וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: תנובה ואסם - המזוהות ביותר עם תוצרת הארץ

אורה קורן

24.4.2012 / 11:39

מסקר שערך משרד התמ"ת עם חברת גיאוקרטוגרפיה עולה כי רוב תושבי ישראל מזהים את חברות אלו עם תוצרת כחול לבן. אחריהם ברשימה - עלית ושטראוס

תנובה ואסם הן שתי החברות המזוהות ביותר עם מוצר כחול-לבן בקרב הציבור הישראלי - כך עולה מסקר שערך משרד התמ"ת עם חברת גיאוקרטוגרפיה בינואר. בסקר השתתפו 1,200 משיבים בני 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. הסקר בוצע כחלק מחידוש פעילות מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת.

השמות שעלו בשיעורים הגבוהים ביותר הם תנובה (22%), אסם (22%), עלית (15%) ושטראוס (14%). כ-40% מהמשיבים לא ציינו ולו שם אחד כמותגים ישראליים שלדעתם הם מוצרים כחול-לבן, רובם צעירים (בני 18-34, 52%) ובעלי השכלה נמוכה יחסית (48%).עוד עולה מהסקר כי 72% מסכימים שקניית מוצרים כחול-לבן תצמצם את האבטלה במשק. 82% מסכימים כי היא תורמת לכלכלה. 69% מהמשיבים מסכימים כי קניית כחול לבן גורמת לתחושת גאווה. 63% מהמשיבים מסכימים כי קניית כחול-לבן תצמצם את תלותה של ישראל בעולם.

86% מהמשיבים ציינו כי בהנחה שאיכות מוצרים כחול-לבן ומחיריהם זהים לתוצרת חוץ, הם יעדיפו מוצר כחול-לבן. 37% ציינו כי בהנחה שאיכות מוצרים כחול-לבן ותוצרת חוץ זהים, הם יהיו מוכנים לשלם יותר בעבור מוצרים כחול-לבן, כשממוצע ההשקעה מעבר למחיר הרגיל הוא תוספת של כ-10%. 42% מהמשיבים ציינו כי הם רוכשים הרבה יותר מוצרים כחול-לבן לעומת השנה שעברה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר: "אנו רואים שיפור במודעות הישראלים לחשיבות צריכת כחול-לבן, המהווה תרומה לכלכלה, לחברה ולמצב התעסוקה בישראל. נמשיך בפעולות הסברה וחינוך".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל וראש מטה כחול-לבן בתמ"ת, אמר כי ניכר שהציבור הפנים גם את עקרונות הצרכנות הנבונה ומביא בחשבון ובכובד ראש הבדלים במחיר". לדבריו, "יש משמעות רבה לרכישת מוצרים ישראליים, בהתחשב בעובדה כי כל הסבה של מיליארד שקל מיבוא לייצור מקומי מייצרת 2,750 מקומות עבודה".

יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר: "נתוני הסקר מוכיחים שוב את החיבור החשוב בין התעשייה הישראלית לציבור בישראל. התעשייה הישראלית משקיעה סכומים גדולים כדי לייצר תוצרת איכותית, זמינה ומתאימה לצרכן הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully