וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תתפצל לחברת לואו קוסט וחברת פרמיום?

זוהר בלומנקרנץ

24.4.2012 / 8:51

על רקע הצורך בהתייעלות וכחלק מתכנית אסטרטגית חדשה בוחנת אל על מהלך של פיצול לשתי חברות. בנוסף, צוותי האוויר ישוכנו בבתי מלון מחוץ למרכזי הערים

אל על בוחנת אפשרות להתפצל לשתי חברות תעופה, כחלק מתוכנית אסטרטגית חדשה. התוכנית באה על רקע הצורך בצעדי התייעלות וההחרפה הצפויה בתחרות עם חברות הטיסות המוזלות (Low Cost) בהסכם התעופה החדש בין ישראל לאיחוד האירופי - כך נודע אתמול ל-TheMarker.

על פי התוכנית החדשה, חברה אחת תתמחה בטיסות ארוכות טווח, למשל לארה"ב ולמזרח הרחוק, ברמת פרימיום; ואילו האחרת תטוס ליעדים באירופה ותתחרה בחברות התעופה האירופיות בכלל, ובחברות הטיסות המוזלות בפרט. שתי החברות יפעלו תחת הנהלה משותפת.

חברת התעופה לטיסות ארוכות טווח תשתמש במטוסים רחבי הגוף החדשים של החברה, כמו בואינג 777. המטוסים ישודרגו ויצוידו במושבי מיטות נוספים. מחיר כרטיסי הטיסה יהיו בהתאם.

החברה השנייה תפעיל את מטוסיה הקטנים של אל על, למשל דגמי בואינג 737, ותטוס ליעדים באירופה. טיסות אלה יאפשרו לחברה להתחרות בצורה אפקטיבית יותר מול חברות התעופה האירופיות, בעיקר המוזלות, שצפויות להגביר את פעילותן בישראל עם תחילת יישום הסכם פתיחת השמיים באופן הדרגתי לתחרות.

אל על הפסידה כ-49 מיליון דולר ב-2011. ההנהלה נמצאת כיום בעיצומו של משא ומתן עם נציגות העובדים על תוכנית התייעלות חדשה, שכוללת דרישה מהעובדים לקצץ במספר כרטיסי הטיסה בחינם ובהנחה שמגיעים להם ולבני משפחותיהם בשנה, ודרישה להטלת תשלום על מחיר הארוחות לעובדים לפי גובה משכורתם.

עוד הודיעה הנהלת החברה על כוונתה להעביר את צוותי האוויר הטסים לחו"ל בתפקיד לבתי מלון מחוץ למרכזי הערים, כדי להקטין את ההוצאות. יו"ר אל על, המנכ"ל וחברי הדירקטוריון קיצצו 20% משכרם, וההנהלה המורחבת ובעלי החוזים האישיים קיצצו 7%-10% משכרם.

מאל על נמסר בתגובה: "החברה פועלת לגיבוש תוכנית אסטרטגית שתסוכם בעת הקרובה, הנוגעת לכיוונים עתידיים במבנה החברה. מימוש המהלך נדרש להתמודדות בעידן הנוכחי. לכשתגובש התוכנית, אל על תציג אותה באופן מסודר".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully