וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המנגלים: מחסור במלפפונים חמוצים

עדי דברת-מזריץ

30.4.2012 / 9:15

בסופרמרקטים רבים לא ניתן להשיג כיום מלפפונים חמוצים. המחסור מורגש זה מספר שבועות אך אחרי יום העצמאות החמיר המחסור. "לכל המדינה אין מלפפונים חמוצים"

הביקוש המוגבר למלפפונים חמוצים לקראת יום העצמאות גרם למחסור כבד במוצר בסופרמרקטים. מחסור נקודתי במלפפונים חמוצים מורגש כבר כמה שבועות בחלק מנקודות המכירה, אך בימים האחרונים המצב הוחמר, כאשר בחלק גדול מהסופרמרקטים לא ניתן למצוא כלל מלפפונים חמוצים.

לדברי איל רביד, מבעלי רשת ויקטורי, "אין להשיג היום מלפפונים חמוצים. לבית השיטה אין סחורה, לקבוצת יבנה אין סחורה ולבני דרום אין סחורה. אצלי כרגע אין מחסור בחנויות כי צפיתי את הבעיה והתארגנתי מראש, אבל לכל המדינה אין מלפפונים חמוצים".

גם ברשת רמי לוי שיווק השקמה מספרים כי קיים מחסור במלפפונים חמוצים בחלק גדול מסניפי הרשת. "אין לנו בכלל מלפפונים חמוצים של בית השיטה, של קבוצת יבנה יש לנו אבל לא את הגודל הקטן. את המותג הפרטי עוד יש במלאי אך בקרוב גם המלאי ייגמר", נמסר.

עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם, אומר כי "בחודשיים האחרונים עוד היינו עם מלאים מהזמנות קודמות אבל עם הזמן הם אזלו ונוצרו לעתים חוסרים בסניף כזה או אחר. לאחרונה המלאי נגמר, ולמעשה אי אפשר להשיג כיום אצלנו מלפפונים חמוצים תוצרת הארץ, אלא רק מלפפונים חמוצים תוצרת חו"ל".

לדברי בכיר באחת מיצרניות המלפפונים החמוצים, "עבור מלפפונים חמוצים משתמשים בסוג מסוים של מלפפון מותאם להחמצה שנקרא בלאדי, ויש לו גידול אחד בשנה בלבד. מגדלים אותו בפברואר-מרץ ובמאי-יוני מחמיצים ומכניסים לקופסאות את המלפפונים שיהוו למעשה את כל המלאי לשנה הבאה.

"ב-2011 כמות המלפפונים שגודלו היתה קטנה מאוד, בגלל בעיות מזג אוויר שונות. גם המלפפונים שקיבלנו היו גדולים מדי ולא יכלו להיכנס לקופסת שימורים רגילה. הצרכנים מרגישים עכשיו ביתר שאת את המחסור, כיוון שלמרות שלא ניתן להזמין מלפפונים חמוצים כבר כחודשיים, לחלק מרשתות השיווק עוד היה מלאי. יום העצמאות מאופיין בגידול של עשרות אחוזים במכירות המלפפונים החמוצים, ולכן כל המלאים כמעט ואזלו סופית", אמר הבכיר.

יצרניות המלפפונים החמוצים מוסרות כי המחסור ייגמר רק בעוד שבוע-שבועיים, עם השקת מלאי חדש.

"אנחנו לא מספקים הזמנות כבר חודש, אבל העונה התחילה ביום שישי האחרון ועוד שבועיים החוסר יגמר. כולנו מפסידים על זה הרבה כסף כי אנחנו למעשה נסגור חודש וחצי בלי מכירות", אומר אושיק אפרים, מנכ"ל ומבעלי ויטה פרי גליל.

מבית השיטה, השחקנית הגדולה בקטגוריה, נמסר כי "במהלך 2011 הביקוש למוצרי בית השיטה היה גבוה ומלאי המלפפונים אזל. כיוון שייצור המלפפונים נערך בפעם בשנה במאי-יוני, לא ניתן היה לחדש את המלאי עד לעונת המלפפונים החדשה, שהחלה בימים אלו, והמלאי צפוי להתחדש בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully