וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נסגר בעליות שערים

שלי אפלברג

24.4.2012 / 16:50

שבוע המסחר המקוצר בבורסה התל אביבית נחתם בעליות שערים. ביום המסחר האחרון עלה מדד ת"א 25 ב-1.3% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 1% לערכו

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל כל היום בעליות שערים על רקע התאוששות הבורסות באירופה משפל של שלושה חודשים והחוזים הירוקים על המדדים בארה"ב. מדד ת"א 25 סיים בעליה של 1.3% על רמת 1162.95 הנקודות ואת השבוע סגר בעליה של 0.86% . מדד ת"א 100 הוסיף 1% לערכו וסגר על רמת 1065.01 הנקודות עם עליה שבועית של 0.6%. מדד מניות הבנקים זינק ב-1.9% וסגר עם עליה שבועית של 1.7% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.5% ועלה השבוע ב 0.26%. מדד התל בונד 20 סגר את היום עם עליה של 0.14% ואת השבוע ללא שינוי. מדד התל בונד 40 עלה ב 0.16% ואת השבוע סגר בעליה של 0.1% ומדד התל בונד 60 סגר את היום עם עליה של 0.15% ואת השבוע ללא שינוי ניכר.מדד התל בונד השיקלי עלה ב 0.14% ואת השבוע סגר עם עליה של 0.1%

היום חל יום הפקיעה של הנגזרים על מדדי הבורסה. מדד ת"א 25 פקע על רמת 1156.27 הנקודות ומדד הבנקים פקע על רמה של 1,002.43 הנקודות.

המחיר הקובע על מניית כיל נקבע על 42.06 שקל; המחיר הקובע על מניית פועלים נקבע על 13.91 השקלים; מניית לאומי פקעה על 11.66 השקלים; מניית טכני טבע על 170.90 השקלים; מניית דיסקונט על 4.90 השקלים; מניית מזרחי על 33.65 השקלים; מניית אבנר על 2.525 השקלים; מניית ישראמקו על 53.4 אגורות ורציו על 34.2 אגורות.

לדברי זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון, "שבוע הפקיעה אופיין במחזורים קטנים ובמספר פוזיציות מצומצם. ביומיים הראשונים של השבוע גולגלו רוב החוזים והכתיבות אל חודש מאי כתוצאה מכך והורגשו בשוק חוסר במוכרי חוזים לחודש מאי. מחירי ה'אוכפים' וה'פרפרים' (אסטרטגיות למסחר באופציות - ש"א) לחודש אפריל שידרו צפי חזק לפקיעה סביב 1,150 נקודות כשמחירי האופציות לחודש מאי אופטימים מאוד ומשדרים ביטחון רב של הסוחרים. בסך הכל, אקט הפקיעה היה מינורי במחזור של כ-500 מיליון שקל כשהמסחר אחרי הפקיעה ממשיך לשדר מפלס פחד נמוך במיוחד".

בורסות וול סטריט פתחו את השבוע בירידות על רקע התכווצות פעילות הייצור בגוש היורו ובסין, התגברות החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה וחוסר ודאות פוליטי ביבשת. גם אזהרת רווח של ענקית הדגנים האמריקאית קלוג ושערוריית שוחד בענקית הקמעונאות וול-מארט הכבידו על המדדים.

בורסות אירופה מתאוששות היום משפל של שלושה חודשים בציפייה לנתוני מקרו חיוביים בארה"ב, ולאחר שאמש ננעלו המדדים בירידות חדות בעקבות ההאטה בסין והמשבר הפוליטי בהולנד שגרר את התפטרות ראש הממשלה.

בנק ישראל הותיר אתמול (ב') את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 2.5% זה החודש הרביעי ברציפות. זאת בהתאם לקונצנסוס רחב של כלכלנים שהעריך כי הריבית לחודש מאי לא תשתנה. העלייה בציפיות האינפלציה מחד והתחדשות החששות ממשבר חובות באירופה קיזזו זו את השפעה של זו, והביאו את הוועדה להחליט על הותרת הריבית ללא שינוי.

מניות במרכז

עליות במדד התקשורת בתל אביב: מניית פרטנר מובילה את העליות עם 3% סלקום אחריה 2.6% ו-HOT שמטפסת ב-1.1%. אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי, מסביר את העליות על רקע הפרסומים כי חברת הלו, המתחרה החדשה שנכנסה לשוק, מתקשה להתרומם, והיא הודיעה כי היא מתחילה לפטר עובדים.

גם מניות הבנקים נהנות מתיקון לירידות של אתמול. בנק לאומי עולה ב 1.2%, בנק הפועלים מוסיף כ-1% לערכו. אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר וסמנכ"ל לידר שוקי הון מסביר כי ההתמתנות בחששות המשבר באירופה מאפשרת לבנקים לתקן מעלה את הירידות של אתמול.

היום נודע כי בנק לאומי מנהל מגעים למכירת מחצית מחבילת מימון שהעניק לחברת אפריקה נכסים, החברה הבת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. מדובר בהלוואה בהיקף של 600 מיליון שקל לחמש שנים, המגובה בביטחונות אשר תעזור לבנק להקטין את חשיפתו לשוק הנדל"ן המקומי.

מניית אלווריון מזנקת ב-10% לאחר דיווח על חוזה של מיליונים דולרים בסין. מאז התפטרותו של המנכ"ל ערן גורב ביום חמישי שעבר, זינקה מניית החברה ב-40%.

המשקיעים של חברת דלק נדל"ן מבולבלים: מניית החברה נופלת ב-5% לאחר שבעל השליטה, יצחק תשובה החליט לעצור את הזרמת הכספים לחברה ב-6 במאי. החברה הודיעה מפורשות כי המשא ומתן תם והיא בדרך לפירוק.

טאואר מזנקת מעלה ב7% על רקע הידיעות על שיתוף פעולה עם ענקית המחשוב IBM במיזם בהודו.

עזריאלי מנסה למחוק את חברת טמבור מהמסחר ובעקבות זאת מזנקת המניה בכ-13%. הבוקר הציע חברת גרנית הכרמל, זרוע התעשייה של קבוצת עזריאלי (61%) השולטת בחברות סופר גז סונול וטמבור, הצעת רכש מלאה למניות טמבור המוחזקות על ידי הציבור (16%). הצעת הרכש הוגשה במחיר של 5.25 שקלים למניה, גבוה ב-9.3% ממחיר הנעילה של טמבור אמש במסחר שעמד על 4.8 שקלים.

לאחר שמניות אמפל צנחו אתמול על רקע הודעת ממשלת מצרים על ביטול חוזה הגז מול ישראל, הודיעה מצרים כי היא נכונה להיכנס למשא ומתן עם ישראל על חוזה חדש. השרה לשיתוף פעולה בינלאומי של מצרים, פאיזה אבו נאגה, אמרה בשיחה עם עיתונאים בקהיר כי במידה שיושג חוזה חדש במסגרת משא ומתן, יהיו התנאים שלו ורמת המחירים בו חדשים.

כיל (כימיקלים לישראל) נסחרת על רקע הודעתה כי היא בוחנת את ביטול הסכם הגז בין EMG לבין ממשלת מצרים ואת חלופות הפעולה העומדות לרשותה כלפי ספקית הגז בהתאם להסכמי התקשרות הקיימים. מפעלי ים המלח התקשרה בסוף שנת 2010 בהסכם עםEMG לרכישת גז טבעי בהיקף של 0.2 BCM (כ-200 מיליון מטר מעוקב) לשימוש תחנת הכוח אותה שוקלת החברה להקים בסדום. כמו כן, קיבלה החברה אופציה, שהוארכה עד יולי 2012, לרכישת גז בכמות נוספת של עד 0.53 BCM.

קבוצת אי.די.בי ממשיכה לאותת על מצוקת מזומנים: אי.די.בי פיתוח מצויה במשא ומתן מתקדם עם וקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים וקרן המנוף בראשית בכדי לקבל מ-2 הגופים הללו הלוואות בהיקף מצטבר כולל של עד 300 מיליון שקל, כלומר כל אחד מ-2 הגופים צפוי להעניק לאי.די.בי פיתוח אשראי של עד 150 מיליון שקל. בנוסף, מנהלת אי.די.בי פיתוח מו"מ עם בנק זר בכדי לקבל אשראי נוסף של 300 מיליון שקל, בהתאם לדו"ח תחזית תזרים מזומנים שפירסמה החברה בסוף חודש מארס 2012 עם פרסום תוצאותיה ל-2011.

מחנק האשראי לא הגיע לבנקים הישראלים. אתמול נרשמו ביקושי ענק בהיקף של 2.5 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח שביצע בנק מזרחי-טפחות . זאת, לאחר שהבנק תיכנן לגייס רק כ-300 מיליון שקל על פי ההצהרות הראשונות. הבנק ייענה להצעות בהיקף של מיליארד שקל שהגיעו בשלב המוסדי ויגייס עוד כ-200-100 מיליון שקל בשלב הציבורי שצפוי להיערך ביום ראשון. הגיוס התבצע באמצעות הרחבה של אג"ח מסדרות 33 ו-35, שזכו לדירוג AA עם אופק "חיובי" (דירוג גבוה מאוד) על ידי חברת הדירוג מעלות. הדירוג מאפשר לבנק לבצע גיוס של עד 1.5 מיליארד שקל.

אלדן-טק ,אאורה, אפליקיור, גאון אחזקות, סוברין נכסים, פטרו גרופ , פיננסיטק ומנופים פיננסיים הן החברות שלא פירסמו את דו"חותיהן לשנת 2011 ועל כן יושעו מהמסחר - כך פירסמה אתמול הנהלת הבורסה. מסחר במניות החברות, שחלקן נמצאות ברשימת השימור, לא יתחדש החל מ-1 במאי.

מניית אלוט המפתחת ומשווקת מערכות לניתוח וניהול תעבורת אינטרנט של לקוחות המיועדות לספקיות תקשורת, תגיב לידיעות לפיהן החברה נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת Ortiva Networks האמריקאית. היקף הרכישה צפוי להסתכם בעשרות מיליוני דולרים. מדובר על רכישה משמעותית לחברה, הנסחרת היום לפי שווי שוק של 750 מיליון דולר. אם תושלם, רכישת Ortiva תצטרף לשתי רכישות נוספות שביצעה אלוט - רכישת NetReality הישראלית ב-2002 ורכישת Esphion הניו?זילנדית ב-2008.

ריט 1 קרן ההשקעות הישראלית בנדל"ן מניב, השלימה אתמול בערב (ב') את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח שנערכה אתמול. ריט 1 תיכננה לגייס 90 מיליון שקל מהמוסדיים אולם גייסה לבסוף 110 מיליון שקל בעקבות ביקושים גבוהים של 300 מיליון שקל, למעלה מפי שלוש מההצעה המקורית. הכסף גויס באמצעות הרחבת סדרה ג' של החברה והמחיר שהתקבל בהנפקה משקף תשואה צמודת מדד של 3.2% בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully