וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשע לא משתלם? הוא מייצר 2.1 טריליון דולר בשנה

24.4.2012 / 13:10

3.6% מהתמ"ג העולמי הוא תוצאה של פשע דבר ההופך אותו למעשה לאחת מ-20 הכלכלות הגדולות בעולם. מדי שנה כלכלות מתפתחות מפסידות 40 מיליארד דולר בשל שחיתות

הפשע בעולם מייצר מדי שנה הכנסות של 2.1 טריליון דולר, שהן 3.6% מהתמ"ג העולמי, ומדובר בתופעה שרק תלך ותגדל, כך לדברי גורם בכיר באו"ם - דיווח "דיילי טלגרף".

"זה הופך את עסקי הפשיעה לאחת מ-20 הכלכלות הגדולות בעולם", אמר יורי פדוטוב, ראש סוכנות האו"ם לסמים ופשע (UNODC). פדוטוב, אשר דיבר במסיבת עיתונאים של הנציבות הבינלאומית למניעת פשע ולצדק פלילי (CCPCJ) בוינה, אמר תיאר את הפשע כתופעה המאיימת על הביטחון והצמיחה הכלכלית בעולם.

פדוטוב אמר כי מדי שנה כלכלות מתפתחות מפסידות 40 מיליארד דולר בשל שחיתות, וכי סחר לא חוקי בבני אדם מכניס לכלכלות אלה 32 מיליארד דולר בשנה. "לפי חלק מההערכות, בכל זמן נתון, 2.4 מיליון בני אדם סובלים מסחר בבני אדם, פשע נוראי שהוא בעצם עבדות מודרנית", אמר פדוטוב בנאום נפרד. הנתונים שציין פדוטוב חושב לראשונה על ידי UNODC והבנק העולמי, על סמך נתונים מ-2009, ולכן עדיין אין נתונים מקבילים משנים קודמות שניתן להשוות אליו, ציין פדוטוב.

פשע מאורגן, סחר בבני אדם, אלימות ושחיתות מהווים מכשולים רציניים בפני השגת יעדי המילניום, שורה של יעדים שהאו"ם הציב להפחתת העוני בעולם עד 2015, אמר פדוטוב.

ארגוני פשע בעולם הפגינו הסתגלות מרשימה לפעולות רשויות אכיפת החוק ומצאו הזדמנויות חדשות להרוויח כסף, אמר בריאן ניקולס, בכיר במשרד האמריקאי למאבק בסמים ולאכיפת החוק. "כיום, רוב ארגוני הפשע אינם דומים לקבוצות הפשע המאורגן המשפחתיות של פעם", אמר. "במקום זאת, הן מורכבות מרשתות לא רשמיות שמתאחדות מטעמי נוחות ועוסקות במגוון פעילויות פשע". הוא ציין כי ארגוני טרור בחלק מהמקרים פונים לפשע על מנת לממן את פעולותיהן.

  • עוד באותו נושא:
  • פשע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully