וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח על 1.9 מיליארד שקל מעכב פינוי בסיסי צה"ל

מוטי בסוק

25.4.2012 / 8:45

מערכת הביטחון ומשרד ראש הממשלה מנהלים משא ומתן במטרה לפנות בסיסי צה"ל במרכז על מנת לפנות קרקע לבנייה. אולם מחלוקת כספית מונעת בינתיים את החתימה על ההסכם

חילוקי דעות בין מערכת הביטחון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בשלושה נושאים, מנעו שלשום חתימה על ההסכם לפינוי חמישה בסיסים של צה"ל באזור המרכז לטובת בנייה למגורים, מסחר ועוד. המו"מ בין הצדדים יימשך בשבוע הבא.


חמשת הבסיסים הם בסיס מרכזי בגבעתיים, מחנה השלישות הראשית במרכז ר"ג, מחנה סירקין ליד פ"ת, מחנה תל השומר מרכז וחלק ממחנה צריפין. את ההסכם מגבשים מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה, האוצר ומינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) כבר כמה חודשים. מערכת הביטחון אמורה לקבל, אם ייחתם ההסכם, 250 מיליון שקל וכעבור כמה חודשים ‏(כנראה שלושה‏) עוד 250 מיליון שקל.


פינוי חמשת הבסיסים אמור להתבצע כחלק מהחלטת הממשלה לפנות 19 בסיסי צה"ל במרכז באזורי ביקוש לבנייה. מערכת הביטחון אמורה לקבל תמורת הפינוי, עד 2017, תוספת תקציב של 1.4 מיליארד שקל ובסך הכול 1.9 מיליארד שקל עבור המהלך. המחלוקת העיקרית בין לוקר למערכת הביטחון, היא מה ייעשה בסכום זה שהאוצר יעביר למערכת הביטחון. מערכת הביטחון דחתה השבוע את הצעותיו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

יש לציין כי בהחלטת הממשלה נקבע כי אם התגמולים ממכירת הקרקע יעלו על 6 מיליארד שקל, תועבר 34% מהיתרה העודפת לתקציב משרד הביטחון, והשאר לאוצר. לפי הערכות באחד הבסיסים המפונים, ניתן יהיה להתחיל בשלב הבנייה כבר ב–2013.


נושא פינוי מחנות צה"ל עלה לדיון בישיבת הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ רוני בר?און ‏(קדימה‏) לפני כחודשיים. בישיבה, טענו מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, וסמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, המנהל את המו"מ על פינוי המחנות מטעם משרד הביטחון, על מחסור בתקציב לתכנון המקרקעין שצה"ל אמור לפנות. לדבריהם, בשל כך יחול עיכוב נוסף בפינוי. נציג אגף תקציבים באוצר, אמיר רשף, טען כי למשרדו אין תקציב לנושא הפינוי.


האדריכל, ישראל גודוביץ, לשעבר מהנדס העיר תל אביב, שנכח בדיון, העלה הצעה לפתרון ביניים, בחמשת המחנות, שיענה על מצוקת הדיור להשכרה באזור המרכז, שלפיה עד לתחילת הבנייה למגורים בשטח חמשת המחנות, תקים חברת ישראמרין לייצורמ בנים אלפי יחידות דיור להשכרה.


בעקבות הישיבה שלחה ישראמרין מכתבים ליו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה, ח"כ בר?און, לוקר, טרייבר, ליברמן ואחרים, ובה הצעת גודוביץ. במכתבים החתומים ע"י מנכ"ל החברה, עמוס נחום נאמר: "חברתנו מציעה לממן את הליכי התכנון של משרדי הממשלה על ידי מימון חוץ תקציבי: החכרת הקרקעות עצמן, שממילא עומדות כאבן שאין לה הופכין, לתקופות קצובות ככל שניתן אופציה ובמחיר כפי שיקבע ע"י שמאי מוסכם.

על פי תוכניותינו נוכל להקים בשטחים הנ"ל אלפי יחידות דיור ברות השגה לשכירות במחירים שווים לכל נפש. תקופת השכירות תותנה מראש על פי ההסכם עם ממ"י ובתום התקופה תוחזר הקרקע נקייה מכל אדם וחפץ לידי הבעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully