וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בלאומי רומניה נחקרו על ידי הרשויות

סיון איזסקו

29.4.2012 / 9:16

הרשויות ברומניה חקרו את מנכ"ל לאומי רומניה, מנפרד רוכוורגר, ובכירים נוספים בבנק. הרשות הלאומית למלחמה בשחיתות הורתה על הגשת כתבי אישום נגד הבכירים בחשד לשחיתות

מנכ"ל בנק לאומי רומניה, מנפרד רוכוורגר, ושלושה בכירים נוספים בבנק נחקרו על ידי רשויות המדינה - כך על פי אתרי חדשות מקומיים ברומניה. החקירה נוהלה על ידי הרשות הלאומית למלחמה בשחיתות ברומניה, שהורתה על הגשת כתבי אישום נגד בכירי הבנק.

הרשויות הרומניות נכנסו לתמונה לאחר שלקוח של בנק לאומי רומניה שנמצא בהליך כינוס נכסים, הגיש תלונה נגד הבנק ברשויות המוסמכות, ואלה החלו בבדיקת האירוע. חובו של הלקוח ללאומי רומניה מסתכם ביותר ממיליון יורו, והוויכוח בין הצדדים הוא סביב השאלה, האם הבנק היה רשאי לעכב כספים המגיעים ללקוח והאם פעל כשורה במאמציו לכאורה לעכב כספים שהיו אמורים להיות מועברים ללקוח, לטענתו.

חקירה זו מצטרפת לחקירה שמנהלת רשות המסים האמריקאית נגד בנק לאומי שווייץ, בחשד למעורבות בהעלמות מס של לקוחות הבנק שהם תושבי ארה"ב, וגם לחקירת הלבנת הון והעלמות מסים על ידי לקוחות בנק לאומי ארה"ב. כמו כן, בנק לאומי מתמודד בימים אלה גם עם בדיקה מינהלית שמבצעת רשות ני"ע, שבה נבדק האם הבנק כלל פרט מטעה בתשקיף במסגרת הנפקת כתבי התחייבות נדחים - ימים ספורים לפני שפירסם אזהרת רווח.

בפרשת ההנפקה בישראל, רשות ני"ע תשאלה אף את המנכ"לית היוצאת של לאומי, גליה מאור. מדובר בהצטברות יוצאת דופן של חקירות שבהן מעורב בנק לאומי בכמה יבשות במקביל.

דובר בנק לאומי מסר בתגובה: "מדובר במשפט המתנהל נגד הבנק על ידי הפרקליטות ברומניה, כנהוג שם, והוא נובע מסכסוך ישן עם לקוח. בכוונת הבנק להציג בבית המשפט את חוסר תום הלב של הצד השני ואת התנהלות הבנק ועובדיו, שהיתה בהתאם לכל הכללים הנהוגים. אנו משוכנעים כי בית המשפט יאמץ את גישת הבנק בהקשר זה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully