וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בסוף יום מסחר חלש באחד העם

רם עוזרי

29.4.2012 / 16:49

למרות פתיחה חזקה בבורסה התל אביבית התמתנו עליות השערים ונסגרו במגמת עלייה קלה בלבד. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.1%

הבורסה של תל אביב נפתחה הבוקר בעליות שערים חדות של 1% במדדים המובילים, אולם לאורך כל יום המסחר הלכו והתמתנו העליות עד שבסגירה כמעט ולא נותר מהן כלום. הסוחרים בבורסה חזרו מחופשת העצמאות ליום מסחר חלש, כאשר מחזור המסחר הסתכם ב-630 מיליון שקל בלבד. זאת, על רקע כמה התפתחויות משמעותיות מסוף השבוע: הורדת הדירוג של ספרד מיום שישי; נתוני הצמיחה שפורסמו בארה"ב; הרחבה מוניטרית עליה הודיע הבנק המרכזי ביפן והחלטתה של חברת הדירוג פיץ' שלא להעלות את דירוג האשראי של ישראל בשלב זה.

מדד ת"א 25 נסגר בעליה של 0.2% בלבד ומדד ת"א 100 עלה ב-0.1%. מדד ת"א בנקים , שפתח את היום עם זינוק של 1.6%, עלה בסוף יום המסחר ב-0.3% בלבד ומדד נדל"ן 15 הספיק לעבור לירידה של 0.1%. מניית בזק הובילה את העליות עם זינוק של 2.9% על רקע אישור חלוקת דיווידנד של 1.5 מיליארד שקל למרות התנגדות בעלי האג"ח. כור לעומתה אבדה 2.9% על רקע הודעתה על שינוי במדיניות חשבונאית.

המסחר בתל אביב התנהל על רקע נתוני מקרו מעורבים מארה"ב. ביום שישי פורסם כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 2.2%, האטה לעומת קצב של 3% ברבעון הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה גבוהה יותר של 2.5% ברבעון הראשון של השנה. במקביל התפרסמו נתונים חיוביים מהצפוי במדד ביטחון הצרכנים בארה"ב.

החלטתה של חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) להוריד את דירוג האשראי של ספרד לא הביאה לתגובה קיצונית באחד העם. מה שבמובן מסוים איזן אותה הוא ההודעה של הבנק המרכזי של יפן על הרחבה מוניטרית שנייה בתוך שלושה חודשים.

אצלנו, חברת דירוג האשראי הבינלאומית הגדולה פיץ' אישררה בערב יום העצמאות את דירוג האשראי של מדינת ישראל, A עם תחזית יציבה. הודעת פיץ' התקבלה בארץ באכזבה רבתי. שר האוצר, יובל שטייניץ, לחץ לאחרונה, בפגישה שקיים בלשכתו בירושלים עם משלחת של בכירים בפיץ' שביקרה בארץ להעלות הדירוג לכל הפחות ל-A+.

מניות במרכז

אחרי כמה ימי מסחר רועשים במיוחד, מניית ענקית התקשורת בזק ריכזה עניין גם היום. האסיפה הכללית של החברה אישרה חלוקה של שני דיווידנדים לבעלי המניות בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקל למרות התנגדות בעלי האג"ח. 500 מיליון שקל הם המנה השלישית בדיווידנד המיוחד, המסתכם ב-3 מיליארד שקל, אותו אישר הדירקטוריון ללא התניה במבחן הרווח, ומיליארד שקל נוספים הם בהתאם למדיניות הדיווידנד הרגילה של בזק לחלק 100% מיתרת העודפים החצי-שנתית כדיווידנד לבעלי המניות.

אי.די.בי אחזקות הודיעה הבוקר על שינוי מדיניות חשבונאית ומניות החברה מגיבות בירידה. החברה הנכדה כור תייעד את ההשקעה במניות הבנק השוייצי קרדיט סוויס בעת יישום התקן החשבונאי IFRS 9 לדו"ח רווח והפסד ולא לרווח הכולל האחר, שהוא סעיף בהון העצמי שאינו משפיע על הרווח הנקי של החברה.

משמעות ההחלטה היא שכור לא תתקן לאחור את תוצאות השקעתה בקרדיט סוויס בדו"חות הכספיים ל-2011 ולא תבטל הפסד של 2.05 מיליארד שקל, אולם תכיר בדו"חות רווח והפסד לרבעון הראשון של 2012 ברווח של 491 מיליון שקל מעליית מחירה של מניית קרדיט סוויס ברבעון החולף. חלקה של אי.די. בי אחזקות ברווח שיירשם ברבעון הראשון של 2012 מההשקעה בקרדיט סוויס יהיה 318 מיליון שקל. בעקבות הזיגזג החשבונאי האחרון יירד ההפסד הנקי ב-2011 שמיוחס לבעלי מניותיה של אי.די.בי אחזקות מ-3.24 מיליארד שקל ל-2.78 מיליארד שקל.

נציגי כל הסדרות של דלק נדל"ן יגיעו הערב למשרדו של כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל. המטרה: לבדוק האם יוכלו הצדדים להגיע להסדר עם בעל השליטה יצחק תשובה, אשר הודיע ביום חמישי האחרון כי יפסיק לממן את הוצאות החברה ב-6 במאי. דלק נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח כ-2.15 מיליארד שקל.

לאחר שספג מכה קשה ב-2011 בעקבות ריבוי הסדרי החוב והחששות ממשבר עולמי, שוק האג"ח הקונצרניות הישראלי מתאושש. הבוקר מדווחת אמות על הקצאה פרטית של איגרות חוב למספר משקיעים מוסדיים, באמצעות הרחבת סדרה ג' בהיקף של כ-40 מיליון שקל. הרחבה זו מתווספת להקצאה שביצעה השבוע באמצעות הרחבת סדרה ג' בהיקף של כ-86 מיליון שקל.

מניית ביומד חדשה בתל אביב: חברת הביומד פוטומדקס (PhotoMedex), הנמצאת בשליטת חברת הקוסמטיקה רדיאנסי שנוסדה על ידי ציון עזר ופיני שלו - הודיעה היום על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בבורסת תל אביב. עד כה נסחרו מניות החברה רק בבורסת נאסד"ק בארה"ב. "אנו מאמינים כי רישום מניות החברה בבורסת תל אביב יספק חשיפה נוספת בפני קהילת ההשקעות הישראלית, ובכך יגביר את ההתעניינות בפוטומדקס בקרב משקיעים מוסדיים גדולים ומתוחכמים בישראל", אמר מנכ"ל פוטומדקס, ד"ר דולב רפאלי, בהודעה שפירסמה החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully