וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדואר יפסיק למיין דואר בלילה, המשלוח יתעכב

סיון איזסקו

24.4.2012 / 9:46

כדי להביא לירידה בהיקף הוצאות השכר בשיעור מוערך של 15 מיליון שקל בשנה החליטה חברת הדואר להפסיק את מיון דברי הדואר בלילה. המשמעות: המשלוח יתעכב ביממה

משרד התקשורת אישר באחרונה לחברת הדואר להפסיק למיין דואר בשעות הלילה כדי לסייע לחברה לחסוך בעלויות השכר. המשמעות עבור הציבור היא כי אם עד כה דואר שנשלח הגיע ליעדו לאחר יממה אחת, הרי שמעתה הדואר יגיע ליעדו לאחר יומיים, שכן עבודת המיון תתבצע רק בשעות היום. בדואר ישראל מעריכים כי הפסקת המיון בשעות הלילה תוביל לחיסכון בהיקף של 15 מיליון שקל בשנה.

אישור משרד התקשורת מצטרף לאישור נוסף שניתן באחרונה - העלאת מחיר הבול ב-17% מ-1.7 שקלים ל-2 שקלים. בדואר מעריכים כי העלאת מחיר הבול תוסיף להכנסות החברה כ-33 מיליון שקל בשנה. שני המהלכים שאושרו על ידי משרד התקשורת צפויים לשפר את תוצאות הדואר ב-48 מיליון שקל בשנה.

דואר ישראל חתמה את 2011 ברווח נקי של 15 מיליון שקל, אך אם מנכים הכנסה חשבונאית של 63.75 מיליון שקל בגין ביטול הפרשות העבר, 2011 היתה נחתמת בהפסד של 48 מיליון שקל.

משרד התקשורת אישר את העלאת מחיר הבול והפסקת מיון הדואר בשעות הלילה לאחר קמפיין תקשורתי מצד יו"ר הדואר ששי שילה ומנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו ששלחו מכתבים לשר האוצר ולשר התקשורת ובהם כתבו כי "המסד הכספי שעליו נשענת חברת דואר ישראל מתערער והולך, וכל יום אשר חולף באפס מעשה מקרב את החברה אל עברי פי פחת". מנכ"ל הדואר אף אמר בראיון ל-TheMarker כי "אם החברה לא תפתור את הבעיות שלה היא תפשוט רגל". אולם לצד אמירות אלה הציגה החברה בתחילת השבוע דו"חות המעידים כי מצבה רחוק מאוד מהתיאורים שאותם הדביקו לחברה בניסיון להפעיל לחץ על משרד האוצר והתקשורת.

מקורבים לחברה הודו בפה מלא כי המכתב נועד לשרת את קבלת האישור להעלות את מחיר הבול ולהפסיק למיין דואר בלילה. מקורב לחברה אמר כי "עד שהמכתב לא יצא - לא קרה שום דבר".

ראשי הדואר מבינים כי הספינים התקשורתיים הסבו נזק תדמיתי, ועל כן יו"ר הדואר הצהיר כי מעתה ינהיג מדיניות של שקיפות והחברה תפרסם דו"חות מדי רבעון, מיד עם אישורם בדירקטוריון החברה, ולא תמתין כי רשות החברות הממשלתיות תפרסם את הדו"חות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully