וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסוי ירוק: יופחת המס על חשמליות והיברידיות

דניאל שמיל

29.4.2012 / 12:23

שר האוצר יובל שטייניץ חתם על הוראת שעה להענקת תמריצים נוספים לרכבים ירוקים. מס הקנייה על מכוניות חשמליות יופחת ל-8% ואילו המס על מכוניות היברידיות נטענות ל-20%

המכוניות החשמליות וההיברידיות זוכות להטבות מיסוי נוספות. שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם הבוקר על הוראת שעה להענקת תמריצי מס נוספים לדגמים אלה בעלות כוללת של 130 מליון שקל.

בהתאם למהלך שיזמה רשות המסים, שיעור מס הקנייה על מכוניות חשמליות יופחת מ-10% ל-8% השנה ובשנה הבאה. בנוסף, הטבת המס על מכוניות היברידיות (ששיעור המס עליהן הוא 30%) תישאר גם בשנה הבאה במקום לעלות ל-45% כפי שנקבע במתווה המיסוי הירוק. שיעור המס על מכוניות בנזין ודיזל עומד על 83%, בניכוי הטבות מיסוי בסכום של עד 15 אלף שקל.

הבשורה החשובה ביותר בהטבות החדשות היא הפחתת מיסוי למכוניות היברדיות- נטענות. מדובר במכוניות שיכולות לנוע עשרות ק"מ בכוחו של מנוע חשמלי אחרי טעינה משקע החשמל, ואז נכנס לפעולה מנוע בנזין שטוען את המצבר. עד כה, מכוניות אלה, כמו שברולט וולט או טויוטה פריוס פלאג-אין, נחשבו להיברידיות וזכו למיסוי של 30%. אך כעת משרד האוצר מכריז על הפחתת המס המוטל עליהן ל-20%. מדובר באכזבה ליבואנים של דגמים אלה, שקיוו כי הם יוכרו כמכוניות חשמליות, עם שיעור מס נמוך עוד יותר. הטבת המס הזו, שניתנה בהוראת שעה, תחול עד סוף 2014. ב-2015 יהיה שיעור המסים עליהן יהיה 45%, בשנה שלאחר מכן הוא יעלה ל-60% וב-2017 יוטל עליהן שיעור מס מלא.

ברשות המסים מדגישים כי השאיפה במדיניות "המיסוי הירוק" היא להגיע, בטווח הארוך, לשוויון במיסוי בין כל סוגי הטכנולוגיות, כך שהטבות המס יינתנו אך ורק על סמך מאפייני הזיהום של רכב. עם זאת, בהתחשב בעלות הגבוהה של הטכנולוגיות החדשניות ובקשיים הקיימים בהחדרת מוצר יקר לשוק, הוחלט כי יש מקום בשלב הנוכחי להעניק הטבות מיוחדות לכלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully