וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם ללא שינויי שערים

ואדים סבידרסקי

30.4.2012 / 16:58

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בציפייה לפתיחת המסחר בוול סטריט ומחזורי המסחר היו ממוצעים. ת"א 25 ות"א 100 נסגרו ללא שינוי ומדד הבנקים ירד ב-0.4%

המסחר בבורסה ת"א נחתם היום ללא שינוי שערים בהתאם למגמה באירופה לאחר שכלכלת ספרד רשמה האטה ברבעון הראשון והתכווצה ב-0.3% - רבעון שני ברציפות של האטה. המשקיעים ממתינים לפתיחת המסחר השבועי בוול סטריט ולהמשך הדיווחים הכספיים של החברות הרשומות למסחר בארה"ב.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נותרו ללא שינוי, מדד ת"א בנקים איבד 0.4% מערכו ומדד נדל"ן 15 הוסיף 0.1% לערכו. מחזורי המסחר הסתכמו ב-950 מיליון שקל - בהתאם לממוצע בחודשים האחרונים.

לקראת שעת הסגירה בבורסה באחד העם, נפתח המסחר השבועי בוול סטריט ביציבות תוך נטיה לירידות שערים קלות עד 0.2%. המשקיעים ימשיכו לעקוב השבוע אחר דו"חות החברות בארה"ב. למעלה מ-72% מ-254 החברות הנכללות במדד S&P 500 שפירסמו עד כה את תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון, דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס. בנוסף, צפויים בשבוע הקרוב שלל נתונים מקרו כלכליים בארה"ב, ובראשם נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי.

מניות במרכז

קרן פונטיפקס III תשקיע כ-5.6 מיליון שקל בחברת אינסוליין , המפתחת טכנולוגיה בתחום הסכרת, כנגד הקצאה פרטית של מניות המהוות כ-10% מסך הון מניותיה של אינסוליין בדילול מלא. ההסכם משקף מחיר למניה של 55 אגורות - הנחה של 13% על המחיר המניה הבוקר בבורסה. כמו כן, פונטיפקס צפויה למנות נציג מטעמה לדירקטוריון החברה.

גלטן ביודיזל , יצרנית שמן צמחי לצורך הפקת אנרגיה חילופית אשר מניותיה נסחרות ברשימת השימור, צפויה לספק 60 אלף טון של שמן צמחי ליצירת ביודיזל בהיקף כספי של 225 מיליון שקל. זאת במסגרת מכתב הכוונות אשר חתמה עם חברת Neste Oilשבשליטת ממשלת פינלנד (50.1%). את ההזמנה עתידה החברה לספק במשך 5 שנים החל מסוף שנת 2014.

בנק מזרחי טפחות השלים אמש את השלב הציבורי בהנפקת ענק בהיקף של יותר ממיליארד שקל. הבנק, שזכה לביקושים של יותר מ-2.7 מיליארד שקל במסגרת השלבים המוסדי והציבורי, ביצע הרחבה לשתי סדרות אג"ח, שנסחרות כעת בתשואה שנתית שבין 1.47%-2.36%. הסדרות זכו לדירוג AA עם אופק "חיובי" (דירוג גבוה מאוד) על ידי חברת הדירוג מעלות.

חברת קרדן תקשורת שבבעלותה המלאה של קרדן ישראל תשקיע 397 אלף דולר בשני סבבי גיוס בחברת BFTV - Baby First TV שעוסקת בהפקה ובשידור של ערוץ תוכן לתינוקות ופעוטות שמשווק בעולם. סכום זה יגדיל את היקף ההשקעה הכולל של קרדן תקשורת ב-FTV ל-6.4 מיליון דולר (24 מיליון שקל) מסכום כולל של 18 מיליון דולר שהושקע בחברה.

איגרות החוב של אמפל נסחרו היום לאחר שחברת דירוג האשראי מדרוג הורידה אמש את דירוגה של החברה לרמת C. זאת, שבוע שלם לאחר הודעתה של אמפל , שבשליטת יוסי מימן, כי חברת הגז המצרית מבקשת לבטל את הסכם הגז בין מצרים לישראל. כמו כן, במדרוג צופים כי שיעור הפסד לבעלי האג"ח יסתכם בכ-65%.

קרן ההשקעות לנדל"ן מניב, ריט 1 , השלימה אמש גיוס של כ-140 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ומהציבור במסגרת הרחבת סדרת אג"ח ג'. במסגרת המכרז תכננה החברה לגייס כ-110 מיליון שקל אך בשל ביקושים גבוהים שנרשמו כבר במכרז המוסדי בשבוע שעבר הרחיבה ריט 1 את היקף הגיוס ל-137 מיליון שקל.

משה גאון, בעל השליטה בקבוצת גאון, צפוי לעזוב את כיסא היו"ר. את גאון צפוי להחליף ארז מלצר, כיום מנכ"ל גדות מיכליות שבשליטת אמפל של יוסי מימן, חברה אחרת הנמצאת בקשיים ולשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל ונטפים

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully