וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: 500 S&P בירידה חודשית ראשונה זה 5 חודשים

נמרוד הלפרן

30.4.2012 / 23:30

שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בעליות. הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה במרץ ב-0.3% לאחר שבחודש פברואר קפצה ב-0.9% - הזינוק החד ביותר מאז אוגוסט 2009

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בראשונה זה חמישה ימי מסחר, ומדד 500 S&P השלים ירידה חודשית ראשונה זה חמישה חודשים, בעקבות שקיעתה במיתון של כלכלת ספרד ונתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב.

מדד דאו ג`ונס ירד ב-0.1%; מדד S&P 500 ירד ב-0.4% והשלים בכך ירידה של 0.8% בחודש אפריל - ירידה חודשית ראשונה זה חמישה חודשים. מדד נאסד”ק נסוג ב-0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.91% - הרמה הנמוכה ביותר מאז ראשית פברואר. התשואה על אג"ח אלו ירדה בחודש אפריל כולו ב-0.2% - הירידה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר.

החזית המקרו כלכלית

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בשיעור מתון מהצפוי בחודש שעבר, ומדד מנהלי הרכש של שיקגו נפל לשפל של 29 חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה במרץ ב-0.3% לאחר שבחודש פברואר קפצה ב-0.9% - הזינוק החד ביותר מאז אוגוסט 2009 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.4%. ההכנסה האישית גדלה בחודש שעבר ב-0.4% - הגידול החד ביותר זה שלושה חודשים ומעט יותר מהתחזיות לגידול של 0.3%.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו בארה"ב נפל באפריל לרמה של 56.2 נקודות - שפל של 29 חודשים - לעומת רמה של 63.3 נקודות בחודש מרץ, בעקבות האטה חדה בייצור ובהזמנות חדשות, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 60.8 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, גברו חששות משבר החוב לאחר שספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש היורו, נכנסה למיתון זו הפעם השנייה מאז שנת 2009. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ספרד התכווץ ברבעון הראשון של 2012 ב-0.3% לעומת הרבעון הקודם, בהמשך לירידה בשיעור דומה ברבעון הרביעי של 2011. ההגדרה המקובלת למיתון היא שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית.

מניות במוקד תשומת הלב

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט ממשיכה לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים, למרות ששיאה כבר מאחורינו. 74% מהחברות הנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-10 באפריל, דיווחו בממוצע על רווח שהיה גבוה ב-7% מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג. 72% מתוך 275 החברות במדד S&P 500 שפירסמו עד כה דו"חות רבעוניים דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס.

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה על השקעה של 300 מיליון דולר במיזם משותף חדש עם ברנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב. מיקרוסופט תחזיק בנתח של 17.6% ממניות החברה החדשה, שתאגד תחתיה את חטיבת קורא הספרים האלקטרוני נוק (Nook), ואת עסקי ספרי הלימוד שלה לאוניברסיטה. המיזם, ששמו טרם נמסר, יכלול גם פיתוח של אפליקציה עבור מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט.

קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, מנהלת מגעים לרכישת יצרנית משקאות האנרגיה האמריקאית מונסטר בוורג', לדברי גורמים המקורבים למצב, דיווח אתר העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מונסטר (סימול MNST) נסחרה לפי שווי שוק של כ-11 מיליארד דולר בטרם הדיווחים על המשא ומתן, ומכאן שרכישתה על ידי קוקה קולה, תהיה הרכישה הגדולה ביותר בתולדות ענקית המשקאות הקלים האמריקאית.

חברת התוכן על פי דרישה, דימנד מדיה (Demand Media), נסחרה על רקע דיווחים כי החברה הפסיקה את המגעים עם חברת ההשקעה הפרטית תומס ה. לי, לגבי רכישת דימנד מדיה והפיכתה לחברה פרטית. בחודש ינואר 2011 גייסה דימנד מדיה 151 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט.

ספקית שבבי המולטימדיה די.אס.פי גרופ פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012, והציגה הכנסות של 43.5 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-3.3 מיליון דולר ו-14 סנט, לעומת הפסדים של 4.6 מיליון דולר ו-19 סנט ברבעון המקביל.

נייס הודיעה היום כי בנק מזרחי טפחות בחר בפתרון NiceVision החדש עבור בנקים לאבטחת הסניפים ומכשירי הכספומט ברחבי ישראל. פתרון NiceVision החדש עבור בנקים מנטר הקלטות וידיאו בתוך הסניפים וממכשירי הכספומט לאיתור הונאה ויישוב טענות ומאפשר גישה קלה ואחזור של ראיות וידיאו; ובכך תומך בציות לרגולציה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully