וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אהסס להתערב בקידום מיזם הסיבים"

אמיר טייג

29.4.2012 / 14:57

ראש הממשלה הבהיר כי לא ייתן לחברת החשמל לעכב את פריסת הסיבים האופטיים שעתידים לספק אינטרנט מהיר לבתי הצרכנים. "נוזיל את סל התקשורת"

אם או בלי קשר לבחירות המתקרבות, הציג היום שר התקשורת משה כחלון את פועלו בשלוש השנים האחרנות בפני חברי הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר כבר המליץ לשריו להיות "יותר כחלונים" התלהב מפירות הרפורמות שביצע כחלון, אשר עולים בקנה אחד עם נסיונו לטפל בנושא יוקר המחיה בישראל. "פעלנו ונמשיך לפעול כדי להוזיל את סל התקשורת ולהפחית את יוקר המחיה", אמר נתינהו.

באשר לנושאים בוערים יותר אמר נתניהו כי הוא ימשיך לדחוף את מכרז הסיבים של חברת החשמל, אשר לפי שעה מעט נתקע בשל קושי לגייס משקיעים פרטיים. "אם חברת החשמל תעכב את מיזם הסיבים האופטיים, שנועד להבטיח העברת אינטרנט מהיר לכל בית בישראל, לא אהסס מלהתערב ולא אסכים שמונופול שבבעלות המדינה ימנע שירות זה", כך אמר נתניהו בדיון שקיימה הממשלה על פעילות משרד התקשורת.

"אנחנו חייבים להודות לשר התקשורת משה כחלון ולאנשי משרדו על עבודתם שכבר נושאת פירות. זוהי מהפכה חברתית, כלכלית וחינוכית שמזניקה את ישראל לקדמת המדינות המפותחות וגם חוסכת לכל בית בישראל מאות שקלים ויותר. אנחנו נמשיך להוביל מהלכים להוזלת מחירים לא רק בשוק הסלולר והטלפונים הנייחים, אלא גם בכל הקשור לאינטרנט ולטלוויזיה הרב ערוצית. בנוסף, נפעל כדי להשלים בזמן הקרוב את מהפכת האינטרנט המהיר (הסיבים האופטיים) לכל בית בישראל, כדי להשלים את המהפכה הטכנולוגית החברתית והכלכלית באמצעות שוק התקשורת", אמר נתניהו.

במהלך הדיון שמעה הממשלה סקירה לפיה הכנסות שוק התקשורת הסתכמו אשתקד ב-30.7 מיליארד שקל, 56% מתוכם בשוק הסלולר, 14% בתחום הטלפוניה הנייחת, ו-13% בשוק הכבלים והלווין. מספר המשתמשים בתחום התקשורת גדל משנת 1994 פי 6.7 והוא עומד כיום על 16.6 מיליון משתמשים. עוד ציין כחלון כי הממשלה ממשיכה לפעול להנמכת חסמי כניסה למתחרים ולהורדת חסמי מעבר ללקוחות מחברה לחברה. בנוסף, פועלת הממשלה להכנסת מתחרים חדשים בעלי תשתיות או חסרי תשתיות ולכללים צרכניים חדשים לטובת צרכני התקשורת לישראל.

בימים הקרובים צפויה להתפרסם רפורמה כוללת בתחום התקשורת הקווית. רפומרה זו צפויה להשפיע על התחרות בתחום הטלפון הקווי, האנטרנט המהיר והטלוויזיה הרב ערוצית. הרפורמה תאפשר לכל חברות התקשורת הגדולות, להציע סל שירותים מלא, ולפיכך צפויה להגביר את התחרות. החידוש העיקרי ברפורמה היא מתן אפשרות לחברות חיצוניות, בעיקר חברות הסלולר, לשכור קווי תקשורת עד בית הלקוח מידי בזק ו-HOT , וכך להציע בעצמן שירותי אינטרנט מהיר וטלוויזיה רב ערוצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully