וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מחיר הדלק יירד ביום שלישי ב-14 אגורות

איתי טרילניק

29.4.2012 / 15:54

בלילה בין שני לשלישי צפוי מחיר הדלק לרדת ולעמוד על 7.65 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן. המחיר היה צפוי לרדת ב-25 אגורות אך תוקף הוראת השעה שהפחיתה את מס הבלו נגמר

מחיר הדלק ירד בלילה שבין יום שני לשלישי ב-14 אגורות, ויעמוד על 7.65 שקלים (כולל מע"מ) לליטר בנזין 95 אוקטן. על פי הנוסחה הקובעת את המחיר המפוקח, היה צפוי המחיר לרדת בכ-25 אגורות, אך החודש פג תוקפה של הוראת השעה מחודש פברואר, שהפחיתה את המס על הדלק ב-10 אגורות. לפיכך חלה עלייה של כ-11 אגורות (כולל מע"מ והצמדה מחודש פברואר), שקיזזה באופן חלקי את ההוזלה הנובעת מירידת מחירי הנפט בעולם.

מחיר הבסיס של הבנזין, הנקבע על פי מחירי הבנזין באירופה, ירד ב-7.1% בחודש האחרון, על רקע ירידת מחירי הנפט בעולם. כך, ירד מחיר חבית נפט מסוג ברנט בכ-6% בחודש האחרון. למחיר הבסיס מתווסף מרווח השיווק לחברות הדלק, העומד כיום על 59 אגורות לליטר. לפני חג הפסח פרסם משרד האנרגיה לשימוע הצעה להפחית את המרווח ל- 57.5 אגורות בלבד, וכן להפחית את עמלת התדלוק בשירות מלא, העומדת כיום על 21 אגורות, ל-11 אגורות בלבד.

הבלו בחודש מאי יעמוד על 2.84 אגורות לליטר, ועליו יתווסף גם מע"מ בגובה 1.06 שקלים לליטר. בסה"כ מהווה כעת מרכיב המס שיעור של 51% ממחיר הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully