בעולם, שגררו עמם את מחירי סוגי הדלק השונים.

למעשה, על פי הערכות חברות הדלק, צפוי המחיר הכולל לרדת בכ-20 אגורות. ואולם, בסוף אפריל יפוג תוקפה של הוראת השעה שהתקבלה בסוף פברואר, והפחיתה את המיסוי על הדלק ב-10 אגורות. לפיכך צפוי הבלו על הדלק לעלות ל-2.83 שקלים לליטר, וכך תמותן הירידה הצפויה במחיר. זאת, אם לא יחליטו ראש הממשלה ושר האוצר על שינויים נוספים במיסוי על הדלק, כפי שאירע בסוף פברואר ובמארס.

ההפחתה המתבטלת על הבלו היא זו שנקבעה בסוף פברואר, עת אמור היה מחיר הדלק לעלות בכ-38 אגורות לליטר. אז הופחת הבלו ב-9 אגורות לליטר, ובסך הכל הופחת המחיר ב-10 אגורות כולל מע"מ. בסוף מארס, אז צפוי היה מחיר הדלק לעלות שוב, הוחלט על הפחתה נוספת בבלו, הפעם של 13 אגורות (15 יחד עם המע"מ) . ההפחתה שעליה הוחלט במארס תישאר בתוקף גם במאי ויוני, ותתבטא באובדן הכנסות למדינה בגובה 75 מיליון שקל.

מרווח השיווק - החלק ממחיר הדלק הכולל את ההוצאות ואת הרווח של חברות הדלק - אינו צפוי להשתנות במאי. לפני פסח פירסם משרד האנרגיה לשימוע את חישוביו למרווח השיווק של חברות הדלק, בהם המליץ להפחית את המרווח. בין השאר, נטען בתחשיב המשרד כי יש להפחית את המרווח באגורה וחצי, ל-57.5 אגורות לליטר. החישוב לעלות תדלוק בשירות העלה כי יש להפחית את העמלה ל-11 אגורות לליטר, במקום 21 אגורות כיום. עם זאת, לחברות ניתנה זכות תגובה עד 26 באפריל, ולאחר קבלת התייחסותן יהיה על המשרד לגבש סכום סופי למרווח ולהביאו לאישור השרים. לפיכך, ההליך אינו צפוי להסתיים לפני מאי.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully